המסע של אנדרי ואלעד להביא ילד לעולם הסתיים אחרי 3 שנים בלידה מרגשת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e5f88e89-aebb-4ecf-b721-2c88b777ab53','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,50413,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e5f88e89-aebb-4ecf-b721-2c88b777ab53','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,50413,'Image','');},15]]);})

אחרי מסע רצוף עליות ומורדות, בני הזוג אנדרי רובין ואלעד זבינסקי מימשו את משאלתם להפוך למשפחה והביאו לעולם את בתם הבכורה מיכאלה בלידה פונדקאית מרגשת בארה"ב. בראיון לאשדוד נט הם מספרים על המכשולים שניצבו בפניהם בדרך ומשתפים על הרגע המרגש בו אחזו בבתם לראשונה: "לרוב היריון נמשך 9 חודשים, במקרה שלנו זה לקח 3 שנים"

אנדרי ואלעד ברגע המאושר. צילום פרטי

כשאנדרי איתן רובין, שגדל והתחנך באשדוד, ובן זוגו אלעד זבינסקי, יליד רחובות, החליטו לפני שלוש שנים לקחת את מערכת היחסים שלהם צעד אחד קדימה ולהקים משפחה, היה עליהם לגייס לא מעט משאבים לטובת כך, אך בעיקר המון סבלנות והרבה מאוד אורך רוח.

כמוהם, אף אחד לא יכול היה לצפות את הדרך שעליהם לעבור כדי לממש את משאלתם להפוך להורים ולהביא ילד לעולם. מה גם שבזמנו החוק שמאפשר לזוגות חד מיניים לפנות להליך פונדקאות, היה עוד היה רחוק מהמציאות.

הדרך, שלוותה בחוסר וודאות תמידי, ידעה לדבריהם לא מעט עליות וירידות, אך הציפייה לרגע המיוחל עמדה מעל הכל. "באיזשהו מקום זה הצריך מאיתנו זוגיות מאוד יציבה והגעה לתובנה שאנחנו רוצים להביא ילד לעולם ביחד" – אנדרי אומר.

מלבד החיפושים אחר תורמת ביצית שנמשכו זמן מה, העלויות הגבוהות והפרוצדורה המייגעת גם כך שליוותה את התהליך, הניסיון הראשון שלהם להביא ילד לעולם הסתיים ללא הצלחה בחודש השלישי להיריון.

"זו הייתה טראומה" – אומר אנדרי. "אני זוכר שכשעשינו את האולטרסאונד ראינו את התינוקת במסך והרופאה לא הצליחה למצוא את הדופק. אלעד תפס אותי ואמר לי – "משהו לא בסדר", כאילו הוא הרגיש שמשהו קרה".

אלעד מוסיף: "זה היה קשוח, בעיקר רגשית. בדיוק גם התפרצה מגפת הקורונה בעולם, אז הדברים עבדו יותר לאט מבדרך כלל. זה ללא ספק היה אחד המכשולים הגדולים בדרך".

למרות החוויה המטלטלת, בני הזוג אספו את השברים וכעבור כמה זמן התחילו את התהליך עם אנרגיות מחודשות. "מצאנו פונדקאית אחרת" – אנדרי מספר, "והחיבור איתה היה מדהים, ממש נקשרנו כולנו ברמה שהיינו מדברים המון במהלך השבוע. נפגשנו איתה כמה וכמה פעמים ואפילו הכרנו את המשפחה שלה".

אנדרי ואלעד עם האם הפונדקאית. צילום פרטי

"היה לנו מאוד חשוב שייווצר חיבור אנושי עם הפונדקאית כי בסופו של דבר היא מביאה לנו מתנה אדירה" – הוא מוסיף. "התהליך קורה מרחוק ולמרות שאתה רוצה לתמוך, אתה נמצא בצד השני של העולם, לכן חשוב שתהייה לה סביבה תומכת. לשמחתנו, המשפחה שלה ובעלה תמכו בה מאוד. זה לא מובן מאליו".

"כשהחזקתי אותה בפעם הראשונה זה הרגיש לי מאוד נכון וטבעי"

סוף כל סוף, אחרי כברת הדרך הארוכה שעברו, מועד הלידה התקרב והשניים תכננו להגיע לארה"ב, אלא שהמציאות שוב הציבה בפניהם משוכה שעליהם לעבור והפעם בדמות מגבלות הקורונה.

"אני כבר הייתי כאן במסגרת מחקר שערכתי ואלעד היה צריך להגיע מישראל בדיוק כשהכריזו על ארה"ב כמדינה אדומה" –אנדרי מספר, "הוא ניגש לוועדת חריגים ובקשתו נשללה וזה הביא לאי ודאות ולמתח וסטרס מטורפים".

רק בבקשה השנייה שהגיש אחרי מספר ימים, אושרה טיסתו של אלעד לארה"ב. "זה היה מעין מוטיב כזה שמלווה את כל התהליך" – אנדרי אומר. "העובדה שהכל קורה כל-כך רחוק ממך פיזית ויש לך כל כך מעט שליטה בדברים, יצרה המון אי ודאות ומכשולים שאין לך ברירה אלא להתמודד איתם".

"מעבר לזה" – מוסיף אלעד, "תחשוב שאתה נמצא במדינה זרה ללא מסגרת תומכת של משפחה, שיכולים לבוא לעזור, לעשות בייביסיטר ולתת לך שעה-שעתיים לישון, זה רק אני והוא. אנחנו צריכים להסתדר ולדעת למצוא את האיזון בין החיים שלנו כזוג, כיחידים וכמשפחה".

אנדרי מוסיף: "אני חושב שאחד הדברים הטובים שקרו לנו הוא שבאמת ליווה אותנו צוות של יועצים ועברנו הדרכות כיצד להתנהל בתור הורים ואיך לנהל את הזוגיות שלנו מעכשיו וזה מאוד עזר".

אלעד והבייבי הקטנה. צילום פרטי

את הריאיון עם אנדרי ואלעד ערכנו בשיחת זום בעודם בארה"ב, ימים בודדים לאחר הפיכתם להורים טריים ומאושרים. ברקע, נשמע לפתע קולה של מיכאלה שסימנה להם כי הגיע זמן האוכל. אלעד סימן בנימוס כי עליו לעזוב את הריאיון, ומיד ניגש להאכיל את הקטנה.

על התחושה שאחרי המסע הארוך שעברו, אנדרי שיתף: "זה כיף ומרגיש מאוד טבעי למרות שאין לי את הניסיון והידע הקודם. כשהחזקתי את מיכאלה בפעם הראשונה זה הרגיש לי מאוד נכון".

"מאוד רצינו להכניס לחיים שלנו ילד, לעבור לשלב הבא בזוגיות ולהקים משפחה" – הוא מוסיף. "היה לנו חשוב לעשות את זה כשאנחנו מבוססים כלכלית כי זו הוצאה כלכלית לא קטנה. אנחנו מדברים פה על לפחות חצי מיליון ש"ח. במקרה שלנו זה עלה אפילו יותר בגלל המכשולים בדרך".

לדבריו, "זה היה או זה או לקחת משכנתא ולקנות דירה. אני חושב שזו איזושהי דילמה שזוג חד מיני עומד בפניה, כי לא לכל אחד יש את האופציה לגם וגם. כבר נתקלתי בזוגות שפתחו בגיוס המונים או תרומות כדי לעשות את זה".

"כשפונדקאית בישראל עוזרת לזוג סטרייטים להביא ילד לעולם זה נתפס כמעשה הירואי, אבל השאלה איך זה ייתפס כלפי זוגות חד מיניים"

ברקע העברת החוק שמאפשר לזוגות חד מיניים בישראל לפנות להליך הפונדקאות, אומרים בני הזוג: "אנחנו מקווים שזה יוזיל את העלויות וינגיש את האפשרות להפוך הורים ליותר זוגות, אך מעבר לעניין הכלכלי, העובדה שיש לך את הקירבה לפונדקאית והיכולת להיות מעורה בתהליך - זה ללא ספק יתרון".

אנדרי והבייבי הקטנה. צילום פרטי

"מה שכן" – אומר אנדרי, "אי אפשר לדעת איך זה יתקבל מבחינה חברתית. כשפונדקאית בישראל עוזרת לזוג סטרייטים להביא ילד לעולם זה נתפס כמעשה הירואי, אבל השאלה איך זה ייתפס כלפי זוגות חד מיניים. אני מאמין שבאיזשהו מקום זה יהיה אתגר חברתי".

"אנחנו רק מקווים שאנשים יהיו פתוחים וייראו בזה מצווה כמו במקרים אחרים" – הוא מוסיף. "בסוף, ילד מכניס המון אושר ושמחה לחיים, ואני חושב שכל אדם באשר הוא זכאי להיות הורה במיוחד לאור שגרת החיים הסיזיפית הזאת שאנחנו כולנו כאן חווים לצד המלחמות והפיגועים ועכשיו גם הקורונה".

"עם כל הסטיגמה, זוגות חד מיניים יכולים להביא ילדים באשדוד"

כמי שהוביל את התעוררות הקהילה הגאה באשדוד וגיבושה ויזם והוביל את מצעדי הגאווה בעיר, אנדרי מבקש להתייחס להתרחשות סביב הנושא כאן בעיר, ומספר כי הופתע לגלות שזוגות חד מיניים מרגישים מאוד בנוח לגדל כאן את הילדים שלהם.

"באיזשהו מקום זה מאוד הפתיע אותי כי עם כל הסטיגמות שיש על אשדוד, זוגות חד מיניים כן יכולים להביא כאן ילדים ולהשתלב מבלי שזה ייתפס כדבר חריג או מוזר" – הוא אומר. "אמנם הם עדיין מעטים, אבל עדיין יש זוגות חד מיניים שבוחרים לגדל את הילדים שלהם באשדוד".

"זו תפנית בעיניי מאז ההתעוררות שהחלה כאן במצעדים וכל מיני אירועים שקורים בעיר ואני חושב שזה מבורך" – הוא מוסיף. "עדיין יש את האנשים שלא יקבלו וכאלה שזה ייראה להם מוזר, אבל יש גם הרבה מאוד קבלה והכלה ואהבה, וחשוב לזכור את זה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה