גדרה מובילה בחינוך? שוב בעיות רישום, הפעם לקייטנת חנוכה המסובסדת "סיפור של חורף"

$(function(){setImageBanner('633661b9-d914-424a-94c9-f23c42a578c9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

הורים לילדים במוסדות החינוך במושבה אשר ביקשו לרשום את ילדיהם לקייטנות חנוכה, מדווחים כי כחצי שעה לערך מרגע פתיחת ההרשמה - אזלו המקומות. מקרה זה מצטרף לתלונות קודמות שהעלו הורים בקשר לרישום בעבר לקייטנות, גנים, חינוך מיוחד, הסעות וכיוצב'. האם מדובר בתופעה?

כמדי שנה, פותחת המועצה המקומית גדרה בשיתוף מרכז אופק קייטנות מסובסדות (חשוב לציין על ידי המדינה - משרד החינוך) לילדי הגנים במהלך חופשת חג החנוכה הבא עלינו לטובה.

השנה נפתחה ע"י מרכז אופק קייטנת "סיפור של החורף". באתר מרכז אופק פורסם: "קייטנה שכולה בסימן חורף עם הרבה חום ואור בלב. הקייטנה פועלת בין התאריכים: 20-26/12 (לא כולל שישי) בשעות 07:30-13:00. עלות 100"חבור 5 ימים (כולל ארוחת בוקר). לילדי הצהרון - המשך פעילות עד השעה 16:00. ילדי הצהרון אינם נדרשים ברישום נוסף!"

כמדי שנה, הורים רבים מתלוננים כי לאחר פרק זמן קצר מרגע פתיחת הרישום, בין חמש דקות לחצי שעה (כך הוברר) אזלו המקומות וההורים, שוב, נותרו אובדי עצות.

תשובת המועצה כך נמסר, כפי שניתנה במקרים דומים בעבר (בין היתר בתחום החינוך המיוחד), הייתה מחסור בכח אדם לפתיחת קייטנות נוספות.

רבות נאמר ונכתב על הגידול באוכלוסיית גדרה בשנים האחרונות שלא קיבל ביטוי או הכנה מתאימה מטעם המועצה. כידוע, אוכלוסיית גדרה ובפרט התושבים החדשים מורכבת ממשפחות צעירות בעלות ילדים קטנים בגילאי גן, שזקוקים למסגרת בזמן שההורים נמצאים בעבודה.

להלן מספר תגובות שהעלו תושבים, הורים לילדים, שלא מצאו מסגרת לילידהם:

" זה ממש לא בסדר, נחרדתי לגלות שילדים שלא רשומים לצהרון לא יכולים להירשם אצלנו בגן לקייטנה. וגם בגנים אחרים אין מקום. מכירה התנהלות של הרבה עיריות ומועצות וכולן מתנהלות בצורה הוגנת ותקינה שבה נותנים מקום ומענה לכלל ילדי היישוב בזמני חופשים. עיריית גדרה זה הזמן להתקדם!"

" הקייטנות בסבסוד של משרד החינוך למה אין מענה לכל הילדים?? אצלנו יש כיתה אחת לצהרון שמאחד 3 גנים (סביון, רימון , רקפת). עכשיו שרוצים להירשם לקייטנה מראש אין מקום פנוי בכיתה הזאת. התשובה של המתנס היא שאין כוח אדם ! ניתן לחייב את הסייעות בגנים לעבוד ולא רק לבנות על עובדות הצהרונים בימים של קייטנה. מקווה שהמתנס יתן מענה לבעיה בהקדם !! "

" דיברתי היום שוב עם המתנס והם מבחינתם זה נראה בסדר שאחרי חצי שעה אין מקום, שאלתי מה פתחתם את הרישום ל2 ילדים? אומרת לי הכל יכול להיות! אז למה בכלל פתחתם? למה בכלל עושים קייטנה? "

מועצה מקומית גדרה מרכז אופק

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה