$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ad48811f-7859-49f9-812c-cc766eebd13f','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,50435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ad48811f-7859-49f9-812c-cc766eebd13f','/dyncontent/2024/9/12/5179573a-790b-42b9-afe5-18f82dc5b464.jpg',18457,'קורנר אייטם כתבה ',525,78,true,50435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ad48811f-7859-49f9-812c-cc766eebd13f','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,50435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ad48811f-7859-49f9-812c-cc766eebd13f','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,50435,'Image','');},15]]);})
סקר מיוחד שנערך ביוזמת מרכז המחקר והפיתוח של AT&T בישראל בקרב עובדות ועובדים בחברות הייטק, פורסם כי נשים בהייטק חשות שהמגדר שלהן בולם את קידומן המקצועי וכי הן מופלות בתנאי העסקה, אך תחושת ההערכה העצמית ותחושת המסוגלות שלהן להתקדם גבוהה יותר מזו של גברים.
מהסקר, שפורסם לרגל יום האישה הבינלאומי 2022, ניתן להבין כי נשים יותר מרגישות שהקמת משפחה עלולה לפגוע בקידום שלהן וכי המגדר משפיע על מסלול הקידום שלהן, וזאת למרות שגם הגברים וגם הנשים העידו כי משבר הקורונה גרם לשיפור באיזון שבין בית לעבודה גם אצל הגברים.
הסקר נערך בקרב נשים שכבר עובדות בהייטק, אך הנתונים מראים כי שיעורן של הנשים מתוך כלל העובדים בהייטק בירידה.
מסתבר שבשנה האחרונה ירד שיעור הנשים העובדות בהייטק מ-36% לשפל של 33.6% - השיעור הנמוך ביותר של נשים בהייטק בעשור האחרון, שכן מאז 2012 לא ירד שיעור הנשים בתעשייה מ-34%. כך לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לכן ועל פי הסקר, נראה כי החסמים העיקריים של נשים בתעשיית ההייטק מצוי עוד בשלבי הכניסה שלהן לתחום, ולאחר שהן חלק ממנו הן פחות חשות מופלות.
פערים בשכר בין גברים לנשים,
מהסקר עולה כי שיעור הגברים והנשים שחושבים ששכרם הוגן די דומה: 13% מהנשאלות חושבות כי שכרן הוגן לעומת 18% מהנשאלים.
הקמת משפחה וההשפעה שלה על קידום -הנשים חשות מופלות
36% מהנשים הודו כי הן חשות שרצונן להקים משפחה פוגע בקידום שלהן לעומת 22% מהגברים. בתוך כך, 34% מהגברים שהשתתפו בסקר ציינו כי הממונים עליהם מקפידים על גיוס וקידום נשים במקום העבודה לעומת רק 20% מקרב הנשים המשתתפות.
הסקר האינטרנטי בוצע על ידי רושינק, בית למחקרי שווקים, בקרב 409 משיבים שהם מדגם מייצג של עובדים ועובדות מענף ההייטק ב-20-21 בפברואר. הסקר כלל נשים וגברים במגוון תפקידים בתעשיית ההייטק אולם מבין הנשאלים עלה כי השיעור של מי שמבצעים תפקיד בתחום המחקר והפיתוח היה זהה