בעין הסערה: סיעת "מחוברים" מתחזקת במנהלת מטה חדשה - מירב גואטה

$(function(){setImageBanner('2d9ae5e5-6b8e-4a6d-a989-e9dc24c92d95','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,54780,'Image','');})

הבחירות לרשויות המקומיות 2023 מתקרבות בצעדי ענק וכידוע ייערכו באוקטובר הקרוב. המתמודדים והמתמודדות השונים והשונות והעומדים בראש מגוון הסיעות, מייצרים חבירות ומצרפים לשורותיהם חברים חדשים. הכירו את ראש מטה הבחירות החדשה של סיעת "מחוברים" למועצת גדרה – מירב גואטה. גואטה נכנסת לתפקיד בעיצומה של סערה שהתחוללה השבוע לאחר פרסום סעיף ממצע המפלגה שעורר את זעמם של חלק מתושבי המושבה.

ההכנות ליום הבחירות בעיצומן. ברחובות גדרה וכמעט על כל גדר או מרפסת נתלו שלטי המועמדים והמועמדות והסיעות השונות, אשר עובדים במרץ ועוברים בין חוגי הבית למפגש עם התושבים ברחובות המושבה.

מי שמניע את הפעילות ומרכז את העשייה הרבה לקראת הבחירות, "האיש החזק", הם בעיקר ראשי המטות האמונים על מערכת הבחירות של המתמודד או הסיעה שלהם.

כחודשיים לפני יום הבחירות, ברשימת "מחוברים" למועצת גדרה החליטו למנות את מירב גואטה לתפקיד ראש מטה הבחירות.

גואטה, נשואה ואם לחמישה, תושבת גדרה מזה 21 שנים ויועצת נדל"ן במקצועה.

בהודעה רשמית שפרסמה גואטה בימים אלו נכתב: "בכל שנות מגוריי במושבה גדרה פעלתי במגוון מישורים למען הקהילה. תמכתי במשפחות שנקלעו למצב מצוקה כלכלית, גם בתקופת הקורונה סייעתי להמון משפחות ע"י תורמים מהקהילה ,עשיתי ליתומים ארועי בר מצווה, סייעתי למשפחות רבות במצב של אובדן קרוב משפחה והפעלתי גמח"ים רבים למען הקהילה, תמיד הייתי קשובה לצורכי התושבים והייתי שם בעבורם".

"לאחרונה מתוך אמון מלא התחברתי למפלגת מחוברים שמתמודדת לחברות במועצת גדרה ואני מנהלת את מטה הבחירות. אני נותנת את אמוני ביו"ר המפלגה איתי גרנק שימשיך לפעול מתוך אג'נדה חברתית לחבר בין כולם דתיים, חילוניים ויקדם את תחומי החינוך, תרבות מסורת ובעיקר את החיבור בקהילה שחשובה לנו", הוסיפה גואטה.

מירב גואטה. קרדיט צילום: תום כתום

איתי גרנק, יו"ר תנועת "מחוברים" בגדרה בירך את מירב על הצטרפותה ואמר: "מירב היא אשת עשייה שפעלה רבות לטובת העיר גדרה. היא אישה של קהילה, של חיבורים ואחדות ואין לי ספק שהיא האישה הנכונה לתפקיד בעת הזו, שתהווה חיזוק משמעותי לרשימה. אני מודה לה על תמיכתה ובטוח שהעבודה הרבה שלפנינו תיעשה על הצד הטוב ביותר. יחד בעזרת ה' נעשה ונצליח".

איתי גרנק. קרדיט צילום: אלחנן קוטלר

לא כל תושבי המושבה "מחוברים" -

לאחרונה עלה שמה של סיעת "מחוברים" ברחבי הקבוצות במושבה, לאחר שהועלה על ידה ו/או מי מטעמה פוסט בפייסבוק ובו פורסם סעיף ממצע המפלגה. בסעיף נרשם כי המפלגה מתחייבת לפעול להקמת בתי כנסת נוספים בשכונת גולדה הצעירה.

תושבים רבים תקפו את חברי הסיעה, המצע וסעיף ההתחייבות בפרט. חלק מן התגובות היו קשות: "משיחיסטים", "פאגנים", "נוכלים" ועוד. אולם, אם לברור מוץ מן התבן, לשיטתם (ואולי אף הלכה למעשה), קיימים בשכונת גולדה ובסמוך לה, מספר בתי כנסת רב - ודאי אם מתייחסים לכמות בתי הכנסת ביחס לשטח והאוכלוסיה ומשכך מתייתר הצורך בבניית בתי כנסת חדשים נוספים.

התושבים הוסיפו וטענו בעניין זה כי השטחים שהקצתה המושבה לצורך הקמת בתי הכנסת החדשים, בפרט המרכז הרוחני החדש והמפואר בן 4 הקומות אשר נבנה בימים אלו מול הספורטק ברחוב שרה אהרונסון, היו אמורים להיות מנותבים לטובת בית תרבות או תנועת הצופים - שממתינים למבנה חדש  כבר שנים רבות.

יתרה מכך, העלו המתנגדים טענות אד-הוק כנגד סיעת "מחוברים" לפיהן מי מטעמה פעלו באופן אקטיבי כזה או אחר לסגירת המרכולים "סיטי מרקט" בשבת על ידי קברניטי המועצה המקומית במסגרת הליך משפטי.

בתגובה להאשמות הקשות שהוטחו, מסר גרנק: "התגובות מזעזעות, כואב לראות שההסתה במחוזות הארציים מחלחלת גם למושבה השלווה גדרה שלצד האוכלוסייה הלא דתית שכבודה כמובן במקומם מונח, יש גם עם אחוזים גבוהים של תושבים מסורתיים ודתיים בגדרה.

הקמת בית כנסת זהו צורך בסיסי עבור כל תושבת ותושב דתיים ומסורתיים שמבקשים לקיים את אורח חייהם כבחירתם והוא כמובן מיועד גם לתושבים חילוניים שמבקשים להגיע אחת לשנה או יותר לתפילות החגים או לשמחות.

מעבר לעובדה שחופש דת הוא דבר בסיסי במדינה דמוקרטית הוא גם מהווה חלק בלתי נפרד מההווי הדתי בכל מקום שבו יש קהילה יהודית בעולם - אם בקיום שמחות כמו שבתות בר מצווה, שבתות חתן, שמחת תורה ועוד. אין פה שום מטרה לפגוע ברגשות של אף אדם חלילה, אלא לשרת ציבור מסורתי דתי במושבה. לא ייתכן שמוסד חינוכי משמש כמוסד דתי-תרבותי כפתרון קבע".

גרנק הוסיף: "הכאוס הפוליטי המתמשך הוביל למשבר חברתי עמוק ומדאיג, שחייבים לעצור אותו ולאחות את הקרעים. מתוך אחריות חברתית ואזרחית הקמנו את תנועת מחוברים לגדרה. אמשיך לפעול לחיבור בין דתיים לחילונים בעיר מתוך אחריות לשימור הערבות ההדדית ורוח הסולידריות הישראלית".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה