האם ניאלץ להמתין עשור נוסף לנקודת משטרה חדשה בגדרה?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6b94bdfa-f469-43c1-b47c-afcebb07d072','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6b94bdfa-f469-43c1-b47c-afcebb07d072','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6b94bdfa-f469-43c1-b47c-afcebb07d072','/dyncontent/2024/5/13/04664638-cd72-45fa-b246-8d06d899fed0.jpg',17880,'מכללה למנהל אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15]]);})

לאחר אירוע האונס המזעזע בשכונת גולדה, שהוביל לאבדן הביטחון אצל תושבי המושבה - דרשו התושבים לפעול מיידית להקמת נקודת משטרה בגדרה, לאחר 10 שנות אוזלת יד של המועצה בנושא. לאחרונה העלה גמליאל פרסום לפיו "בימים אלו מתקיימות עבודות להקמת נקודת שיטור נוספת בשכונת גולדה בסמוך לספורטק גדרה". מבדיקה שנערכה, עולה כי הנקודה תיפתח בשלב זה ועד להודעה חדשה, פעמיים בשבוע, למשך שעתיים. יצאנו לבדוק

מועצה מקומית גדרה

כולם זוכרים את השלט האלמותי שהוצב אי שם בשנת 2013 והכריז חגיגית על הקמתה של נקודת משטרה במושבה שתיתן מענה לעשרות אלפי התושבים שנאלצים, גם היום, לכתת רגליהם לתחנת יבנה לצורך הגשת תלונה. 

בשלט נכתב: "המועצה המקומית גדרה בשיתוף המשרד לבטחון פנים, בונים תחנת משטרה יישובית להגברת הבטחון ורווחת תושבי גדרה. תחילת ביצוע 11/2013".

השלט הוצב מספר חודשים לפני הבחירות שנערכו בחודש 10/2013, ובשלט כאמור הבטחה כי עבודות הקמת נקודת המשטרה יחלו חודש לאחר הבחירות. דה ז'וו?

עשור חלף מאז הצבת השלט, טרם הוקמה נקודת משטרה בגדרה.

עוד זוכרים כולם, את שאירע בחודש פברואר האחרון בשכונת גולדה. אז, נמסר כי ניידות המשטרה הגיעו לנקודה רק בחלוף 40 דקות מרגע הקריאה.

בעקבות אירוע האונס המזעזע, יצאו תושבים רבים להפגין מחוץ לביתו של ראש המועצה, יואל גמליאל, שמכהן מאז הצבת השלט ועד היום, וכנגד משטרת ישראל, בטענה לאובדן הבטחון האישי והמוגנות ואוזלת ידן.

גמליאל השיב דאז במנטרה הקבועה: "גדרה מקום בטוח לחיות בו" ובחר לתקוף דווקא את המשטרה, מה שיצר קרב האשמות חסר תקדים בחומרתו בינו לבין המשטרה. גמליאל:

"אנו עדים למחיר אוזלת היד של משטרת ישראל אשר מפקירה פעם אחר פעם את ראשי הערים, תושבי מדינת ישראל ואזרחי ישראל", ציין גמליאל והוסיף: " אנו עומדים בחזית המלחמה בפשיעה ואין לנו שום מענה מהגוף האמון לאכיפת הסדר והחוק".

מנגד השיבה דוברות המשטרה לגמליאל בחריפות יוצאת דופן

"דברי הבל וחסרי אחריות של ראש העירייה. אנו מביעים שאט נפש מהניסיון של נבחר ציבור לקושש כותרות והון פוליטי על גבה של קורבן עבירה. מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון, שיבח את שוטרי תחנת יבנה על ניהול מקצועי של האירוע  והדגיש כי תמוה ביותר שרק אתמול שיבח ראש העיר את שוטרי ומתנדבי התחנה בערב מיוחד שערך לכבודם ואילו הבוקר שיגר אל חלל האוויר התבטאות אומללה בגנותם, באופן שאינו ראוי לבעל תפקיד במעמדו". 

גם מהשר לבטחון פנים, איתמר בן גביר, שהגיע להפגנה ביום שלאחר האירוע, לא נחסכה ביקורת נוקבת בהפגנה הסוערת אליה הגיעו מאות רבות. בן גביר השיב לתושבים המבועתים: "אתם צודקים, השוטרים נפלאים אבל צריך שיהיה להם יותר כח ואני כאן כדי לדאוג לזה ולתקציבים. בשביל זה אני פה".

חצי שנה חלפה מאז ההצהרות, טרם הוקמה נקודת משטרה בגדרה.

שוחחנו בהפגנה עם עו"ד סהר פינטו, יו"ר סיעת "הגדרתים", שהתריע בזמן אמת וטרם האירוע בפני גמליאל וחברי סיעתו על הצורך בהקמת נקודת משטרה בבהילות, אולם פניותיו העלו חרס ולהתעלמות במליאת המועצה. עו"ד סהר פינטו: 

"הכתובת היתה על הקיר. לא בכדי התרעתי בעבר ודרשתי נקודת משטרה בלב היישוב והקמת תחנת משטרה. הבטחות היו בלי סוף, אבל מעשים - אין. למרבה הצער הנהלת המועצה עוצמת עיניים, וממשיכה לפזר הבטחות ללא כיסוי. המועצה צריכה לקחת אחריות על ביטחון תושבי גדרה ולהבטיח חזרה את הביטחון ואת תחושת הביטחון של תושבי גדרה. בנרמול למספר התושבים דווקא רואים שהמספרים אצלנו גדולים בכ- 30% מכלל הישובים סביבנו (כולם בין 32 ל-33 מקרים מדווחים ל- 10,000 נפש ואצלנו 42). ראש המועצה נרדם בשמירה, והפעמון כבר צלצל. הכתובת של האירוע הבא נמצאת על הקיר. יש לפעול באופן מיידי ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים לשם כך!"

לא רק תלונות והאשמות העלה פינטו במליאת המועצה, אלא גם פתרונות קונקרטיים להגברת תחושת הביטחון, מעבר להקמת נקודת משטרה, שחלקן אף אומצו על ידי המועצה ברבות הזמן.

בימים אלו, מספר חודשים טרם מועד הבחירות ההבא עלינו לטובה בחודש 10/23, כפי שנעשה כחודש לפני בחירות 2013, פרסמה המועצה המקומית גדרה הודעה בנוגע להקמת נקודת המשטרה. להלן נוסח ההודעה כלשונה:

"יואל גמליאל ראש המועצה, פועל ללא לאות להגברת הביטחון במושבה ולהגברת תחושת הביטחון של התושבות והתושבים, לאחרונה החל לפעול בגדרה בשיתוף עם המועצה ארגון "השומר החדש" ובנוסף המועצה מפעילה חברת שמירה שנותנת מענה בניידות סיור וביטחון נוספות.

בימים אלו מקימה המעוצה המקומית בראשותו של יואל גמליאל נקודת שיטור חדשה בשכונת גולדה, שתצטרף לנקודת השיטור ברחוב הביל"ויים, העבודות להקמת נקודת השיטור החדשה בעיצומן ומתקיימות, בנוסף לעבודות הפיתוח והסדרת התחנה, הבנייה מתקיימת לפני הנחיות המשטרה ומתבצעות עבודות כמו הסדרת חדר מאובטח לנשקים, חנייה לניידות ועוד.

לצורך הפעלת הנקודה, יואל גמליאל ראש המועצה נפגש בשבוע שעבר עם השר לביטחון פנים ודן עימו על הגדלת התקציב למען הבטיחון בגדרה והוספה של תקני שיטור נוספים באופן מידי. העבודות להקמת הנקודה, צפויות להסתיים בשבועות הקרובים, ונקודת המשטרה תחל לפעול באופן מידי עם סיום העבודות".

חשוב לציין כי על אף שנקודה זו מכונה "נקודה משטרתית", מאיישים אותה כיום תושבים שבוחרים להתנדב לכך וזאת במקום כוחות שיטור רשמיים.

בנוסף, קיימות יוזמות פרטיות כגון "השומר החדש" ומשמר אזרחי המובסס על התגייסות שכונתית של תושבים, בהתנדבות, בזיומתם ועל אחריותם וחשבונם.

התושבים שקצה נפשם מהבטחות סרק בשנת הבחירות, ביקרו בפייסבוק את ההכרזה על הקמת המשמר האזרחי, בעוד שלא הוקצו כוחות שיטור נוספים.

תגובת תושב מודאג בפייסבוק: "יפה שוויתרתם על הרעיון של להקים תחנת משטרה מה שכבר 'הובטח' לפני עשור ולהסתמך על תושבים הרי זה בחינם אז ברור שבזה כן תתמכו."

תושב נוסף הגיב: "האם השומרים יאבטחו בנוסף לשוטרים שהובטחו לנו?"

אליה, תושבת שכונת גולדה, מסרה: "אין מי ששומע את הקול שלנו. חוץ מהמשמר האזרחי, אין שום דבר פה. רואים ניידת אחת פעם בשבועיים במקרה הטוב. המועצה המקומית פה ישנה ואנחנו בכלל תחת האחריות של תחנת יבנה שזה איזה 15 ק"מ מפה. ייקח מלא זמן עד שיגיעו לפה שוטרים באירוע".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך שנת 2017 הוקמה תחנת משטרה בעיר יבנה אשר נותנת מענה משטרתי ליישוב גדרה. החלטה על הקמת תחנה או נקודת משטרה מתבססת על פרמטרים שונים, בהם היקף אוכלוסייה, מאפייני פשיעה, מאפייני שטח, מרחק מתחנת משטרה קיימת ועוד.

זה המקום להדגיש כי בעיר גדרה נפתחו מתחילת השנה פחות מ-35 תיקים בגין עבירות פשיעה עבריינית, נתון נמוך הודות לפעילות אכיפה אפקטיבית וממוקדת. משטרת ישראל פעלה ותמשיך לפעול ביתר שאת למען תושבי גדרה לטובת חיזוק תחושת הביטחון האישי. יודגש כי משטרת ישראל נמצאת בחוסר תקינה משמעותי למול משימותיה וככל שיתקבלו תקני כוח אדם ייבחן הנושא במסגרת התעדוף הארגוני".

המועצה המקומית גדרה מסרה: "גדרה מושבה בטוחה, שקטה המאופיינת באיכות החיים שבה. המועצה המקומית והעומד בראשה פועלים על מנת לשמר את הביטחון האישי בכל עת. לראיה, המועצה נקטה ועודנה נוקטת מספר צעדים משמעותיים: חברת אבטחה פרטית ('נץ') אשר מסיירת בשכונת גולדה, שדרוג המצלמות הפרוסות ברחבי היישוב, לצד הקמת מוקד רואה, הקמת נקודת משטרה בלב שכונת גולדה סמוך לספורטק, עידוד וחיזוק המשמר אזרחי בשיתוף משטרת ישראל והכנסת ארגון 'השומר החדש' לגדרה.

נבקש, ברשותכם, "לפרק" את תגובת המועצה:

א. חברת אבטחה פרטית - מבדיקה שנערכה, הרכב של הסייר עומד סטטית ברוב שעות הפעילות מול הכניסה לספורטק וממילא אין לו סמכויות במקרה הצורך, אלא להזעיק את המשטרה, תחנת יבנה.

ב. הקמת נקודת משטרה בלב שכונת גולדה (מרכז דנה) - מברירו שנערך ולמיטב הידיעה בשלב זה, מדובר בתחנה המאויישת על ידי מתנדבים, פועלת פעמיים בשבוע, בין השעות 14:00-16:00, וזכתה לכינוי בקרב התושבים "סניף דואר".

ג. חיזוק המשמר האזרחי - מדובר ביוזמה פרטית לחלוטין של תושבי השכונה שנאלצו לקחת יוזמה לאחר אירוע האונס ולסייר בלילות ועל חשבונם ברחבי המושבה. להזכיר, בוצעו מעצרים של בני נוער ותושבים על ידי משטרת ישראל בשבוע הראשון ליוזמה.

ד. ארגון "השומר החדש" - שוב, מדובר ביוזמה פרטית של תושבת גדרה, קרן מורילס-בנק. כותב שורות אלו נכח בפגישה הראשונה עם ראשי השומר החדש ומנכ"ל הארגון,יואל זילברמן ושותפיו. הלה הוזמנו ביוזמתה של קרן ולביתה הפרטי, ורק לאחר מכן ועם התמיכה הציבורית הגואה של תושבי המושבה, חברה המועצה ליוזמה, יוזמה מבורכת של כל הצדדים. 

ויקטור הוגו אמר: "אדם יושב, במקום לעמוד, וכך נחרצים גורלות" - ועדיין אין תחנת משטרה בגדרה..

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה