ניצחון סוחף לתנועת הגדרתים וסהר פינטו בבחירות המקומיות

$(function(){setImageBanner('7a2da988-1dbe-42c0-a3cb-284dd0e60ce3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,54780,'Image','');})

כמעט שבוע לסיום הבחירות בגדרה והתוצאות החד משמעיות בקלפיות המושבה ממשיכות להדהד בכל שכונות גדרה. אחוזי הצבעה גבוהים נרשמו ותושבי המושבה הביעו עמדה חד משמעית

כמעט שבוע מאז שהציבור בגדרה הצביע באופן חד משמעי, הצבעת אי אמון בראש המועצה היוצא יואל גמליאל אשר זכה ל35% תמיכה בלבד בפתק הצהוב וסיים במקום השני בלבד אחרי סהר פינטו שסחף את הציבור הרחב וסיים עם 47% תמיכה, הישג שגם זקני המושבה מתקשים להיזכר בדומים לו בעבר.

אחוזי הצבעה גבוהים

הבחירות, אשר נערכו בארבעה חודשי איחור עקב  המצב הבטחוני, בוצעו תוך כדי מלחמה והשתתפו בהם בממוצע הכלל ארצי קצת מעל 50% בלבד.

בגדרה אחוזי ההצבעה היו גבוהים ביותר ביחס לממוצע, חצו את 70 האחוזים והגיעו כמעט לאחוזי ההצבעה בבחירות הקודמות שעמדו על 77%.

אחוזי ההצבעה הגבוהים הקשו במיוחד על המפלגות הקטנות אשר נדרשו להראות לכל הפחות 5% תמיכה ברשימה כדי לחצות את אחוז החסימה.

3 רשימות מקומיות, בינהן רשימת מאוחדים, שלוחת עוצמה יהודית במושבה, מפלגת למען גדרה של ציון ידעי ומפלגת רוח חדשה של דנקו ודהרי, לא עמדו ברף הנדרש ונותרו מחוץ למועצה, מה שמותיר בתוך המועצה 5 רשימות בלבד.

שיא חדש לגדרתים

שיא נוסף שנשבר בבחירות האחרונות הוא מספר הנציגים במועצת גדרה מרשימה יחידה. מפלגת הגדרתים הצליחו לזכות בכ-32% תמיכה מכלל בעלי זכות ההצבעה ויכניסו למועצה לא פחות משישה נציגים ונציגות, מספר גבוה יותר מכל רשימה מקומית אי פעם בגדרה.

אחת הנציגות החדשות ברשימת הגדרתים היא שרה מדר, נציגת שכונת גולדה למועצה המקומית. שכונת גולדה עמדה לרועץ לגמליאל בבחירות, לאחר שתושבים רבים בשכונה הביעו מורת רוח מדרך ההתייחסות והטיפול הלקוי - הן ברמה התכנונית והן ברמת היחס, יש שיגידו היעדרו, שגילה גמלילא כלפי תושבי השכונה.

למרות שמדר, יזמית קהילתית וחברת ועד גולדה לשעבר, מוקמה שישית בלבד ברשימת הגדרתים מול מועמד גולדאי אחר ברשימתו של גמליאל שדורג חמישי ברשימה, שרה תהא נציגת השכונה סביב שולחן המועצה כאשר מוטי אבני מרשימתו של גמליאל נותר בחוץ.

שרה מדר ופעילי המפלגה

הקואליציה המסתמנת

הקואליציה המסתמנת תכלול לכל הפחות שתיים מתוך חמש הרשימות שנכנסו למועצה כאשר תנועת הגדרתים ותנועת גשר שזכתה בשני מנדטים מרכיבו יחד שמונה מתוך 15 המנדטים של המועצה כולה ויכולים להרכיש מועצת רוב ללא תלות בהצטרפותן של מפלגות אחרות.

לקראת ההכרזה על חלוקת התפקידים במועצה הקרובה צפויים שלום אזרד, יו"ר תנועת גשר, ודורית בן בוחר, מספר 2 ברשימת הגדרתים ומייסת התנועה, להתמנות לתפקידי סגניו של פינטו בניהול המועצה.

מנהיגות בעת משבר חיזקה את פינטו ואזרד

הבחירות התקיימו ארבעה חודשים לתוך המלחמה למרות שהיא נמשכת עד הנה ולמרות מטחי טילים ששוגרו עוד בבוקר הבחירות ליישובי הצפון.

על פי התוצאות נראה שהמלחמה אשר דחתה את מועד הבחירות חיזקה את מעמדם בציבור של סהר פינטו ושלום אזרד אשר גילו מנהיגות בעת משבר והקימו יחד בשיתוף פעולה קהילתי רחב משתתפים את 'כיפת ברזל קהילתית', הפלטפורמה הקהילתית המרכזית במושבה אשר ריכזה אלפי תושבי גדרה אשר התנדבו במגוון רחב של צורות למען חיילי צה"ל, המפונים ותושבי המדינה כולם.

התחזקה באחוז אחד מאז הסקר

אל מול קביעה ברורה בציבור שהצביע הצבעת אי אמון גורפת במנהיגותו של גמליאל, שאלת הזוכה בבחירות לא היתה ידועה מראש כלל וכלל.

אל קו הסיום הגיעה גם טליה לנקרי, הפרשנית הבטחונית, אשר בנתה קמפיין מוכרות אפקטיבי ביותר כאשר נכנסה לכל סלון בישראל שוב ושוב כפאנליסטית ביטחונית. לנקרי התעקשה שלא לפרוש מהמרוץ למרות הסקרים שהראו באופן ברור שסיכוייה לזכות בבכורה קלושים, אלא רק לגרום לפיצול הקולות שביקשו להחליף את גמליאל בראש מועצה חדש.

בסופו של יום התבררו אחוזי התמיכה בלנקרי כ-18% בלבד, קרוב מאוד לאחוזי התמיכה ששוערו בסקרים המקדימים שפרסמו בקמפיין פינטו וניבאו ללנקרי 17% תמיכה בלבד. על פי הערכות - מרבית המצביעים ללנקרי האמינו לאמירותיה הבוטחות כי היא זוכה לתמיכתם של כשליש מתושבי גדרה והיא בדרך לכפות סיבוב שני מול גמליאל.

עידן פינטו בפתח

כך או כך גדרה עומדת בסיומה של תקופה ארוכה תחת ניהולו של גמליאל, תקופה קצרה ואינטנסיבית של מסרונים בלתי פוסקים מכל המועמדים ולפני תקופה חדשה, עידן פינטו. כעת, חובת ההוכחה מוטלת על כתפיו של פינטו.

הליכי החפיפה והעברת הניהול של המושבה מגמליאל ואנשיו לפינטו וצוותו כבר החלו והוא צפוי להכנס למשרד ראש המועצה בשבועות הקרובים.

בהצלחה לראש המועצה החדש!

גדרתיםגדרתיםסהר פינטו

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה