מחירי השוקולד מזנקים – והופכים למוצר יוקרה
03.07.25 / 08:09

שוקולד – מהממתק העממי למותרות: אחד ממוצרי הצריכה האהובים ביותר על הציבור הישראלי הופך לפריט יוקרתי. בשנה האחרונה נרשמה התייקרות דרמטית של כ-50% במחירי השוקולד, כשחלק מהמוצרים זינקו אף ביותר מ-100%. מומחים מעריכים כי מדובר בתחילתה של מגמה מתמשכת.

במוקד ההתייקרות – טבלת שוקולד "פרה", מותג הדגל של שטראוס, שצפויה להתייקר שוב ביולי הקרוב בשיעור של 15.8%. העלייה הזו מגיעה לאחר שכבר בשנתיים האחרונות זינק מחירו של המוצר בכ-70%.
לדוגמה, חפיסת שוקולד פרה במשקל 100 גרם שנמכרת כיום ב-7.90 שקלים ברשת רמי לוי, צפויה לעלות ל-9 שקלים. במבצעים, המחיר יעמוד על כ-7.5 שקלים – לעומת מחיר מבצע של 4.5–5 שקלים בלבד בשנה שעברה. מדובר בזינוק של כ-50% במחיר לצרכן – גם בתנאי מבצע.
גם שוקולד יוקרתי יותר, כמו טבלת "לינדט" השוויצרי, שובר שיאים: מחירה מתקרב ל-30 שקלים ל-100 גרם בסופרמרקטים – מה שממצב אותה כבר כאופציה יוקרתית, לא רק מבחינה קולינרית אלא גם כלכלית.
למה זה קורה?
ההתייקרות החריגה נובעת מכמה גורמים עולמיים משמעותיים: מזג אוויר קיצוני ומגפות פגעו קשה בגידולי הקקאו במערב אפריקה – שם מיוצר רוב הקקאו העולמי. על פי נתוני השוק, מחירי חומר הגלם זינקו בלמעלה מ-150% בשנה האחרונה, והפגיעה באספקה צפויה להימשך גם לתוך 2026.
עלייה חדה גם בשוק המקומי
בחינה של אתר השוואת המחירים "פרייסז" מצביעה על מגמה ברורה:
במאי 2023 נמכרה טבלת שוקולד פרה (100 גרם עם פצפוצי אורז) בשופרסל דיל ב-5.90 שקלים ובמבצע 4.50 שקלים.
במאי 2025, המחיר כבר טיפס ל-8.40 שקלים ובמבצע 7.50 שקלים – עלייה של 67%.
ביולי 2025 צפויה עלייה נוספת.
הציבור הישראלי כבר מרגיש את עליית המחירים בכיס – ולא רק בשוקולד. אך ההתייקרות בתחום זה בולטת במיוחד, נוכח מיקומו של השוקולד כמוצר בסיס כמעט בכל סל קניות משפחתי. עם זאת, גורמים בשוק מעריכים כי המחירים לא צפויים לרדת בזמן הקרוב – להפך.
האם נאלץ להיפרד מהממתק האהוב או לשלם עליו כמו על פריט יוקרה?
נכון לעכשיו, המתיקות עולה ביוקר – וייתכן שהיא עוד תמשיך לעלות.
