'גמאני רצה' - מיזם הריצה הארצי למניעה והעלאת המודעות לסרטן השד תופס תאוצה בגדרה

$(function(){setImageBanner('35f416a3-c1c9-41d6-b37c-10c61f35355f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

חודש אוקטובר מצוין ברחבי העולם כחודש המודעות לסרטן השד. אחד המיזמים הגדולים והמשפיעים ביותר בישראל בתחום רווחה ובריאות של מתמודדות ומחלימות סרטן השד, הוא 'גמאני רצה'. תושבי ותושבות גדרה מוזמנים ומוזמנות להצטרף!

'גמאני רצה' הוא מיזם חברתי-קהילתי ארצי של קבוצות ריצה וכושר ללא עלות לנשים שמתמודדות ומחלימות מסרטן השד. את הקבוצות מובילים בהתנדבות מלאה מאמנות ומאמני ריצה וכושר מוסמכים בכירים מהשורה הראשונה של אנשי המקצוע בישראל.

בגדרה בני לבוב מאמן את 'גמאני רצה גדרה' בנתינה אינסופית ובאהבה גדולה.

בני לבוב

שוחחנו עם מיכל לב טוב טחן, פעילת בקבוצה בגדרה:

"בגיל 45, בבדיקה שגרתית, גיליתי גושים בשד ובבית השחי. מאחר שהגילוי היה מוקדם התחלתי במהירות פרוטוקול טיפול קשוח אך יעיל. עוד במהלך הטיפולים שמעתי על 'גמאני רצה' אך לצערי לא היתה אז קבוצה בגדרה.

לאחר מספר חודשים נודע לי כי נפתחה קבוצה בגדרה ואחרי זמן קצר קיבלתי טלפון מבני לבוב, מאמן הקבוצה, אשר הזמין אותי להצטרף לקבוצה.


ההשתייכות לקבוצת נשים, שהמכנה המשותף (לעיתים היחיד) ביניהן הוא הקרב ממנו שבו, היא אות כבוד. כולנו מחלימות, כל אחת מאיתנו חוותה את ההתמודדות עם סרטן השד בשלב אחר בחיים, כל גוף ונפש ספגו את תהליך הטיפול ולעיתים את תהליך המניעה אשר מורכב לא פחות- באופן שונה.

אבל, השפה אותה אנו דוברות היא אותה שפה, כל אחת ואחת בקבוצה תבין את הכאבים, את ההכלה של הגוף שלנו מחדש, את הימים שהם טובים יותר או פחות.

כולנו נושאות את צלקות המלחמה בגאון.

מצאתי את עצמי שואבת כוחות ממעגל התמיכה שנוצר, שואבת חיוכים ומעניקה אותם בחזרה באהבה גדולה. כל החיבוק הגדול הזה מונהג על ידי אדם, צנוע, חייכן עם מבט שכולו טוב, אדם שמלא בנתינה אינסופית.

בני לבוב, איש שלקח על עצמו משימה, לעודד, להבין, להקשיב, לתמוך, למצוא לכל אחת את המקום הנח שלה, לרוץ, לצעוד, לא חזק מדי, לא דוחף מדי, פשוט נמצא פה.


הפעילות הגופנית הזו, כהתנהלות שבשגרה, כקבוצה, מרוממת את הנפש, היא מזור למכאובי הגוף, היא הטיפול אשר התגלה, מבחינתי, כטיפול היעיל ביותר למה שהגוף שלי ספג ולקשיים איתם אני מתמודדת כחלק מטיפול המניעה.

'גמאני רצה גדרה' פועלת כמעט שנתיים ומונה 20 נשים. מדי יום שני בני מזמין אותנו לנקודת מפגש ממנה אנו יוצאות לרוץ, לצעוד או לאימון ספורט. אחת לחודש אנחנו רצות לאורו של ירח במסלול שהוא קצת שונה ובסיומו נהנות מארוחה קלה מעשה ידנו ומעת לעת מארחות אותנו קבוצות ריצה אחרות לרוץ איתן".

בני לבוב

המיזם צמח מתוך קהילת התמיכה בפייסבוק 'גמאני – גם אני חליתי בסרטן השד', שמונה מעל 7,400 נשים מתמודדות ומחלימות מהמחלה. 'גמאני רצה' יצא לדרכו בנס ציונה בסוף 2019, בהובלת עמרי פדהצור, ולאחר סיום הסגר הראשון, במהלך בזק מסחרר, הוא התרחב מקבוצה אחת ל-40 קבוצות בפריסה ארצית רחבה תוך 4 חודשים.

קבוצות 'גמאני רצה' פועלות כיום ביותר מ-50 ישובים בכל רחבי המדינה עם 100 מאמנות ומאמנים מוסמכים מתנדבים ומעל 1,000 נשים מנהרייה ועד אילת. המיזם פועל בחסות ראשית של בית ההשקעות 'אלטשולר שחם' ונהנה מחסות מקצועית אקדמית של המכללה האקדמית בוינגייט, שמעניקה למחלימות מסרטן השד מלגות לימודים מלאות לקורס מדריכי ריצות ארוכות, כדי שהן יוסמכו כמדריכות ריצה ויחזרו להתנדב בקבוצות.

המחזור הראשון של קורס מדריכי ריצות ארוכות כבר הסתיים ומחלימות, בוגרות הקורס, כבר פתחו קבוצות 'גמאני רצה' בראשון לציון, רמת גן, יוקנעם, מזכרת בתיה וקדימה-צורן.

במהלך חודש אוקטובר, חודש המודעות העולמי לסרטן השד, קבוצות 'גמאני רצה' בכל הארץ מובילות קמפיין מודעות ארצי מקורי בו לוקחים חלק כל חובבות וחובבי הריצה בישראל לרבות קבוצות ספורט מקצועיות, ספורטאים אולימפיים, קבוצות במקומות עבודה, חיילים ושוטרים.

מטרת הקמפיין, שנקרא 'מקיפים את כדור הארץ בריצה', היא להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד ואת חשיבות הפעילות הגופנית לנשים שמתמודדות עם סרטן השד.

במהלך הקמפיין נאספים 40,075 ק"מ (היקף כדור הארץ) מרצות ורצים שמקדישים את הריצה שלהם לבריאותה של אישה ספציפית. הקמפיין התקיים עד כה פעמיים: באוקטובר 2020 ובאוקטובר 2021.

קרדיט: תומר פדר

בחודש אוקטובר 2020 הסתיים קמפיין 'מקיפים את כדור הארץ בריצה' במשכן הנשיא במעמד נשיא המדינה ה-10, מר ראובן (רובי) ריבלין, שאמר לבנות 'גמאני רצה': "גם-אני רץ. רץ איתכן בגוף, בלב ובמחשבה. כל אישה שמתמודדת עם סרטן השד, כל אישה שמחלימה, היא עולם מלא. של חלומות, של רצונות, של אהבות, של פחדים. של חיים! וכל המציל נפש אחת, אישה אחת כזו – הציל עולם מלא. 

מיזם ‘גמאני רצה’ הוא מיזם נפלא של שותפות, של עוצמה, של ערבות הדדית. עם ישראל הוא עם של ערבות הדדית. זה כוחנו. רוצו, הקיפו את כדור הארץ וכבשו את העולם!".

שנה לאחר מכן, בחודש אוקטובר 2021, הסתיים קמפיין 'מקיפים את כדור הארץ בריצה' במשכן הנשיא במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ורעייתו, הגב' מיכל הרצוג, שאמרה לבנות 'גמאני רצה': "מיזם 'גמאני רצה', מציל חיים, כפשוטו, סוחף אחריו אלפי נשים בישראל שמתמודדות עם סרטן השד. הריצה הזאת שאתן מנהלות במיזם הנהדר הזה היא סמל נפלא בעיני, של רצינות והתמדה במרוץ החיים, בעליות, במורדות, בכל הפיתולים המפתיעים שעלולים להתגלות בדרך. 

המרוץ שלכן לחיים, מתמודדות ומחלימות, הוא מרוץ מעורר השראה. אני רוצה לשלוח מכאן חיבוק ועידוד לכל מי שכעת מתמודדת עם שגרת טיפולים כאובה, עם הפחד ועם השינויים שהמחלה מביאה איתה".

במהלך חודש אוקטובר, קבוצות 'גמאני רצה' השתתפו במספר רב של מרוצים ואירועים בכל רחבי ישראל בסימן חודש המודעות לסרטן השד ובראשם האירוע הארצי 'שישי בוורוד', שהתקיים בפארק רייספלד קריית אונו ב-22.10.2021 עם תצוגת אופנה של נשים מתמודדות ומחלימות מסרטן השד, צעדה וריצה בהזנקת האלופה האולימפית בהתעמלות אומנותית לינוי אשרם. ביוזמת 'גמאני רצה', נוסף למרוץ 'סובב עמק' מקצה חדש של 6 ק"מ, בהשתתפות 150 רצות ורצים, שהוקדש להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד.

בנוסף, 'גמאני רצה' יזמו באוקטובר 2021 מהלך מקורי ויצירתי לצביעה בגווני ורוד של הלוגואים בתמונות הפרופיל המופיעות בעמודים הרשמיים של משרדים ממשלתיים, רשויות מקומיות, זרועות ויחידות צה"ל, חברות מסחריות, בנקים, עסקים קטנים, עמותות וארגונים רבים נוספים.

לקריאה נענו מאות ארגונים מובילים במשק: משרד הבריאות, צה"ל, חיל האוויר, חיל הים, עיריית תל אביב, השב"כ, המוסד, שופרסל, עיריית רמת גן, אלעל, אוניברסיטת חיפה, חיל הים, ישראכרט, בנק פועלים, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, רשת קניוני עופר, רב בריח, בזק, ebay, סודהסטרים, בנק לאומי, עיריית באר שבע, עזריאלי.קום ועוד ארגונים רבים נוספים.

בחודש אוקטובר 2021 התרחבה פעילות 'גמאני רצה' לנשים שמתמודדות ומחלימות מכל הסרטנים הנשיים וכך נוספו למסגרת הזו גם מתמודדות ומחלימות מסרטן השחלות, סרטן הרחם וסרטן צוואר הרחם. במשך כל השנה חברות 'גמאני רצה' משתתפות במרוצים ובאירועי ספורט בכל הארץ.

במרץ 2022 זכתה קהילת 'גמאני – גם אני חליתי בסרטן השד' בפרס קהילת הנשים המשפיעה ביותר ברשת בקטגוריית Wellbeing בתחרות שנערכה על ידי מגזין 'את' בשיתוף Meta (פייסבוק) לרגל יום האישה הבינלאומי.

לאתר 'גמאני רצה' לחץ כאן

לכתבות על 'גמאני רצה' לחץ כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה