ביישובי עוטף עזה מזהירים: "האיום הבא כבר כאן – ואסור לנו לעצום עיניים"

$(function(){setImageBanner('dd194d6e-04c6-41b0-9d4c-60dfe799ece7','/dyncontent/2026/6/16/bdfa8873-e4ee-467d-a7ac-c24c04aeb190.jpg',21330,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

בזמן שהשיח הציבורי והתקשורתי מתמקד בעיקר בגזרה הצפונית ובלחימה מול חיזבאללה, תושבים וגורמי ביטחון בעוטף עזה מביעים דאגה גוברת מהמתרחש מעבר לגדר. לדבריהם, ארגוני הטרור ברצועה ממשיכים ללמוד, להתעצם ולפתח יכולות חדשות, כאשר אחד האיומים המרכזיים שעל הפרק הוא הפעלת רחפנים נגד כוחות צה"ל ויישובי העוטף.

שותף על ידי פורום עוטף ישראל

בשבועות האחרונים הצטברו עדויות ודיווחים מהשטח המעידים כי ארגוני הטרור בעזה מנסים לאמץ שיטות פעולה שהוכיחו את עצמן מבחינתם בזירות אחרות, ובראשן השימוש ברחפנים לצורכי איסוף מודיעין, העברת אמצעי לחימה ואף ביצוע פיגועים.

בסוף השבוע האחרון דיווחו לוחמים בצפון הרצועה על עצמים מוארים שנעו לכיוון שטח ישראל. בעקבות הדיווח הוקפצו כוחות הביטחון, רבש"צים וקב"טים ביישובי העוטף, ונערכו סריקות באזור שדרות ואור הנר.

בצה"ל מסרו כי לא אותרו ממצאים חריגים, אך עצם האירוע חידד את החשש מפני איום שהולך ומתפתח מתחת לרדאר הציבורי.

גורמים אזרחיים וביטחוניים באזור טוענים כי למרות הלקחים הכואבים של 7 באוקטובר, נדמה שהעיסוק הציבורי ברצועת עזה הולך ופוחת.

"הגזרה הזו לא נעלמה", אמר אחד מהם. "חמאס וארגוני הטרור לא ויתרו על מטרותיהם. הם לומדים, מתאימים את עצמם ומחפשים את נקודות התורפה הבאות."

לדבריהם, החשש המרכזי כיום אינו בהכרח מפני מתקפה רחבת היקף, אלא מפני שורת איומים ממוקדים

רחפני נפץ, ירי נ"ט, ניסיונות חדירה וחטיפה ופעולות טרור נקודתיות שעלולות לגבות מחיר כבד.

תושבי העוטף מזכירים כי גם לפני 7 באוקטובר נשמעו אזהרות רבות שלא זכו למענה מספק.

"הבעיה שלנו כחברה היא שאנחנו שוכחים מהר מדי", אומר אחד התושבים. "אסור לנו לחזור לשאננות. מי שחי כאן מבין שהמציאות מעבר לגדר לא השתנתה באמת. האיום עדיין קיים, והוא ממשיך להתפתח."

בעוטף קוראים למקבלי ההחלטות לגבש אסטרטגיה ארוכת טווח שתבטיח את פירוק יכולות הטרור ברצועה ותמנע את שיקומן מחדש. "הלקח של 7 באוקטובר חייב להיות ברור", מסכמים באזור. "לא מחכים לאסון הבא כדי להבין שהכתובת הייתה על הקיר."

 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה