בגדרה מוציאים את הכלים החד-פעמיים מגני הילדים

$(function(){setImageBanner('04bde49b-5e0d-4f4f-b473-373963a4f4fb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

המשרד להגנת הסביבה העביר התחייבויות כספיות ל-13 רשויות - ביניהן גדרה - בהיקף כולל של 2.1 מיליון שקל, לרכישת מדיחי כלים בגני הילדים וביצוע הסברה ברשויות המקומיות

שוחחנו בעניין עם הגב' מיטל קדוש, יו"ר ועד הגנים הישובי ופעילה חברתית מוכרת במושבה גדרה:

"תקצוב מדיחי כלים בגני הילדים במושבה - במטרה להביא לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים - אושר בשעה טובה ומוצלחת וכעת מהווה חלק בלתי נפרד מתקציב המועצה. בשלב זה אנו ממתינים בקוצר רוח לאישור "קול קורא" שפורסם ע"י המשרד להגנת הסביבה וכפועל יוצא להעברת התקציב. אבקש להודות למועצה המקומית גדרה ובראשה מר יואל גמליאל, ששיתפו פעולה באופן מלא וראוי להערכה לקידום המטרה החשובה הזו".

נכון לכתיבת שורות אלו, היקף הסיוע של המשרד להגנת הסביבה עבור נושא רכישת מדיחי כלים והסברה מסתכם ב-17.3 מיליון שקל ל-125 רשויות מקומיות. בקשותיהן של רשויות נוספות נמצאות בבדיקת המשרד בימים אלה, וככל שתימצא עמידה בתנאי הסף של הקול הקורא, גם הן יאושרו ויתוקצבו בהקדם. סך התקציב המאושר במסגרת התמיכה הוא עד 45 מיליון שקל.

הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים תחל בקרוב בכ-5,300 גני ילדים, המהווים כ-26% מגני הילדים בישראל. ילדים אשר רגילים לאכול יום-יום באמצעות 5 כלים חד פעמיים כל אחד, בממוצע, יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים ויובילו לחיסכון ישיר של מעל 100 מיליון פריטי כלים חד פעמיים בממוצע, בכל שנה.

במסגרת התמיכה, המשרד להגנת הסביבה מייצר מנגנון תקציבי שיאפשר לרשויות, שיוותר להן תקציב לכך, לרכוש כלים רב פעמיים איכותיים יותר ממה שתוכנן מראש, לרכוש כפות הגשה ואף קערות למרכז השולחן ובכך לחסוך עוד ועוד פסולת פלסטיק מיותרת.

בנוסף, המהלך צפוי לקדם שוק של ספקים ונותני שירותי הסעדה המבוססים על שימוש בכלים רב-פעמיים, ובכך להגדיל את ההיצע וההיתכנות של גופים נוספים לבצע שינוי ומעבר לצורת הסעדה זו.

הכנסת מדיחי כלים לגני הילדים מצטרפת לשורת צעדים שמקדם המשרד להגנת הסביבה על מנת לגמול את הציבור הישראלי מכלים חד פעמיים.

המשרד להגנת הסביבה יצא באחרונה בקמפיין הסברה לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים. הקמפיין עלה באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), פועל בטלוויזיה, ברדיו, במדיה החברתית ובדיגיטל, כמו גם באמצעות תוכן ייחודי לחברה הערבית ולחברה החרדית, כולל בשילוט חוצות. מטרת הקמפיין היא הגברת השימוש בכלים רב פעמיים וקידום ירידה בצריכת הכלים החד פעמיים, לנוכח הנזקים לסביבה הנגרמים משימוש בהם. זהו צעד נוסף ליוזמה של המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר מנובמבר 2021, אשר הטיל מס על ייצור ויבוא של כלים חד פעמיים, כדי להפחית את צריכתם.

המשרד להגנת הסביבה פועל על מנת שהרשויות המקומיות וספקי המזון ישלימו את מהלך הפסקת השימוש בכלים החד- פעמיים גם בכלים להובלת המזון למוסדות החינוך.

הגנת הסביבה

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה