הוא משלנו: יהונתן בן זגמי מגדרה סיים קורס חובלים

$(function(){setImageBanner('fe9d2732-e958-4f19-b622-f400ea2d7088','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

טקס סיום קורס חובלים מחזור 146 מתקיים היום (ד׳) בבסיס זרוע הים שבחיפה. גם יונתן בן זגמי תושב המושבה יעלה לקבל דרגות ולייצג אותנו בכבוד

דובר צה"ל

הטקס נערך בנוכחות נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר יואב גלנט, ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות.

החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה בתווך הימי. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה.

עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. את הקורס מסיימים 41 צוערים, מתוכן 8 צוערות.

בין המסיימים, סגן יהונתן בן זגמי בן ה-21 מגדרה בוגר קורס חובלים מחזור 146, שיצעד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים בהם עבר הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס שמתקיים בבסיס חיל הים בחיפה, ייחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית.

יהונתן מסיים את הקורס במגמת שייט ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקה בשייטת ספינות הטילים. סגן יהונתן בן זגמי למד בישיבה תיכונית 'עמית אמיחי' ברחובות, שם הרחיב ביולוגיה, ערבית, תנ"ך ותלמוד.

לפני גיוסו יהונתן הדריך בתנועת הנוער 'בני עקיבא', ואף לקח חלק במחנה קיץ בארה"ב. כמו כן, היה במכינה הקדם צבאית 'נחל עוז', מכינה מעורבת העוסקת בהכנת חניכיה לשירות משמעותי ובהרחבת אופקים. בזמנו הפנוי אוהב יהונתן לשחק כדורסל, כאשר בעברו היה משחק בקבוצה ובנבחרת ביה"ס.

יהונתן מספר כי לא הכיר את קורס חובלים לפני הגיוס:

"קיבלתי את האופציה להגיע לגיבוש ולמרות שלא הכרתי את המסלול, החלטתי להגיע לגיבוש ולתת את כל כולי".

עכשיו, כשכבר סיים את הקורס, מספר יהונתן כי מה שמשך אותו לקורס היה חוסר הודאות והאהבה לים. הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי.

יהונתן מספר כי השלב שהיה הכי משמעותי עבורו היה הימ"פ (ימאות ופיקוד). "בימ"פ אתה נכנס לחוסר ודאות מולט, אתה מבין שכולם הגיעו לתת עבודה" , הוא מספר, "מה שאני בעיקר הבנתי שאני מוקף בחברה טובה". בנוסף, יהונתן מספר כי רק לקראת סוף הקורס הוא הבין עד כמה הימ"פ השפיע עליו עד היום וגם לו להבין עד כמה הוא הגיע למקום המתאים עבורו.

במהלך הקורס עוברים הצוערים מגוון רחב של תרגילים ויוצאים להפלגות מבצעיות שונות, "במהלך הפלגה מבצעית, יש תחושה של מוכנות בספינה" הוא מספר, "בסוף אנחנו מתאמנים כל הקורס בשביל הרגע הזה ואנחנו פה כדי לשמור על ביטחון מדינת ישראל". לסיום, יהונתן מספר כי חלומו הגדול זה להקים משפחה בישראל ולהשפיע על כמה שיותר אנשים במהלך שירותו הצבאי. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה