למרות הגירעון הגדול: גדרה לא תצטרף לשביתת הרשויות המקומיות

$(function(){setImageBanner('78d423dd-4707-4cfc-9f01-ed60d3a07ffe','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

בהודעה שפרסם ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל, הודיע כי המועצה לא תצטרף לשביתת הרשויות המקומיות המתוכננת למחר, על רקע משבר קרן הארנונה. יו"ר הקואליציה, עו"ד סהר פינטו: "גמליאל מפקיר את את תושבי גדרה בשל מחויבויות פוליטיות ואישיות"

אילוסטרציה שביתה - אשדוד נט

בדיון חירום שקיימות ראשי הרשויות היום (א'), התקבלה החלטה על השבתה כללית של כל השירותים המוניציפליים, החל ממחר, יום ב'.

השביתה באה על רקע ניסיון המדינה לקדם את ההצעה בעניין קרן הארנונה - כחלק מחוק ההסדרים, וזאת במטרה לחייב את הרשויות המקומיות להקצות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים לטובת תמרוץ בנייה בערים המוחלשות. 

רובן ה(כמעט) מוחלט של הרשויות המקומיות כמובן מתנגדות, מסיבות מובנות, והשלטון המקומי יצא להילחם כנגד היוזמה.

טענת המתנגדים היא שמדובר בפגיעה גדולה ברשויות וכי הדבר לא יסייע בפתרון משבר הדיור. בנוסף, נטען כי מאחורי ההצעה עומדים שיקולים פוליטיים.

השביתה צפויה לכלול את גני הילדים, תברואה, אבטחת מוסדות (עלול להוביל לסגירת בתי הספר היסודיים).

ייתכן כי גם מערכת החינוך לא תפעל במסגרת הגנים והצהרונים, אולם הדברים עשוים להשתנות לאורך היום.

המורים אמנם מאוגדים בהסתדרות המורים, אך עובדי הרשויות לא יפעלו מה שיגרום למחסור בכח אדם ולהשבתה בפועל. זאת ועוד, משרדים לא יפעלו ולא יעניקו שירות ולא יירשמו דו"חות חנייה.

בהודעה שפרסמו ראשי הרשויות נמסר:

"אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן נסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים. החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו".

ראש המועצה המקומית גדרה יואל גמליאל, שתומך ביוזמה, חרף גירעון עמוק בו נמצאת המועצה, פרסם היום הודעה לעובדי המועצה, לפיה המועצה המקומית גדרה לא תיקח חלק בשביתה הכללית מחר. לשון ההודעה שפרסם גמליאל והתקבלה במערכת 'גדרה נט':

"עובדות ועובדים יקרים,לידיעתכם, המועצה המקומית גדרה לא מצטרפת לשביתה המתוכננת של הרשויות המקומיות.מוסדות החינוך ומשרדי המועצה יפעלו כרגיל"

שוחחנו בעניין עם יו"ר הקואליציה וראש סיעת הגדרתים, עו"ד סהר פינטו, שמסר:

"יואל גמליאל מפקיר את תושבי גדרה בשל מחויבויות פוליטיות ואישיות. כל תושבי גדרה עומדים לשלם הרבה יותר ולקבל כרגיל פחות. יואל מעלה את הארנונה למגורים באופן סדרתי ואם יזכה  יעלה אותה שוב. כך עשה לאחר כל בחירות. המועצה לוקחת הלוואות ענק בלי תכנון כשבפועל הקופה ריקה.  

ההסכמה של יואל לקרן הארנונה, לה מתנגדים כל ראשי הרשויות החזקים, שמה את גדרה בסל אחד עם רשויות חלשות ונזקקות. זה מהלך מובהק נגדנו התושבים. מגיע לנו יותר. 

הגיע הזמן שנפסיק עם הלוואות הענק, הגרעונות, והעלאת הארנונה למגורים, ונעבור לניהול שנותן הרבה יותר לתושבים. 

התמיכה של גמליאל בקרן הארנונה מלמדת שאין לו כל כוונה להשקיע בפיתוח הישוב ופיתוח מקומות תעסוקה, וכי כל כוונתו היא להמשיך ולקחת הלוואות ענק שאותן תושבי גדרה יצטרכו לשלם. הגיע הזמן לשנות תפיסה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה