הכירו את אייל כטוני תושב גדרה שעשה מהפך בחייו

$(function(){setImageBanner('d4734641-330d-47ae-a166-172df1d34a41','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50413,'Image','');})

אייל כטוני, תושב גדרה, בן 52, נשוי +3, מנהל תכנית של סימולטורים באלביט מערכות ובעברו קצין בשירות קבע במערך הטכני של חיל האוויר. אייל פרש משירות הקבע לפני 7 שנים, לא לפני שהספיק למצוא את עצמו עולה במשקל, "תופח יותר ויותר" להגדרתו, בעיקר מאורך חיים "יושבני" של עבודה משרדית מרובה וחוסר פעילות גופנית בשעות הפנאי

בגיל 47 מצא אייל את עצמו במשקל 113 קילו והרגיש כבד ומגושם מאוד. הוא נזכר כיצד חיפש בגדים ייצוגיים לישיבות ופגישות חשובות בעבודה והבין שגם בביגוד חדש ושונה הוא אינו ייצוגי מספיק. מכיוון שהיה איש של מסגרות הוא ידע שהוא חייב למצוא לעצמו מסגרת תומכת ולא לעשות את התהליך לבדו.


אייל פנה ונרשם לתוכנית גמילה מסוכר וגלוטן, שם נפרד לראשונה מחבריו הטובים בשרות הקבע "קפה ומאפה", שהיה קונה ומפנק את עצמו בכל עצירה בתחנת דלק. על ידי שינוי התזונה והמעבר לתזונה בריאה, נטולת סוכר לבן ומועשרת בחלבון ובתחליפים כגון שקדים, אגוזים ותמרים והוסיף לחייו הרבה פעילות גופנית וריצות.

במשקל כבד לפני המהפך

תחילה הוריד עשרות קילוגרמים במשקל מהגמילה, אולם מהר מאוד החליט לשלב ספורט ופנה למאמן ריצה שיעזור לו באופן אישי וייקח אותו כפרויקט. בשנת 2018 הצטרף אייל לקבוצת ריצה של מתחילים, כאלה שרק קמו עכשיו מהספה כמוהו.

אחרי חודש וחצי של אימונים נרשם למרוץ גדרה שם רץ 2 ק"מ והיה לו קשה מאוד. הוא זוכר איך חבריו לקבוצה לא הפסיקו לעודד אותו, לתמוך ולדחוף אותו ושם גילה אייל את כוחה האמיתי של הקבוצה.

כיום שוקל אייל 30 קילו פחות ומאושר!

ביחד עם חבריו לקבוצה התומכים בו הציב לעצמו מטרה של מרוץ 5 קילומטר ואחר כך 10 ומשם הדרך לריצת חצי מרתון ומרתון הפכה להיות ריאלית ומושגת. בפברואר השנה, אייל כבר מצא את עצמו משתתף במקצה 50 קילומטר, ריצת אולטרה מרתון במרוץ ים המלח.

יואב שמעון

הריצה עבורו הפכה להיות סוג של תרפיה מלחצים, מרעשי היום יום של העבודה, הוא פוגש אנשים נחושים שרוצים לעשות הכי טוב לעצמם ויודעים לאזן את הזמן שלהם בין האימונים לבין העבודה וחיי המשפחה - לכן כשכולם הסתגרו בבתים בתקופת הקורונה, הוא בחר להתחיל קורס מאמני ריצות ארוכות במכון וינגייט ולהיות מאמן ריצה בעצמו.


החל מסיום פרק הלימודים וההכשרה המקיפה בקורס, מוביל אייל קבוצת ריצה במועדון הריצה EzeRun ומלווה עשרות רצים החל מהצעד הראשון ועד לרצים מנוסים ומתקדמים.

לפני כשנה פתח בנוסף את קבוצת הריצה והכושר ביבנה RunForce1 וצירף א.נשים נוספים למעגל הריצה והפעילות הגופנית כחלק מאורחות החיים שלהם.

יואב שמעון

באימונים השונים אייל מקפיד לקחת חלק פעיל ומעלה דופק ביחד עם המתאמנים, יוצא עימם לריצות בלוקיישנים שונים ומקפיד על גיוון במנעד התוכן, החוויה והעצימות באימונים: חוף הים, טיילות החוף, פארקים, אימוני טכניקת ריצה, ריצות שטח, חיזוקים ופונקציונלי וגולת הכותרת אימוני עליות ומדרגות – כדי לשמור על עניין והתמדה.

"העיקר שהאנדורפינים ישתחררו להם" הוא מודה. "היום אני מרגיש תחושה של שליחות, תמיד הייתי מפקד של אנשים בצבא ומנהל של עשרות אנשים בעבודה והיום אני נהנה להיות גם מאמן ריצה ולרוץ עם המתאמנים שלי בסופי שבוע ריצות ארוכות ובאמצע השבוע קצרות יותר בנוסף לאימונים האישיים שלי ובעיקר להיות שותף משמעותי להישגים שלהם, לחיזוק האמונה שלהם בעצמם אם רק יתמידו, ובעיקר שינוי ושיפור אורחות החיים ורמת האושר שלהם" משתף אייל.

בימים אלו אייל וחברי הקבוצה שלו מתאמנים לקראת המרתון המדברי הבינלאומי - המסלול היפה והפראי ביותר בישראל לריצת שטח. המרתון המדברי היחידי שתחילתו במדבר וסיומו לחוף הים האדום יוצא לדרך ב- 16/12, זו השנה ה- 11 .

מדובר על מרתון מדברי היחידי בארץ ואחד מהבודדים בעולם המשלב בין תנאי שטח מאתגרים, מסלולים מרתקים, נוף פראי ומרהיב של ים, הרים ונקיקי ואדיות. מרוץ יוצא דופן שמסלוליו נבחרו בקפידה ומחשבה ויחד יצרו את החיבור המושלם בין הגוף, הנפש והטבע הסובב את העיר אילת.

לקראת המרתון המדברי

המרתון המדברי מושך אליו בקביעות תיירים מרחבי הגלובוס (24 מדינות) וכמובן מרחבי מדינת ישראל שמנצלים את התקופה בשנה, את מזג האוויר המצוין ליהנות מאווירה בינלאומית כאן באילת.


המרוץ יוצא לדרך ביוזמת חברת מרתון ישראל, המתמחה באירועי קונספט ייחודיים בעולם הריצה, יחד עם עיריית אילת וכולל חמישה מקצים: מקצה מרתון שטח מלא 42.2 ק"מ שמוזנק ומסתיים סמוך למלון הרודס, מקצה חצי מרתון 21.1 ק"מ, מקצה 10 ק"מ לזכרם של אילן לוי ויהונתן אזולאי, ילידי אילת שנהרגו בתאונת דרכים, מקצה 5 ק"מ ומקצה משפחות, מקצה המתקיים בפתיחת חגיגות המרתון ביום חמישי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה