האונס בשכונת גולדה בגדרה: כתב אישום חמור הוגש כנגד תושב תל שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('993def7f-3750-45c8-b143-b3f40d469b61','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('993def7f-3750-45c8-b143-b3f40d469b61','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('993def7f-3750-45c8-b143-b3f40d469b61','/dyncontent/2024/5/13/04664638-cd72-45fa-b246-8d06d899fed0.jpg',17880,'מכללה למנהל אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15]]);})

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום כנגד ברכאת אבו עסא, בן 22 תושב תל שבע, בגין אונס בנסיבות מחמירות, התעללות בקטין והתפרצות לבניין. כתב האישום (האסור בפרסום) מגולל מסכת קשה של התעללות והתנהגות לא אנושית. כנגד אבו עסא אישומים קודמים בגין המתה בקלות דעת, לאחר שנהג ברכב במהירות מופרזת וגרם לתאונה שהובילה למותם של שני נערים.

מכתב האישום עולה כי אבו עסא התפרץ לדירתה של התושבת באמצעות טיפוס לדירתה הממוקמת בקומה השנייה ונכנס דרך חלון המרפסת שנותר פתוח, כשהוא חובש מסיכה ומצויד בסרט דביק, ככל הנראה על מנת לקשור את התושבת. 

התושבת התעוררה משנתה, ניסתה להיאבק בו, אך הוא איים עליה "תשתקי או שאני הורג אותך", כל זאת לעיני בנה הבוכה ולקול תחנוניה. לאחר מכן, הוביל אותה לחדר הממ"ד בדירה שם על פי החשד אנס אותה.

בקור רוח מצמרר ולא אנושי, פנה למבטח, פתח את דלת המקרר והוציא בקבוק בירה. לאחר שסיים לשתות את הבירה, נמלט מהמקום, לאחר ששוחח עם בנה הפעוט שהבחין בו.

מפרקליטות מחוז מרכז, באמצעות הדוברת עו"ד הדר כץ, נמסר: 

"פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד ברכאת אבו עסה (22) מתל שבע בגין אונס בנסיבות מחמירות, התעללות בקטין והתפרצות לבניין".

"מכתב האישום שהגיש עורך הדין דוד ענבר עולה כי אבו עסה התפרץ לביתה של המתלוננת באישון לילה בתאריך 2.2.23, כשהוא רעול פנים ומצויד בגלילי סרט דביק ועבה. באותה עת, התעוררה המתלוננת משנתה, וכשהבחינה באבו עסה מתפרץ אל הדירה דרך המרפסת, החלה לצרוח ולזעוק לעזרה.

על אף האמור, אבו עסה התנפל עליה, כפת אותה באמצעות הסרט הדביק בפיה, בעיניה, בפרקי ידיה כשהם מאחורי גבה, וברגליה, ואיים עליה: "תשתקי או שאני הורג אותך!" כל זאת, כשהמתלוננת נאבקת וזועקת לעזרה, ולעיני בנה בן השנתיים אשר עומד לידם ובוכה.

בהמשך, הוביל אבו עסה את המתלוננת לחדר הממ"ד הריק, ולאחר זמן מה חתך את קשרי ברכיה וקרסוליה ואנס אותה, תוך שהוא מתעלם מהבכי שלה. לאחר מכן, התיר המשיב את קשרי פיה של המתלוננת ואמר לה שיש לה ילדים גדולים שיוכלו לעזור לה להשתחרר, הלך למטבח, הוציא בקבוק בירה מהמקרר, שתה ממנו ונמלט מהדירה – לא לפני שבנה האחר של המתלוננת התעורר, הבחין בו ושוחח איתו.

בנוסף לכתב האישום, הוגשה בקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו".

"הכתובת הייתה על הקיר" -

להזכיר, בעקבות אירוע האונס המזעזע, יצאו תושבים רבים להפגין מחוץ לביתו של ראש המועצה, יואל גמליאל, וכנגד משטרת ישראל, בטענה לאובדן הבטחון האישי והמוגנות ואוזלת ידן.

השר לביטחון הפנים, ח"כ איתמר בן גביר, שהגיע להפגנה שנערכה מחוץ לביתו של גמליאל, ספג קיטונות של ביקורת והאשמות. בן גביר השיב: "אתם צודקים, השוטרים נפלאים אבל צריך שיהיה להם יותר כח ואני כאן כדי לדאוג לזה".

כנגד המועצה המקומית נטען, בין היתר על ידי נציגי ועד שכונת גולדה, כי הכתובת הייתה על הקיר וכי התריעו בפני ראש המועצה על חוסר הבטחון שהם חשים. לטענתם, גמליאל השיב להם שוב ושוב בסיסמאות חוזרות - מדובר באירוע נקודתי, גדרה מקום טוב לגור בו, גדרה מובילה באיכות חיים.

אולם, מעיון בנתוני הפשיעה שפרסמה משטרת ישראל, עולה תמונה שונה לחלוטין, נתונים שחברי המועצה בחרו שלא להתייחס אליהם. חלף התייחסות לטענות יו"ר וועד שכונת גולדה, מר איתיאל חלבה, במהלך ישיבת המועצה הסוערת שנוהלה השבוע, בדבר היעדר המוגנות במושבה, בחרו גמליאל וסגנו סער רווח, להסיט את השיח לכיוונו האישי ולהטיח בו: "שמענו את השקרים שלך בטלוויזיה".  שוב, אד-הומינם במקום להתמודד עניינית עם הבעיות הבוערות והקשות.

נתוני הפשיעה לשנת 2022

עוד נודע כי במהלך הישיבה גמליאל סירב לאפשר ליו"ר האופוזיציה וסיעת "הגדרתים", עו"ד סהר פינטו, להציג את המצגת שהוכנה בנושא הגברת הביטחון לתושבים.

עו"ד פינטו ביקש להציג פתרונותיו שלו לבעיית הבטחון ועיקרם

* שכירת שירותי אבטחה רכובה (אופנועים) למתן מענה מיידי והגעה מהירה לכל נקודה.

* רישות היישוב במצלמות אבטחה וחיבורן למוקד 'צופה' 24/7.

* הצבת ניידת שיטור עירוני קבועה באזורי הבנייה בשכונת גולדה ושכונות נוספות.

* העברת נקודת המשטרה למרכז היישוב וקידום הקמת תחנת משטרה.

* הארת הרחובות - הגברת עוצמת התאורה והחלפה מיידית של מנורות רחוב שרופות.

עו"ד סהר פינטו

הצעה לסדר - חיזוק הביטחון האישי בגדרה

הצעה לסדר - חיזוק הביטחון האישי בגדרה

הצעה לסדר - חיזוק הביטחון האישי בגדרה

"הכתובת היתה על הקיר. לא בכדי התרעתי בעבר ודרשתי נקודת משטרה בלב היישוב והקמת תחנת משטרה. הבטחות היו בלי סוף, אבל מעשים - אין. למרבה הצער הנהלת המועצה עוצמת עיניים, וממשיכה לפזר הבטחות ללא כיסוי. המועצה צריכה לקחת אחריות על ביטחון תושבי גדרה ולהבטיח חזרה את הביטחון ואת תחושת הביטחון של תושבי גדרה. בנרמול למספר התושבים דווקא רואים שהמספרים אצלנו גדולים בכ- 30% מכלל הישובים סביבנו (כולם בין 32 ל-33 מקרים מדווחים ל- 10,000 נפש ואצלנו 42). ראש המועצה נרדם בשמירה, והפעמון כבר צלצל. הכתובת של האירוע הבא נמצאת על הקיר. יש לפעול באופן מיידי ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים לשם כך!"

לא מחכים למושיע -

בינתיים, נראה כי תושבי גדרה כולה ושכונת גולדה בפרט אינם ממתינים למועצה שתושיע אותם. תושבים רבים החלו למגן את ביתם בסורגים, מערכות אזעקה, מצלמות ואמצעים נוספים. 

יוזמות פרטיות קמו ובהן תושבים מתנדבים לבצע סיורים רגליים ורכובים במושבה ובשכונת גולדה בפרט. במקרה אחד, זומנו לחקירה במשטרה מספר תושבים שפעלו בלילות באתרי הבנייה.

בנוסף, נודע כי ארגון "השומר החדש" נרתם לסייע בנוסף ויחל לפעול בקרוב במושבה - ביוזמתה של קרן בנק מורילס. הארגון מגייס כיום מתנדבים והציבור מוזמן להגיש מועמדות באתר ה"שומר החדש" בקישור - אתר השומר החדש

החשוד באונס גרם לפני כשנתיים לתאונה במהלכה נהרגו 2 נערים -

כעת מתברר כי זו לא הפעם הראשונה שאבו עסא נתקל ברשויות החוק, כאשר הוא מואשם במקביל לאישום בגין האונס, בהמתה בקלות דעת של שני נערים בדואים בחודש 09/2020.

כתב אישום בעניין זה הוגש לפני כשנה ובו מואשם אבו עסא כי נסע במהירות מופרזת ברכבו בכביש 6 יחד עם צעיר נוסף ושני נערים שישבו במושב האחורי כשהם לא חגורים. 

במהלך הנסיעה, איבד אבו עסא שליטה על רכבו שהתהפך מספר פעמים. כתוצאה מכך, הנערים עפו מהרכב ומתו במקום. אבו עסא וחברו נחבלו קלות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה