חברת ניהול שפעלה בשכונת גולדה גבתה כספים והותירה את הדיירים עם חובות של עשרות אלפי שקלים ועוגמת נפש גדולה

$(function(){setImageBanner('8e4031ac-5485-4065-8f0b-7625542e7731','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

חברת הניהול פעלה בשנה האחרונה במספר בניינים בגדרה ובשכונת גולדה בפרט, באמצעות נציג החברה, בן זיתון, אשר הבטיח לתת שירות מיטיבי ושקיפות. כעת מתברר, לכאורה, כי תשלומים שוטפים בסכומים ניכרים לא שולמו מה שהותיר את הדיירים עם חובות גדולים, חור בכיס וכאב ראש לא קטן

מצוקה | אילוסטרציה: pixabay

לפני כשנתיים החל אכלוס התושבים בשכונה המזרחית "גולדה".

התושבים התקשרו בהסכם עם חברת ניהול, אשר הציגה עצמה כחברה גדולה, מקצועית, המספקת שירותי אחזקה וניהול בכל רחבי הארץ. באתר החברה צוין: "אני בחברה, מאמינים כדרך חיים בשקיפות ובשרות אמין ומקצועי" [הטעות במקור – א.א].

בהסכם שנערך בין הצדדים, הבטיח נציג החברה, בן זיתון, כי יפעל בכל הנוגע לשירותי הניקיון, אחזקה, ליקויים מול הקבלן, גינון, עריכת ביטוחים ועוד כמו גם תשלומי חשבונות שוטפים, הנאמדים בסך של אלפי שקלים מדי חודש בחודשו.

הדיירים שביקשו לבטח עצמם ממקרה של אי הסדרת התשלומים (כפי שאירע לבסוף), הסכימו כי התשלום החודשי יועבר בכפוף להצגת אסמכתאות לתשלום החשבונות, בין היתר: חברת החשמל, עריכת ביטוח, תשלום בגין אחזקה חודשית לחברת המעליות, שירותי ניקיון ועוד.

יש לציין כי סך התשלומים החודשיים מסתכמים בסך של למעלה מ- 2,500 שקלים לערך עבור כל בניין.

נציג החברה המציא לשביעות רצונם של הדיירים וחברי הועד את האסמכתאות הנדרשות לפיהן שולמו והוסדרו החובות. הדיירים בדקו מול הגורמים הרלוונטיים כי החשבונות אכן הוסדרו ובכפוף לכך, העבירו את התשלום החודשי המוסכם.

רק לאחר העברת התשלום, הובא לידיעתם כי החשבונות שולמו באמצעות שיקים דחויים – כך נמסר להם ע"י חברת המעליות לתדהמתם ודאבונם.

השיקים לכאורה בוטלו בדיעבד והלכה למעשה, הכסף מעולם לא הועבר. החשבונות לא הוסדרו, מה שהותיר את הדיירים עם חובות כבדים הנאמדים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים, עבור כל בניין.

במקרה נוסף, שולמו כספים עבור עריכת פוליסת ביטוח לבניין לשנה שלמה מראש. הפוליסה הועברה כמוסכם לעיונם ושביעות רצונם של הדיירים. לאחר מכן, כך נמסר לדיירים ע"י משרד עורכי הדין המייצג את חברת הביטוח, בוטלה ככל הנראה הפוליסה, כך שלכאורה הושב החלק היחסי בגין הביטול והותיר את הבניינים ללא ביטוח בתוקף, על כל המשתמע.

זאת ועוד, לכאורה לא שולמו חשבונות החשמל בגין הרכוש המשותף לבניינים, בסך מצטבר של כ- 12,000 ₪ לערך. הדיירים מצאו עצמם מתמודדים עם מכתבי התראה ממשרדי עורכי דין, הוצאה לפועל והליכים משפטיים כאלה ואחרים.

מבירור שנערך ותלונות נוספות שהגיעו למערכת "גדרה נט", עולה כי בנוסף על החובות של הבניינים בגין אי תשלום החשבונות כנדרש, לא שולמו כספים לבעלי מקצוע עמם התקשר ביניהם חברת הניקיון וטכנאי המעליות, כך נמסר.

נציגי הוועדים של הבניינים, פנו למשטרת ישראל והגישו תלונות על הונאה וסעיפים נוספים. אולם, לדאבונם של הדיירים, לא נחזה כי ממשטרת ישראל תבוא הישועה.

מייעוץ משפטי שקיבלו הדיירים, עולה כי החוב עודנו נזקף לחובתם. במצב זה, הדיירים ייאלצו לשאת במלוא ההוצאות והחובות שהותירה חברת הניהול ולנסות להיפרע מהחברה ו/או העובד.

אולם, הסיכוי שיצליחו לגבות את הוצאותיהם האדירות בחזרה, קלוש.

הדיירים החלו כאמור לקבל באמצעות הדואר מכתבי התראה ודרישה ממשרדי עורכי דין, המייצגים את חברת המעליות, חברת חשמל וכיוצב' ובהם התראות טרם נקיטת הליכים משפטיים ופנייה להוצאה לפועל, בסך אלפי שקלים כל אחת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה