בית ספר מוריה פותח את שעריו לתלמידי החינוך המיוחד בגדרה

$(function(){setImageBanner('bd7045ea-f9d1-4a64-a039-38b111c1fa36','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

בית הספר לחינוך מיוחד 'מוריה' בגדרה עם הפנים לקהילה. עקיבא פורת מונה כמנהל בית הספר. החלה ההרשמה לשנת תשפ"ד.

בית הספר 'מוריה', מבית עמותת 'עלה מוריה', השוכן בגדרה, פותח את שעריו לתלמידי החינוך המיוחד באזור השפלה. זוהי בשורה משמחת להורי תלמידי החינוך המיוחד באזור שנאלצים לשלוח את בנם או בתם למוסדות מרוחקים יותר ו/או למוסדות שאינם מסוגלים להתמודד עם המורכבות של המוגבלות שלהם.

מלבד זאת, ישנם יתרונות רבים לפתיחת השערים של בית הספר 'מוריה'. כך, כאמור, בית הספר 'מוריה' שנחשב למומחה ומנוסה בתחום החינוך המיוחד והוראת אוכלוסיות עם מוגבלויות מורכבות, הוא חלק מעמותת 'עלה מוריה' הגדולה והוותיקה בשפלה לטיפול באנשים עם מוגבלות, אשר מונה כיום 6 מסגרות לפעוטות, לילדים ולבוגרים.

"אני שמח מאוד על פתיחת שעריו של בית הספר לציבור תושבי השפלה ומודה להנהלת עמותת 'עלה מוריה' שאפשרה לזה לקרות". אומר עקיבא פורת, מנהל בית הספר 'מוריה' לחינוך מיוחד.

"אני בטוח שפתיחת השערים משמחת משפחות רבות באזור שלהם ילדים או נערים עם מוגבלות ומאפשרת את הפיתרון האולטימטיבי עבורם- גם מומחיות ברמה הגבוהה ביותר של צוות מיומן, גם מעטפת של עמותה מובילה, גם פעילויות וחוויות מותאמות לצרכי התלמיד/ה וכל זה ממש כאן בגדרה- קרוב לבית".

מנהל בית הספר עקיבא פורת

צוות בית הספר מורכב, בין היתר, ממורות וסייעות בעלות ניסיון עשיר בהתמודדות עם מורכבויות. זאת, בנוסף לליווי של מנתחת התנהגות צמודה כחלק מצוות בית הספר וכן, מרפאה מקצועית צמודה המורכבת מצוות מיומן של אחיות ורופאים מלווים.

עקיבא מוסיף:

"חזון בית הספר מבקש לממש את הפוטנציאל של כל תלמיד בהתאם ליכולותיו, לצד שיפור איכות חייו. זאת, ע”י תוכניות העשרה מגוונות ותוכנית אישית שנבנית עבור כל תלמיד ותלמיד ע”י הצוות הפדגוגי, בשילוב צוותי מקצועות הבריאות, הרפואה והסיעוד. בבית הספר קיים שימוש נרחב בטכנולוגיה מסייעת, הכוללת כיתות חכמות ובהם אייפדים ומגוון פתרונות המאפשרים למידה, תקשורת ופנאי".

גישתו החינוכית הייחודית של בית הספר מושתתת על מספר יסודות: הראשון הוא מודל הלמידה Teacch הפוך פרטני ומותאם לחינוך המיוחד. היסוד השני עליו מתבסס החינוך הוא שילוב בקהילה באמצעות פעילויות התנדבות של הקהילה בין כותלי בית הספר ומחוצה לו. היסוד השלישי הוא פעילויות חברתיות, בינהן: טקסים, ירידים, חגים. היסוד הרביעי והאחרון הוא יצירת חוויות מותאמות- טיולים, סיורים ואירועים המותאמים לכל תלמיד/ה ולכל מוגבלות.

עקיבא מוסיף ומדגיש:

"אנו משקיעים רבות בפעילויות ובחוויות מותאמות ממש לכל תלמיד. אנו רואים חשיבות עליונה ומקפידים מאוד שכל תלמיד ותלמידה, ולא משנה מהי המוגבלות שלו/ה, ישתתפו בפעילויות החברתיות, בטיולים ובסיורים ויחוו חוויות משמעותיות. דגש חשוב ניתן על שילוב הקהילה ובקהילה- זהו שילוב שיוצר חיבורים מרגשים ובלתי נשכחים בין התלמידים והתלמידות האהובים והאהובות שלנו לבין אנשי הקהילה המתנדבים והחברה הקרובה".

"פתיחת שערי בית הספר לתושבי האזור היא מבורכת" ציין ראש מועצת גדרה יואל גמליאל "חרטנו על דגלנו את ההשקעה בחינוך המיוחד מתוך הבנה שכך נבנית וצומחת חברה וקהילה בריאה ואיתנה. ניתן לראות זאת במגוון המענים שאנו מעניקים בגדרה החל מגני תקשורת, כיתות תקשורת ועד בתי ספר לחינוך מיוחד כדוגמת ניצנים ומוריה. אני מודה להנהלת עמותת "עלה מוריה" על פתיחת שעריה ולצוות בית ספר מוריה על החום, המסירות וההשקעה שהם מעניקים לכל ילד וילדה."

 

רוצים לדעת עוד על ביה"ס 'מוריה' בגדרה? לאתר 'עלה מוריה': אתר עלה מוריה

לפרטים נוספים והגשת מועמדות להרשמה לשנה"ל התשפ"ד:

עקיבא- 052-8089983

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה