הבית הפתוח בגדרה - מפגשים חברתיים בחופש הגדול

$(function(){setImageBanner('9c14dc00-cbeb-42f8-99d8-44917b6a43c4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

מיטל קונפורטי-ליבה מגדרה הבינה את הצורך ויצאה ביוזמה מרגשת: פותחת את ביתה בשכונת גולדה במהלך החופש הגדול למפגשי ילדים ומתבגרים

הפוסט המקורי שכתבה מיטל בקבוצת התושבים:

"החופש הגדול כבר כאן, ולחלק מהילדים שלנו המפגשים החברתיים עלולים להצטמצם. המתבגרים שלנו רוצים לצאת ולהיות פעילים אבל אין להם עם מי..
אז כדי שלא יבלו כל הימים בחדר לבד או מול מסכים אני מעוניינת לעשות בית פתוח אצלי (בשכונה החדשה) אחת לשבוע, כרגע ללא תשלום. גם לי יש בת מתבגרת והיא מאד שמחה על הרעיון. אני מטפלת רגשית ומאמנת לנוער ויש לי כלים שיתרמו להם עכשיו ולחיים. יהיה להם מקום להפגש עם בני גילם, עם מוזיקה ונשנושים, הם יבחרו מה לעשות ביחד בעזרת התיווך שלי (אם יהיה צורך), הם יוכלו לשתף בקשיים, בתסכול ולהבין שאינם לבד, ולקבל תמיכה. המפגשים מיועדים לגילאים 12-15. המטרה שיווצרו חברויות שיקחו אותם הלאה, שיהיו להם שותפים לעשייה ולחוויה ומקום בטוח לשיתוף. שמי מיטל ואתם מוזמנים ליצור איתי קשר בפרטי או בנייד, למי שמעוניין בטיפולים פרטיים מוזמן גם ליצור קשר.  0522650877 "

שוחחנו עם מיטל קונפרטי-ליבה, יוזמת הרעיון.

מה גרם לך להקים את המיזם המעניין?

מיטל: "עוברת על הנוער שלנו תקופה מטורפת, לא פשוטה בכלל ובעבור אלו שמתקשים ליצור קשרים, לנהל את השיח היומיומי, שמנסים להיות רלוונטים בקבוצה אליה הם רוצים להשתייך אבל חווים דחייה שוב ושוב זה קשה פי כמה...
הם יכולים להציע להפגש אבל נתקלים בסירוב, תירוצים ולפעמים אף ללעג. יש כאלו שחווים חרמות ולא לכולם אנחנו ההורים מודעים. בסוף אנחנו רואים אותם יושבים בחדר לבדם, מול המסך, אין טלפונים, אין וואטסאפים, אין חברים ואנחנו ככ רוצים לעזור להם אבל לא יודעים איך.. הם כבר גדולים,אנחנו לא יכולים לקחת את המושכות יותר. אז אני רוצה לפתוח את הבית שלי עבורם למקום מפגש ללא שיפוטיות, ללא ביקורת, מקום שירגישו בו בטחון, הכלה ותמיכה".


מהי תדירות הפעילות?

מיטל: "פעם בשבוע כשעתיים הם יוכלו להפגש עם בני גילם שחווים דברים דומים, לקשקש, לנשנש, לשמוע מוזיקה, לשחק משחקים חברתיים מותאמים לגילם, לשתף, לצחוק לכאוב ולהרגיש הכל.

את עוסקת בנושא?

"בהכשרתי אני מטפלת רגשית ומאמנת לנוער ואוכל להנחות אותם ולתת להם כלים להתמודדות עם מצבים בחיים. לדוגמה: ללמוד להסתכל על סיטואציות בצורה בהירה יותר, לנקות פרשנויות שמתלוות, רעשי רקע ושיפוטיות. לשלוט במחשבות שלהם ולנהל את התגובות שלהם. ללמוד להיות בהווה, לחוות את הרגע, לא לחשוש מהעתיד, ולא להסתמך על העבר. להטמיע בהם את הידיעה שהם יכולים לבחור מה נכון עבורם מתוך מגוון האפשרויות, בלי לצמצם את עצמם, להעיז ולהאמין ביכולות שלהם".

עוד הוסיפה מיטל: "אהיה שם לתווך וליעץ אבל מאמינה שמהר מאד הם כבר יכתיבו את הקצב והעניין, ואף ייצרו קשרים חברתיים שיצאו מחוץ לבית הפתוח, ויאפשרו לכולם להיות חלק ולהרגיש שייכים,ולו רק בגלל העובדה שהם עברו את זה על בשרם. גם לי יש בת מתבגרת ואני מבינה אתכם ההורים. המפגשים מיועדים לבני 12-15, הקבוצה תכיל עד 10 בני נוער".

מיטל קונפורטי ליבה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה