יואל גמליאל הודיע רשמית על התמודדות לראשות המועצה בבחירות הקרובות

$(function(){setImageBanner('67174a0d-adaa-4ba4-ba71-cc44e7b387f2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

בהודעה שפרסם ראש המועצה המכהן מזה למעלה מעשור, ציין כי יתמודד בבחירות המוניציפליות שיתקיימו ביום 31.10.23. מולו יתמודד עו"ד סהר פינטו הותיק, יו"ר סיעת הגדרתים. רב-סרן שמועתי מספר על שם חדש ומרענן, שככל ותחליט להתמודד, עשויה לטרוף את הקלפים.



ראש המועצה המכהן, יואל גמליאל, הודיע לאחרונה באופן רשמי על התמודדותו לבחירות לראשות המועצה.

בהודעה שפורסמה מטעמו ביום חמישי האחרון (8.6.23) נרשם, בין היתר: "יחד עם חבריי להנהלת המועצה, העברנו תקציבים ומשאבים גדולים לטובת היישוב. קאנטרי גדרה, אמפי גדרה, ביג גדרה, מתחם תעשייה, תעסוקה ומסחר, בית רחל, שער הבילו"יים, מוזיאון גדרה, צריף הבילו"יים ועוד. את הדרך הזו והחזון הזה – אני מתכוון להמשיך בגדרה".

גמליאל הוא דמות אמביוולנטית. כזו שאפשר לאהוב ולהיפך, לתמוך בה או לאו, אבל קשה להישאר אדיש אליו. גמליאל נוהג להתפאר בהישגי מערכת החינוך המצויינת של המושבה ובהבאת תקציבים לצורך פיתוח והקמת מבנים ותעשייה.

גמליאל נחשב למקורב לדמויות בכירות בליכוד, בין היתר באמצעות אחותו השרה לשעבר גילה גמליאל שמסייעת לו בתקופות בחירות. על רקע זאת ולפי פרסומיו, הוא מתהדר ביכולתו לגייס תקציבים לצורך פיתוח המושבה. בנוסף, גמליאל נהנה מתמיכה של דמויות מוכרות וותיקות במושבה, בפרט בקרב התושבים הותיקים ובקרב הקהילה האתיופית.

מנגד, בשנתיים האחרונות ספג ביקורת נוקבת על מעורבותו בסגירת המרכולים בשבת, נושא החינוך והחינוך המיוחד והקייטנות בפרט, עיכובים משמעותיים בפיתוח שכונת גולדה ותכנון לקוי, כמו גם תכנון לקוי בבניית האמפי והקאנטרי העירוני, שלא ברור אם ייפתח בשבת.

גמליאל, אדם מאמין חובש כיפה, נחשב למקורב לראשי הקהילה הדתית במושבה ופעל להקמת מספר לא מבוטל של בתי כנסת, בפרט בשכונת גולדה. מנגד, פעל גמליאל כנגד הקמת הכולל החרדי, גם באמצעים משפטיים.

בנוסף, גמילאל ספג ביקורת קשה ואף נערכו הפגנות סוערות מול ביתו לאחר אירוע האונס המזעזע שאירע בשכונת גולדה על ידי פועל בן מיעוטים כמו גם על רקע גל פריצות והטרדות שנקשרו לריבוי הפועלים בשכונה.

גמליאל, יחד עם השר לבטחון פנים איתמר בן גביר שהגיע לחזק, ספגו ביקורת קשה ונוקבת בנוגע להיעדר תחושת הבטחון האישי לתושב ומאות תושבים קראו לו להתפטר. כזכור, גמליאל הסיט בתחילה את הביקורת כלפי בן גביר והמשטרה, מה שיצר חילופי מהלומות בתקשורת.

במערכת הבחירות הקודמת, שהייתה יצרית מאוד והתאפיינה בתקיפת מועמדים בצורה אישית בוטה ומכוערת, אד-הומינם, המתמודד העיקרי מולו היה אלון גייר, יו"ר סיעת הגדרתים דאז, כמו גם סער רווח. הקולות היו צמודים אך לבסוף מה שהכריע את הכף היה חבירתו של סער רווח לגמליאל. רווח שימש בקדנציה האחרונה כסגנו של גמליאל וככל הנראה, נכון לידוע כרגע, לא יתמודד בבחירות אלו שוב.

על רקע אופי הבחירות הקודמות, התייחס לכך גמליאל בהודעתו וקרא לבחירות מכבדות: "במשך שנים ארוכות, אנו בונים בגדרה קהילה מיוחדת במינה. קהילה מאוחדת, מלוכדת ומגובשת אשר שמה בבסיסה את "ואהבת לרעך כמוך". מערכת בחירות עלולה להיות אמוציונלית ומלאה ברגשות, אך אני מבקש מכם – שמרו על קהילת גדרה כפי שהיא, מאוחדת. שמרו על כבודם של המתמודדים. אני מתחייב כי אנהל קמפיין חיובי, ממלכתי אשר לא ידבר לגופו של אדם אלא לגופו של עניין בלבד! אני קורא לשאר המתמודדים לראשות המועצה, אמצו את גישתנו. ביום שלאחר הבחירות, נעבוד כולנו יחד למען הקהילה הטובה שלנו".

המתמודד העיקרי כנגד גמליאל בשלב זה הינו יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת הגדרתיים, עו"ד סהר פינטו. פינטו הוא דמות מוכרת ומוערכת במושבה, שפועל מזה זמן רב לרווות התושבים.

עו"ד סהר פינטו, יו"ר סיעת הגדרתים

שם נוסף שעלה לכותרות לאחרונה בקרב התושבים, אך עדיין לא ברור אם תחליט להיכנס ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובה ובאיזו קונסטלציה, היא טליה לנקרי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה