אגודת ניצן לא משאירה אף אחד ואחת מאחור

$(function(){setImageBanner('682a1afa-ba8f-4c63-ab16-52523ab27ea7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

דווקא עכשיו: השבוע הושק בגדרה מרכז אבחון חדשני ומתקדם של אגודת ניצן לסיוע לילדים/ות ובוגרים/ות עם לקויות למידה והפרעות קשב

ילדים/ות ובני/ות נוער עם לקויות למידה והפרעות קשב חשופים פי 3 לתופעות חרם, שיימינג ובידוד חברתי.

על מנת לעצור תופעות מדאיגות אלה, שכל אחת ואחד מילדינו ומילדותינו ירגישו בטוחים ומוגנים בסביבה החברתית והאישית, הושק בימים אלו מרכז אבחון חדשני ומתקדם של אגודת ניצן שתסייע לילדים/ות ובוגרים/ות עם לקויות למידה והפרעות קשב.

בזאת, גדרה מצטרפת למהלך החברתי הארצי של אגודת ניצן להגברת המודעות ולקריאה להיות חברתיים, אדיבים וסובלניים יותר. סניף גדרה ינוהל על ידי בת אל אלפרוביץ', תושבת גדרה, מאבחנת דידקטית ומומחית ארצית בלקויות למידה.

ברקע תחילת שנת הלימודים ובמקביל להשקת המרכז החדשני בגדרה יזמה אגודת ניצן, בשיתוף מכון סמית, סקר בקרב הורים לילדים/ות ובני/ות נוער בגילאים 10-18, העוסק בבדידות ופגיעות חברתית.

מתוצאות הסקר עולה תמונה מדאיגה:

  • 47% מההורים חוששים שילדיהם עלולים לעבור חרם בבית הספר.
  • 56% מההורים (יותר ממחצית) מעידים כי נחשפו למקרים של שיימינג, חרם וניכור חברתי במעגל הקרוב של ילדיהם.
  • על פי עדויות ההורים, ילדים עם לקויות למידה ו/או הפרעת קשב מתקשים ליצור קשרים חברתיים, פי 3 מאשר ילדים ללא לקויות (46% לעומת 15%).

לאור הנתונים המדאיגים, אגודת ניצן מובילה בימים אלו מהלך חברתי תודעתי לצמצום תופעות השיימינג והחרם החברתי במרחב הפיזי וברשתות החברתיות, אשר למרבה הצער גבו מספר קורבנות בנפש בשנה החולפת.

הנתון, לפיו יותר ממחצית מההורים (56%), מעידים כי נחשפו למקרים של שיימינג, חרם וניכור חברתי במעגל הקרוב של ילדיהם, היה הגורם המכריע בהחלטה להוציא אל הפועל מהלך חברתי דחוף להגברת המודעות ולקריאה להיות חברותיים ואדיבים יותר.

לצורך כך, אגודת ניצן ייצרה סיכה וירטואלית לסטורי ברשתות החברתיות עם המסר:

B-Friendly, B-Kind.

מומלץ לנסות את הפילטר עם המסר (מתלבש אוטומטית על דש הבגד).

לינק לאינסטגרם .

לינק לפייסבוק .

בין המשתתפים במהלך החברתי (בהתנדבות מלאה):

אנה זק, אודי סגל, תמר איש שלום, עדי הימלבלוי, שרון פרי, אבי נוסבאום, טל טלמון, מאיר אדוני, דני פרידלנדר, מירב פלדמן, ועוד רבים נוספים!

 מועצה מקומית גדרה

מלי דנינו, מנכ״לית אגודת ניצן: ״סניף ניצן גדרה הינו פרי יוזמה משותפת של אגודת ניצן והמועצה המקומית גדרה. אירוע ההשקה החגיגי שהתקיים השבוע סימן עבור כולם תקווה לשנה חדשה שמביאה עמה בשורות חדשות לתושבי גדרה והסביבה בכלל ולתלמידים עם ליקויי למידה והפרעת קשב בפרט.הסניף יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת החינוך ומחלקת הרווחה וכמובן עם בתי מהספר ביישוב, כדי שאף ילד או ילדה בגדרה לא ישארו מאחור.״

בת אל אלפרוביץ, מנהלת אזור גדרה באגודת ניצן: ״כמנהלת של שלושה סניפי ניצן בנס ציונה, אשדוד ומודיעין, הגיעו אליי תושבים רבים מגדרה כדי לקבל את האבחון והטיפול הטוב ביותר לילדיהם ותמיד כשנשאלתי מתי יהיה סניף בגדרה, עניתי בביטחון: יהיה! והנה היום הגשמתי חלום והבאתי את ניצן לגדרה המושבה שלי וכמו שאנחנו בניצן לא משאירים אף ילד מאחור , גם בגדרה מעכשיו אף ילד לא ישאר מאחור , באנו לתת מענה לכל ילד שזקוק לו, בשיתוף פעולה מלא עם המועצה, פתחנו פה בית ובו מעטפת שלמה לכל הילדים הזקוקים לנו ומשפחותיהם. אנו קוראים לכולם ולכולן להיות שותפים/ות למהלך חשוב ומשמעותי זה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה