בחירות 2024 בגדרה: ריאיון עם סהר פינטו

$(function(){setImageBanner('2a97001b-1baf-4eae-b4ed-6e04d3fa1212','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,54780,'Image','');})

"רק פתק שכתוב עליו סהר יביא לראש מועצה חדש". סהר פינטו נערך ליום הבחירות ומסביר מדוע הבחירות ב 2024 לא דומות כלל לסיבוב הקודם. ריאיון עומק עם המועמד המוביל לראשות המועצה המקומית גדרה.

סהר פינטו הוא אחד מהאנשים היותר עסוקים בימים האלה, ימים ספורים לפני יום הבחירות שייערכו לאחר דחייה של ארבעה חודשים ארוכים של לחימה ביום שלישי הקרוב, 27/2.

הצלחנו לשבת עם סהר לכמה דקות של שיחה על עתיד המושבה בין פגישה לפגישה והרבה עשייה.

זה ממש קרוב, האם אתה כבר יודע להעריך איך ייגמרו הבחירות הקרובות?

"אתה צודק. זה ממש ממש קרוב, אנחנו מעל חמש שנים עובדים למען הציבור ללא הפסקה והגיע היום היחיד בחמש שנים שבו הציבור מתבקש לקום ולהשקיע כמה דקות בהגעה לבית הספר הקרוב למקום מגוריו כדי להצביע בבחירות. אני מאוד מקווה שכל תושבי גדרה יגיעו להצביע כדי להכירע בשאלה איך תראה גדרה בשנים הבאות".

סהר מוסיף: "לגבי התוצאות בבחירות זה ממש צמוד אז בוודאי קשה מאוד להתנבא. מצד אחד מאוד ברור שרוב מוחץ בציבור המקומי שבע מההנהלה הנוכחית שגמרה את כל האשראי שהציבור הקצה לו לאורך השנים ורוצה ראש מועצה חדש. מצד שני יש מי שחושב שאפשר לצנוח מתחומי פעילות שונים לחלוטין היישר לכסא ראש המועצה. התוצאה תלויה בכמה תושבים יתעשתו ויבינו שרק פתק שכתוב עליו סהר יכול להביא להחלפת ראש מועצה".

פרסמתם סקר שבו אתה מוביל על גמליאל, עד כמה אתה חושב שהסקר משקף את המצב בשטח בפועל

"הסקר לא מראה יתרון על גמליאל. יש הפרש של אחוזים ספורים שברמה הסטיטיסטית זה תיקו מוחלט. הדבר היחיד שהסקר מראה באופן מוחלט הוא שיש רק שני מועמדים בעלי סיכוי ראלי להיות ראש המועצה הבא, אני או גמליאל.

חשוב להבין שהסקר הזה הוא סקר מהמקיפים ביותר והרציניים ביותר שאפשר לעשות. המדגם כלל 500 תושבים בכל בגילים ומכל השכונות, מדגם שנבנה באופן מקצועי על ידי מכון סמית, אחד מהמכוני סקרים היותר רציניים שיש במדינה. בהתאם תוצאות הסקר הן היחידות שדווחו ופורסמו כנדרש באתר ועדת הבחירות.

מעבר לכך אנחנו יודעים בודאות, רק בגלל שפנינו לחברות סקרים אחרות שאמרו לנו שהן מנועות מביצוע סקר נוסף בגדרה כי כבר עשו עבור מועמדים אחרים. תוצאות אותם הסקרים לא פורסמו, ככל הנראה כי התוצאות שלהן דומות לסקר שלנו, תוצאות שלא נוחות למתמודדים האחרים מולי".

סהר פינטו

סהר פינטוסהר פינטו

סהר פינטוסהר פינטושלום אזרד הצהיר כי הוא תומך במועמדות שלך לראשות. זה צעד חסר תקדים עד כה במערכות הבחירות בגדרה?

"נכון מאוד. התמיכה של תנועת גשר היא אחד השינויים הכי משמעותיים שמבדילים באופן מהותי בין בחירות 2018 לבחירות 2024.

בבחירות 2018 היינו תנועה, אמנם גדולה וחזקה כבר אז, אבל היינו במידה מסויימת גדרתים מול כל העולם. הפעם זה ממש לא כך. שיתופי הפעולה של תנועת הגדרתים ותנועת גשר בתחום הקהילתי חברתי לאורך השנים, שיתוף פעולה שפרח במיוחד במהלך חודשי המלחמה כאשר הקמנו יחד את מיזם 'כיפת ברזל קהילתית' שהיווה פלטפורמה להתנדבות של כל תושבי גדרה על כל תושביה, עושה את ההבדל.

לבחירות האלו אנחנו מגיעים כאשר אנחנו לא מדברים באויר ומבטיחים הבטחות בעלמא על חיה ותן לחיות באופן תיאורטי. אנחנו מגיעים אחרי שהראנו לעצמנו, הראנו לתושבי גדרה מכל שכונותיה, דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים, שכאשר עובדים ביחד למען מטרה משותפת, כתף לכתף, אפשר לעשות כאן דברים גדולים, גדולים מאוד".

מצב התשתיות בגדרה לא משהו כיום. איך תוכל לסגור את הפער?

"הצטנעת. מצב התשתיות בגדרה נמצא כאן בפיגור של כמה עשורים אחרי יישובים מתקדמים דומים לנו. התכנון האורבני של שכונת גולדה לא סתם נראה כמו משהו משנות ה-80, הוא פשוט תוכנן לפני עשורים רבים ואף אחד לא טרח לעדכן את התכנון ולהקפיד למשל שלתושבים יהיה יותר מ1.2 חניות לדירה.

קצב הבניה של מבני ציבור בגדרה הוא מחפיר והאחזקה של הקיימים, נו, תגיד אתה לבד. אין שום סיבה שיוקמו כאן גני ילדים לשכונה חדשה שלוש שנים אחרי שהילדים הגיעו לשכונה. אין שום סיבה שלמזכרת בתיה תהיה תחנת רכבת ולנו אפילו שאטל לתחנת הרכבת הקרובה לא מתקצבים.

התפקיד המרכזי של מועצה מקומית הוא הניהול התקציבי של כספי הציבור. כולנו משלמים ארנונה והתפקיד של המועצה הוא להשכיל למנף את תקציבי העתק הללו יחד עם תמיכה ממשלתית שראש המועצה יכול להביא מכל מסדרונות משרדי הממשלה, לנהל את התקציב באחריות, להפסיק לדמם כסף על חוסר יעילות וקבלנים לא מתפקדים, לבצע מכרזים יסודיים כדי להביא מקסימום שירות ותשתיות בעבור הכסף של כולנו. אנחנו יודעים איך לעשות את זה ויש לנו את כל התכניות המוכנות לממש את זה".

שאלה אישית ברשותך. יש לך תפקיד בכיר בעיריית רמת גן, יש להניח, עם שכר הולם בצידה. למה אתה צריך את זה?

בשלב זה, סהר מחייך ולוקח נשימה עמוקה.

"זו שאלה מצוינת. השדה הפוליטי, במיוחד זה המוניציפאלי, מלא ביצרים, לכלוכים ומכשולים שמרתיעים הרבה מהאנשים הטובים להכנס לביצה הזו. בגלל הקשיים האלה אנחנו מוצאים יישובים רבים מנוהלים על ידי צוותים לא מספיק איכותיים למרות מתגוררים ביישוב אנשי ניהול בכירים, כאלה שלא מעיזים ללכלך את הידיים שלהם בבוץ המוניציפאלי.

אני יודע היטב למה אני נכנס. גדלתי בבית פוליטי ואני מסתובב במסדרונות של השלטון המרכזי והמוניציפאלי מאז שאני זוכר את עצמי. כנראה שפיתחתי לעצמי כבר עור מספיק עבה. אני ממוקד במטרה לשמה נכנסתי לזירה המקומית בגדרה והיא להביא למושבה האהובה שלנו את רמת ההנהגה ואת רמת ההנהלה שמגיעה לה. כל השאר רעשי רקע שלא יסיטו אותי לרגע מהמטרה".

מסר לתושבים לקראת יום הבוחר?

"אני קורא לכל תושבי גדרה, לא רק לאלו שאוחזים בפתק שכתוב עליו סהר, לכולם. בואו להצביע, בואו להשפיע. ניהול היישוב הוא משמעותי מאוד לכל אחד ואחד מאיתנו, בחינוך בספורט, בתשתיות, בצרכים של משפחות צעירות ובמענה לאוכלוסיות מבוגרות ואחרות, בכל תחום ותחום בחיים היומיומיים.

אני קורא לכל תושב בעל זכות בחירה, מעל גיל 17, לא לזרוק את הפתק שלו לפח האשפה של ההיסטוריה המקומית. יש רק שתי חלופות לראש המועצה הבא. מי שמסתפק בקיים, מסתפק. מי שלא מסתפק בקיים צריך שעל הפתק שלו יהיה רשום סהר פינטו.

אני קורא במיוחד לחיילים, שאולי העיסוק בגדרה רחוק מהם כרגע כשמיים מארץ. גם אתם מגיעים לסופי שבוע בגדרה ומחפשים פעילות פנאי, גם אתם תשתחררו בקרוב ותרצו מענה לצרכי הצעירים בתוך המושבה. אל תזרקו את הפתק לפח. בואו להצביע בקלפי צבאית או בתוך גדרה, כתבו/ בכתב ידכם סהר פינטו, עם האות ה', על הפתק הצהוב ואת האות 'פ' על הפתק הלבן – גדרתים בראשות סהר פינטו.

אני קורא לכולם – בואו להצביע. כי גדרה חייבת להתקדם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה