בעקבות הפיגוע בגן יבנה יצאנו לבדוק: מה המצב הביטחוני בגדרה?

$(function(){setImageBanner('3611909e-075e-4cfc-9f21-ecf1c641d8f8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

ביום א' האחרון, 31.03.2024, אירע פיגוע דקירה בגן יבנה השכנה. שוהה בלתי חוקי שעבד במשך זמן רב בגן יבנה, יצא למסע דקירות ופצע 3 צעירים במרכז המסחרי 'פרנדלי'. בעקבות המצב הביטחוני בארץ ובאזורנו בפרט, ריבוי הפועלים בני מיעוטים במושבה וחילופי השלטון המקומי, יצאנו לבדוק מה המצב הבטחוני במושבה: הקמת תחנת המשטרה המתעכבת מזה עשור, שיטור עירוני, כיתות הכוננות ועוד.

אורן אדשה

שני צעירים ונער נפצעו באורח קשה בפיגוע דקירה שהתרחש ביום ראשון בערב, 31.03.2024, בקניון "פרנדלי" בגן יבנה.

המחבל, שלפי חקירה ראשונית עבד באחת החנויות במתחם הקניות הפתוח והצטלם בו בעבר, דקר שניים מהעוברים ושבים במקום, דקר פצוע נוסף תוך כדי מנוסה - ואז נורה וחוסל על ידי השיטור העירוני.

הפלסטינים דיווחו שהמחבל הינו מואמן פאיז מחמוד חליל, בן 19 מדורא שבאזור חברון. הוא שהה בישראל באופן בלתי-חוקי.

בענייננו, גם בגדרה קיימים פועלים רבים, אשר ניתן להניח כי חלקם שוהים בלתי חוקיים. להזכיר, לפני כשנה, אירע האונס המזעזע בשכונת גולדה, אשר בוצע על ידי פועל שעבד באתרי הבנייה בשכונה, מה שגרם לפגיעה קשה בתחושת הביטחון האישי של תושבי המושבה המנומנמת.

לא מן הנמנע, כי אירוע האונס שהוביל כאמור לאבדן הבטחון האישי אצל התושבים, היה אחד הגורמים להפסד של ראש המועצה היוצא, גמליאל, בבחירות האחרונות לראשות המועצה.

תושבים רבים יצאו בימים שלאחר האירוע להפגין מול ביתו של גמליאל, והאשימו אותו, בין היתר, בסחבת שארכה למעלה מעשר שנים בכל הנוגע להקמת תחנת משטרה בגדרה.

גמליאל מצידו בחר להאשים מיד לאחר האירוע דווקא את משטרת ישראל, מה שהוביל לחילופי האשמות הדדיים וביקורת חסרת תקדים בתקשורת בין הצדדים.

להפגנה הגיע השר לבטחון לאומי של ישראל, איתמר בן גביר שעמד לצידו של גמליאל. גם ממנו לא חסכו התושבים ביקורת נוקבת והתעמתו עמו.

ראש המועצה, סהר פינטו, שהיה דאז באופוזיציה, דיבר רבות בסמוך למועד האירוע ובתקופת הבחירות בדבר הצורך בהשבת הבטחון האישי לתושבים ואף הציע תוכניות מפורטות וענייניות כיצד ניתן לטפל בסוגיה:

* שכירת שירותי אבטחה רכובה (אופנועים) למתן מענה מיידי והגעה מהירה לכל נקודה.

* רישות היישוב במצלמות אבטחה וחיבורן למוקד 'צופה' 24/7.

* הצבת ניידת שיטור עירוני קבועה באזורי הבנייה בשכונת גולדה ושכונות נוספות.

* העברת נקודת המשטרה למרכז היישוב וקידום הקמת תחנת משטרה.

* הארת הרחובות - הגברת עוצמת התאורה והחלפה מיידית של מנורות רחוב שרופות

כיום, עם היבחרו לראשות המועצה וכניסתו לתפקיד, שוחחנו עם ראש המועצה סהר פינטו, בנוגע למצב הבטחוני במושבה לאחר הפיגוע בגן יבנה:

"המנכל שמוליק רוטשס ואני פנינו אתמול בערב מיידית למפקד משטרה יבנה להקפת כיתות הכוננות. היו שמירות בכניסות לגדרה, וכן סיורים במושבה. כיו כן הגברנו סיורי פיקוח ושיטור עירוני בדגש על מוסדות החינוך ואתרי הבניה. גם אני סיירתי איתם עד השעות הקטנות של הלילה. ביטחון תושבות ותושבי גדרה הוא בראש מעייננו, ויחד עם מ"מ ראש המועצה אנחנו מקדמים תכנית מקיפה להגברת הביטחון האישי בהתאם לעקרונות ולתכנית שגיבשנו בעבר".

נכון למועד כתיבת שורות אלו, אין חדש לגבי הקמת תחנת משטרה בגדרה.

כמו כן, בעקבות אירועי ה"שבת השחורה" - 7.10. הוקמה בגדרה כיתת כוננות יישובית, חמושה ומאומנת, אשר עתידה ליתן מענה לכל אירוע בטחוני. כיתת הכוננות הינה בנוסף על משטרת ישראל וכוחות השיטור העירוני הפועלים במושבה בסיורים יומיים וליליים ואמורים ליתן מענה לאירוע פח"ע או אירוע פלילי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה