ישיבת מועצה חגיגית וסוערת

$(function(){setImageBanner('697e5cc3-c33d-46ad-9895-c794aa330bfd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

ישיבת המועצה החדשה התקיימה ביום ג' האחרון, בסימן חילופי שלטון במושבה. ראש המועצה החדש, סהר פינטו, עלה לנאום ושם דגש עם הנושאים טעוני השיפור לשיטתו, להם יידרש בכניסתו לתפקיד, זאת ביחס לטיפולם - יותר נכון היעדר הטיפול - של ראש המועצה הקודם גמליאל וחבריו לקואליציה היוצאים. דבריו של פינטו העלו את חמתו של סהר רווח, סגן ראש המועצה היוצא שכתב על נאומו של פינטו: "מופע אימים רווי שנאה". טליה לנקרי, שהפסידה בבחירות והגיעה למקום השלישי בלבד (מתוך 3 מועמדים), לא חסכה מפינטו ובעיקר מסגן ראש המועצה הנכנס שלום אזרד ביקורת נוקבת.

מועצה מקומית גדרה

בתום בחירות רוויות יצרים בסיומן נקבע מהפך בחילופי השלטון המקומי, התקיים ביום ג', 26.3.24, טקס חגיגי באודיטוריום בית הספר רמון, להשבעת חברי המועצה שנבחרו ברוב קולות וישבו בחמשת השנים הקרובות בקואליציה ובאופוזיציה.

הטקס החגיגי הועבר בשידור חי ותושבים רבים צפו בו. זאת, ככל הנראה, במטרה לשנות את הנוהג שהיה קיים עד היום בו לא הוקלטו או הועברו ישיבות המועצה לעיונם של התושבים.

ראש המועצה הנבחר ויו"ר סיעת הגדרתים, סהר פינטו, עלה לנאום כמקובל. בדבריו, הדגיש את מגוון הנושאים שלא קיבלו טיפול בקדנציות הקודמות של גמליאל, כדוגמא נושא ניקיון המושבה ועוד.

במהלך דבריו, נשמעו קולות מהקהל שלא הסכימו עם תוכן הנאום והביקורת שהשמיע פינטו כלפי ראש המועצה יוצא גמליאל וחבריו לאופוזיציה.

גם טליה לנקרי, שהתמודדה בבחירות והגיעה למקום השלישי, עלתה לנאום והעבירה ביקורת נוקבת, בין היתר, בעניין אופן חלוקת התפקידים - כך שסגן יו"ר המועצה הנכנס, שלום אזרד, יישא על כתפיו תפקידים רבים, כאשר זכה בשתי מנדטים בלבד. בעיקר הלינה לנקרי בדבר מינוי 2 סגנים בשכר, שעה שתקציב המועצה בגירעון אדיר של מיליוני שקלים. 

לפוסט שהעלתה לנקרי, התקבלו תגובות רבות, הנה והנה. בין היתר, נטען כלפיה כי הוצע לה להיות סגנית ראש המועצה כמו גם תפקידים נוספים בכפוף לחבירה לסיעת הגדרתים, אך היא סירבה והעדיפה לשבת באופוזיציה. 

ביומים שלאחר הטקס כמו גם היום, הועלו ברשתות החברתיות פוסטים שביכרו את נאומו של פינטו. סהר רווח, הסגן היוצא, כתב :"מה שאמור היה להיות ישיבת מועצה חגיגית הפך להיות מופע אימים רווי שנאה".

להלן הפוסט שהעלה רווח לחשבונו בפייסבוק:

"מודה שעד לרגע זה אני מבויש ונכלם מהמעמד שהייתי בו אתמול. מה שאמור היה להיות ישיבת מועצה חגיגית הפך להיות מופע אימים רווי שנאה.

אני, שנולדתי בגדרה, גדלתי בגדרה, אמא שלי היתה מורה ומחנכת בגדרה כל חייה ואבי שירת כסגן ראש מועצה.

אני, שיותר ממחצית חיי משרת את תושבי גדרה באין ספור פרויקטים בהתנדבות ולימים הפכתי לסגן ראש מועצה ושירתתי את גדרה בחמש שנים האחרונות משולחן הקואליציה.

אני, נאלצתי לשמוע את נאום הפתיחה של ראש המועצה החדש שממנו משתמע כי גדרה היא ישוב רקוב, בתת תפקוד מוחלט וכושל. המילים בהם בחר להשתמש ראש המועצה מספרות סיפור הפוך מהעובדות. עובדות הן שקיימת הגירה חיובית גדולה מאוד לגדרה בעשר שנים האחרונות בזכות איכות חיים, חינוך, קהילה ועוד…

לא בכדי אלפי תושבים חדשים הצטרפו לגדרה ובאו לחיות כאן. האם יש מה לשפר? תמיד! האם יש מה לתקן? בטח! האם יש מה לחדש? אין שאלה בכלל! אבל אנשי עשיה הם אלה שעושים ולא אלה שמדברים, הם אלה שלמדים בענווה לפני שמפיצים דברי שטנה ושנאה.

ציפיתי מראש המועצה החדש למידת מה של ממלכתיות כלפי מי שעבד למען גדרה עשרים שנה והתבדיתי. נאום ששזר בתוכו את המילה אחדות אין ספור פעמים אך צעק פילוג. אוכלוסיית גדרה היא קהילה גדולה המורכבת ממספר רב של תתי קהילות ויש לתת לכולם מקום, לכולם.

יש לשים לב כי גדרה אינה שייכת רק לבוחרי צד אחד ולזכור כי מעל ממחצית תושבי גדרה לא בחרו בו וחובת ההוכחה על ראש המועצה החדש לשרת את כולם ולצערי זה לא מה שהרגשתי אתמול וזאת היא התחלה גרועה מאוד.

תפקידי באופוזיציה יהיה לוודא כי ראש המועצה החדש אכן ישרת את כל תושבי גדרה על כל קהילותיה ורצונותיה. שלכם, חבר המועצה, סהר רווח".

גם טליה לנקרי העלתה לחשבון הפייסבוק שלה פוסט נוקב בקשר לנאומו של ראש המועצה פינטו:

"כל כך רציתי לקום הבוקר ולהעלות פוסט מפרגן לראש המועצה הנכנס על ישיבת המועצה הראשונה החגיגית שהיתה אתמול. במקום זה קמתי בתחושה של אכזבה גדולה, שוב ההוכחה שלא למדנו כלום.

אסביר. נאומו של ראש המועצה הנכנס סהר פינטו היה כמו פיצול אישיות מצד אחד דיבר על אחדות ומצד שני לא הפסיק לרגע להשפיל את המועצה הקודמת וזה שעמד בראשה . מה בער לו לסובב את הסכין?! היה יוצא מלך אם רק היה אומר תודה וממקד את נאומו במה הוא יעשה. חבל!

ע״פ הפרוטוקול הנהוג בישיבת המועצה הראשונה , לכל סיעה יש לתת 3 דק נאום . בפועל , רק ראש המועצה הנכנס והיוצא דיברו. כיוון שאני לא אתן שייסתמו לי את הפה , לקחתי את רשות הדיבור אבל אז הנחה ראש המועצה הנכנס לסגור לי את המיקרופון, כך נהג כל הערב. היה יוצא מלך אם רק היה אומר נכון לא מה שקבעתי אבל מאפשר 3 דק , זה יחד ?! חבל!

ידוע כי המועצה בגרעון אדיר, כמה? כ24 משח, כך אומר ראש המועצה היוצא, אז מה בוער למנות 2 סגנים בשכר?! שניים ! בעלות של 1.25 משח . שוב אותה פוליטיקה ישנה, הכסא והכסף חשוב יותר מאיתנו. חבל!

בישיבה עלו מס נושאים להצבעה בין היתר ראשי ועדות , הרכבן ומחזיקי תיקים אז שימו לב למרות שסיעת גשר בהובלת שלום אזרד זכתה רק ב2 מנדטים ( אנחנו 3 ) להלן התיקים והועדות שקיבל

*סגן בשכר ומחזיק תיק הנדסה

*יור ועדת משנה תכנון ובניה

*מחזיק תיק תרבות תורנית

*מחזיק תיק פיקוח

*יור ועדת הנחות

ואני שואלת מי יהיה ראש המועצה סהר פינטו או שלום אזרד?!

ואילו הנציגות של הסיעות האחרות מביישת אם כי כל ועדה חשובה בפני עצמה .האם זה יחד?! חבל!

שיא החוצפה ב2019 ,סהר בעצמו הגיש עתירה על נציגות בועדות (מצורף הפוסט שלו מאז) מה שרואים משם לא רואים מכאן.

ועוד דבר ,כל הערב הוסתרתי עי הגברת של שפת הסימנים , למרות שביקשנו להעבירה למקום אחר על הבמה .. אבל זו ההנחייה שקיבלה . במקרה הטוב גנון במקרה הרע בושה".

אני התביישתי שם!

אז חברים אני פה כדי להיות 💡האור החזק של כולנו על מנהל תקין. למרות הערב המבייש אני נותנת הזדמנות , אולי לוקח זמן להבין מה זה אומר מנהיגות מאחדת .

פה בשבילכם!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה