מאילת דרך גבעתיים ועד לגדרה - הכירו את סיפור החיים המרתק של רוני

$(function(){setImageBanner('4ce86345-f9eb-4c21-9532-93ea79528b45','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

קראו את סיפורה המטלטל של רוני, שנקודת הפתיחה לחייה הייתה לא פשוטה אבל בעזרת ארגון "אור שלום", הצליחה להקים משפחה, להתגבר על הקשיים וממשיכה בכל בוקר מחדש לנצח את העולם

רוני, בת 24, נשואה +1, מתגוררת גדרה.

סיפור החיים שלה לא התחיל בגדרה אלא באילת הרחוקה. רוני נולדה באילת להורים פרודים, ובשל קושי של אם המשפחה לגדל אותה ואת אחותה התאומה, בגיל 13 הגיעו שתיהן למעון משפחתי של ארגון "אור שלום" באילת המטפל למעלה מ-42 שנה בנוער וילדים בסיכון בכמה מסגרות טיפול.

המסגרת שהותאמה לרוני ואחותה הייתה מעון משפחתי. שוחחנו עם רוני, שהפתחה בפנינו את הלב והשיבה על השאלות.

מה זה בעצם מעון משפחתי?

רוני מספרת: "מדובר על מסגרת שבה מגדלים זוג הורים יחד עם ילדיהם הביולוגיים בביתם עוד 12 ילדים ונוער בסיכון. אני העברתי שם בעצם את כל שנות ההתבגרות שלי יחד עם עוד  10 ונערות.

הרעיון של המודל הזה הוא לגדול בבית רגיל עם משפחה נורמטיבית בשכונה מבוססת בתוך הקהילה כדי שיהיה דומה ככל הניתן למסגרת חיים רגילה של ילדים וילדות, שיוכלו להשתתף בחוגים, בתנועות נוער ולהזמין חברים מהכיתה הביתה, וזה בדיוק מה שחוויתי שם".


איך הייתה החוויה שם?

רוני: "וואו, זכיתי שם לחום ואהבה, שם הרגשתי בית במלוא מובן המילה. הורי הבית דאגו לנו ממש כאילו היינו הילדים הביולוגיים שלהם, בארגון "אור שלום" שאחראי על המעונות המשפחתיים דאגו גם לתת לנו חוגים, לקבל טיפולים רגשיים למי שהיה צריך.

גם הורי הבית קיבלו כל הזמן הדרכה צמודה, כי בואו, זה תיק לא קטן לגדל 12 ילדים שכולם הגיעו ממצבי סיכון ולא גדלו במסגרות חיים רגילות.

כשהגעתי לגיל 18 היה לי קשה לעזוב שם אבל היה לי ברור שאני צריכה לצאת כבר לחיים עצמאיים, אבל עדיים לא הייתי לבד - הצטרפתי לתוכנית הבוגרים של הארגון".

מה זו תוכנית הבוגרים?

רוני ממשיכה: "מדובר על תוכנית שמלווה אותנו, הבוגרים של משפחות האומנה או המעונות המשפחתיים של "אור שלום" ואפילו בוגרי פנימיות נאלצים על פי חוק לעזוב את המסגרות שהם גדלו בגיל 18.

בארגון "אור שלום" הבינו שהמצב החדש הזה לא כל כך פשוט ושגם בגיל כזה, בייחוד אם אין לך עורף משפחתי תומך, המשימה לצאת לעצמאות היא קשה מאוד ומבלבלת ולכם הקימו את תוכנית הבוגרים.

התכנית נועדה להעניק לנו ליווי ותמיכה עד גיל 27. הם עוזרים לנו בדיור כולל סבסוד בשכר הדירה, סיוע בהוצאת רישיון נהיגה, ליווי והכנה לקראת השירות הצבאי או הלאומי, הכשרות מקצועיות, מציאת עבודה והכוונה בלימודים אקדמיים.

אבל הכי חשוב הוא הליווי האישי שניתן לנו על ידי הרכזים ששומרים איתנו על קשר יום יומי ובעצם נותנים לנו אוזן קשת לכל הבעיות היומיומיות שלנו ממש כמו מנטורים".

באדיבות המצולמים

ביום החתונה. קרדיט: באדיבות המצולמים

רוני מספרת לנו, שבשל מחלת כבד, היא עשתה שירות לאומי וסיימה לפני הזמן בגלל השתלת כבד שהייתה צריכה לעשות.

רוני: "בליווי של הרכזת שלי מתוכנית הבוגרים והמנהלת עברתי את תהליך ההשתלה בהצלחה והם אפילו עזרו לי למצוא דירה במרכז הארץ מיד בסיום ההליך וסייעו לי בכל מה שהייתי צריכה בתקופה המורכבת הזו.

שם גם הכרתי את אור בעלי. לירון, מנהלת תוכנית הבוגרים של הארגון היא כמו אמא שנייה בשבילי, תמיד כשיש משהו אני יודעת שאני יכולה לפנות אליה, להתייעץ או אפילו סתם לדבר".

איך הכרת את אור?

רוני מספרת: "הכרתי אותו דרך חברים משותפים ויצאנו יחד למסיבה, כל כך נהנו והתחברנו שמאז אנחנו זוג".

חתונתם של רוני ואור הייתה מרגשת, נכחו שם המשפחה הביולוגית, הורי המעון המשפחתי מאילת, רכזים ומלווים של תוכנית הבוגרים. עם הורי הבית שם באילת, שמרה על קשר הדוק ושמחה מאוד שהם הגיעו לחתונה.

בימים אלו, עברו רוני ומשפחתה להתגורר במושבה גדרה: "עברנו לפה לא מזמן ויש פה קהילה מדהימה, שתומכת ומלווה אותנו, זה ממש לא מובן לנו מאליו וזה מדהים בעיניי", מספר לנו אור, בעלה של רוני.

כיום, רוני נמצאת בחופשת לידה וחולמת להקים עסק ולהגדיל את המשפחה יחד עם אור.

סיפורה של רוני הוא סיפור על התגברות על קשיים, על אופטימיות והצלחות וזהו בעצם סיפורים על עתידם של הילדים בסיכון בישראל, שעם הכוון, ליווי ותמיכה זוכים להזדמנות שווה וצולחים אתגרים וקשיים עד לכדי השתלבות נורמטיבית בחברה בישראל.


"אור שלום" הוא ארגון ללא מטרות רווח המטפל בילדים ונוער בסיכון שהוצאו מחזקת הוריהם על ידי רשויות הרווחה בשל נסיבות של חוסר מוגנות קיצונית וקשיים בתפקוד ההורי. מעל 42 שנים, ארגון "אור שלום" שם לו למטרה להעניק לילדים אלו את כל מה שנמנע מהם – הגנה מידית, בית חם, יד מחבקת, משפחה עוטפת וכל מה שילד זקוק לו לצורך התפתחות תקינה וסיכוי אמיתי להווה ולעתיד טובים יותר.


לפרטים נוספים מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט של ארגון "אור שלום" -

https://orr-shalom.org.il/ 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה