החל שלב ב' עבודות הפיתוח בשכונת גולדה גדרה

$(function(){setImageBanner('8c9f0ebe-06d9-413e-ba16-d26374af7e17','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

כל מי שעובר בשכונת גולדה ותושבי השכונה בפרט, יכול לראות את עבודות הפיתוח הרבות. עבודות הפיתוח החלו רק כשנתיים לאחר התחלת אכלוס התושבים. להזכיר, צפי תחילת העבודות המקורי, שנקבע ממילא זמן רב לאחר האכלוס למורת רוח התושבים, נקבע לחודש 06/22 והיה עתיד להסתיים בשלב זה. חרף זאת, העבודות בשלב זה בעיצומן.

שכונת גולדה, המתפרשת על כ- 400 דונם, היא שכונה צומחת ומתפתחת, "פנינת השפלה" כפי ששווקה לרוכשים הפוטנציאלים, שמאז ועד הנה, כבר הפכו לגדרתים ותיקים.

לרוכשים הובטח כי יושקעו בה משאבים ותקציבים רבים להקמת מתקנים ושירותים לרווחת התושבות והתושבים עוד בשלב האכלוס הראשון.

המועצה המקומיות גדרה, יחד עם משרד הבינוי והשיכון, אכן השקיעו תקציבים במתקני חינוך ותרבות, כגון: תיכון דרכא "רות"- תיכון למדעי הרפואה והחינוך הגופני, בית ספר יסודי דתי "שלהבות", בניית בית ספר תיכון "ניצנים" ומרכז דנה.

בנוסף הוקם במרכז השכונה ספורטק מרשים, הוכשרו גנים ציבוריים ובוצעו הסדרי בטחון ובטיחות בסמיכות לבתי הספר וברחבי השכונה.

אולם, רק לאחר כשנתיים וחצי לערך ממועד האכלוס ובאיחור ניכר, למורת רוחם של התושבים ותלונות רבות בעניין שלא הועילו, החלו בשעה טובה עבודות הפיתוח.

תחילת העבודות, על פי תוכנית מקורית, נקבע לחודש 06/22, אך מועד זה לא קוים. לכתבה בעניין לחץ כאן. נכון למועד המקורי, נמסר למערכת גדרה נט דאז כי אוכלסה רוב השכונה, כ- 900 יח"ד מתוך סך כולל של 1,500 יח"ד.

אולם לא כך היה הדבר והעבודות החלו באיחור ניכר כאמור, מה שגורם לאי נוחת וסיכונים (שחלקם לצערנו התממשו) לתושבי השכונה שעדיין מרגישים שהם חיים באתר בנייה לכל דבר ועניין, גם כשלוש שנים (!!) לערך לאחר שעברו עם משפחותיהם ל"פנינת השפלה" המובטחת.

עבודות הפיתוח כוללות, בין היתר: 

הסדרת חניונים נוספים לרווחת התושבים, הקמת שבילי אופניים, הקמת מפרצי חנייה לארוך רחובות השכונה, הסדרת וסלילת המדרכות באבנים משתלבות, עבודות בטיחות בדרכים - סימון ותמרור, עבודות גינון ונטיעות,
קרצוף, ריבוד וחידוש כבישי השכונה, הצבת אשפתונים ופחי רחוב, התקנת ריהוט רחוב, הקמת מבנים לתחנות האוטובוס ועוד.

יחד עם זאת, כפי שנכתב רבות כאן בסדרת כתבות בנוגע לפיתוח, קיימות בעיות רבות בפיתוח וכשלים תכנוניים ניכרים: בעיות חניה, מפגעים בטיחותיים רבים (לכתבה בעניין לחץ כאן ) מיום האכלוס ובפרט במהלך עבודות הפיתוח והיעדר דרכי גישה ראויות להולכי רגל. 

תמונה עדכנית, כ- 3 שנים לאחר האכלוס

בנוסף, עבודות הפיתוח נעשות על ידי פועלים בני מיעוטים, המתווספים לפועלים הנמצאים בלאו הכי באתרי הבנייה, אשר קצרה היריעה מלהכיל את תלונות התושבים ואירועי העבר הקשים ביחס לנושא זה.

נוסף על כל האמור, תושבי השכונה נאבקים בהצבת אנטנה סלולרית. לטענת התושבים, הקמת האנטנה בגובה של 42 מטרים ובנוסף מתחם מגודר של ארונות, נעשית בניגוד לתכנית המתאר ואף לא ניתנה אפשרות לתושבים להעלות התנגדויות: "מדובר בפגיעה קשה בצביון המושבה ולא ברור מהם השיקולים שהביאו להקמת מבנה עצום במקום הכי נמוך בגדרה". לכתבה לחץ כאן

יוער כי בשלב זה העבודות המבוצעות בשכונה הן ללא השלמת עבודות הפיתוח באזור "בנה ביתך", אשר יתבצעו עם סיום עבודות בניית הבתים ככל הנראה, מה שעתיד לגרום לאי נוחות נוספת לתושבים לפרק זמן נוסף.

במצב זה, היה ראוי כי המועצה המקומית, תתחשב בתושבים הסובלים אי נוחות ניכרת בדרך של הפחתת תשלומי הארנונה או מתן הטבות נלוות אחרות. אולם, פנייה בעניין נדחתה על הסף והעלתה חרס.

ראש המועצה יואל גמליאל מסר: "אני נרגש לראות את עבודות הפיתוח בשכונת גולדה, שכונה שמתפתחת וגודלת מיום ליום, אמשיך להשקיע תקציבים ומשאבים לפיתוח ושדרוג כל השכונות במושבה גדרה".

על פי הודעת משרד השיכון, משך העבודות הצפוי הינו 12 חודשים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה