מחיר הדלק שוב עלה - למרות הגדלת סבסוד המס

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a69a256b-8485-4065-8f36-d42aa78cbd90','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a69a256b-8485-4065-8f36-d42aa78cbd90','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15]]);})

מחיר הדלק עלה בימים אלו בשמונה אגורות לליטר, ועומד כעת על 6.86 שקל לליטר אוקטן 95. שר האוצר חתם על צו שמגדיל את הסבסוד על המס על הדלק, ובכך מנע עליה חדה הרבה יותר במחירי הדלקים בישראל

צילום: אורי קריספין

מחיר הדלק בישראל שעומד כיום על 6.86 שקל לליטר עלה לפני מספר ימים (בין חמישי לשישי) רק ב-8 אגורות לליטר, למרות הזינוק הנוסף בשער הדולר החודש ועלייה במחיר הדלקים באגן הים התיכון מאז סוף החודש שעבר, שהיו אמורים להביא להתייקרות גדולה יותר בשיעור של כ-20 אגורות לליטר. כך לפי הודעת שר האוצר שחתם ביום חמישי האחרון על הצווים שמגדילים את הפחתת המס לשקל לליטר עד סוף ספטמבר.

בכירים במשרד האוצר מתנגדים להמשך סבסוד הדלק משתי סיבות עיקריות: הירידה בגביית המיסים הולכת וגדלה ויש לפעול לעצור אותה, כדי למנוע עוד גידול בגירעון. כמו כן, את רוב הדלק בתחנות, כ-80%, ממלאים מי שמשתייכים לארבעה העשירונים העליונים. לכן, הוזלת הדלק מסייעת למעשה דווקא למעמד המבוסס, בעוד שהשכבות החלשות נהנות בינתיים מהדחייה בייקור התחבורה הציבורית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה