מצוקת ההרשמה למסגרות לפעוטות בגדרה לשנת תשפ"ג - כתבה שנייה בסדרה

$(function(){setImageBanner('1d110a74-9038-406d-9f97-9463cfa98012','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

במערכת גדרה נט התקבלו תלונות רבות מהורים לפעוטות (0-3) שאינם מצליחים למצוא מסגרת חינוכית לילדיהם. יצאנו לבדוק ולנסות להשפיע

.

בכתבה הקודמת בסדרת הכתבות - דובר על נושא הקייטנות ומסגרות לילדים בחופשת הקיץ בגדרה. הורים רבים שניסו לרשום את ילדיהם למסגרות הקיץ, נתקלו בקשיים טכניים והודעה לפיה לא נותר מקום לילדיהם.

כעת, מצטיירת תמונה לפיה קיימות למעלה מ-100 משפחות שאינן יודעות היכן ישהה בנם הפעוט בשנת תשפ"ג.

זהו המקום לציין כי אין על המועצה כל חובה לדאוג למסגרת חינוכית עבור גילאי 0-3, שלא כמו גילאי 3-18 במסגרת חוק חינוך חובה. מצד שני, משפחות רבות מודאגות ונחסמת בפניהם האפשרות לשוב לעבודה ולהשתכר לאחר חופשת הלידה, החלטה בעלת משמעות כלכלית אדירה, ודאי בתקופה מאתגרת שכזו.

ניתן רק להניח, כי הסיבה למצוקה והיעדר מקום פנוי הינה הגידול המשמעותי באוכלוסיית גדרה בשנתיים האחרונות, בפרט השכונה החדשה "גולדה".

שוחחנו עם ז', תושב גדרה מזה כשנתיים:

"בשעה טובה, אישתי ילדה בן לפני כחצי שנה. מאז, ניסינו למצוא מסגרת חינוכית לבננו הפעוט. שוב ושוב קיבלנו את אותה התשובה: 'אין מקום'. לא ויתרתי והגעתי עד למפקחת המעונות לגיל הרך.

התשובה שקיבלתי הייתה מבחינתי ממקוממת - יש כ- 125 משפחות, נכון לשלב זה, שאין עבורם, וככל הנראה לא תהיה, מסגרת חינוכית לשנה הבאה. הובטח כי כי ייעשה כל מאמץ על מנת למצוא לבני מסגרת חינוכית ובאותה הנשימה, שאין על המועצה כל חובה לדאוג למסגרת שכזו, לגילאי 0-3.

העליתי בפני המפקחת שאלה: הרי המועצה מתכננת את הקמת השכונה מזה כ-7 שנים. כמות התושבים הייתה ידועה כמו גם העובדה כי חלק ניכר מהמשפחות הן צעירות ולהן פעוטות שיידרשו למסגרות חינוכיות. כעת, רק כעת, המועצה מתחילה לפעול בנושא.

זה מעט מדי ומאחור מדי. כעת, בהיעדר מסגרת לבננו, אישתי לא יכול הלשוב לעבודה אחרי חופשת הלידה. כמובן שיש לכך משמעות כלכלית אדירה מבחינתו, בטח בתקופת יוקר מחייה כמו היום. אנחנו קורסים".

כך כתבה ל' בפנייה אנונימית למערכת גדרה נט:

"היי, אני חדשה יחסית בגדרה.(כשנה) חיפשתי מסגרת לבן שלי לגיל 3-4 חודשים. חיפשתי כחודשיים בערך מסגרת. קיבלתי תשובה כי מלא, בכול גן/מעון שפניתי. בסוף רשמתי אותו בגן יבנה".

כך כתבה י' בפנייה אנונימית למערכת גדרה נט:

"היי אורן. אני ניסיתי גם לרשום את הילד לגנים פה, ניהיה לי איתם קצת בלאגן. בסוף מרץ פניתי אליהם שיסבירו לי מה צריך לשלוח ענתה לי נציגה שאמרה לי לרשום על דף הצהרה שבעלי לומד ועצמאי, רשמנו ושלחתי.

לאחר שבוע קיבלתי הודעה שחסרים מסמכים, התקשרתי שוב אמרו לי שלא התקבלה מערכת שעות של הלימודים שלחתי. שוב קיבלתי הודעה שחסרים מסמכים, כמובן ששוב התקשרתי וסוף סוף ענתה לי נציגה שהסבירה שצריך להוריד את ההצהרות מהאתר למלא לסרוק ולשלוח. מילאתי איתה ביחד סרקתי ושלחתי. לאחר שבוע התקשרתי לוודא שהתקבל וענו לי שהכל בסדר והתקבל תשובות עד סוף יולי.

שלשום קיבלתי תשובה שחסרים מסמכים. אתמול התקשרתי שוב ורק אז דאגו לומר לי שבעלי חייב 24 שעות שבועיות או לימודים או עבודה, הסברתי לה שהוא עצמאי רשמתי 12 שעות שבועיות שהוא בפועל מאמן אך יש עוד התעסקות רבה מלבד ה12 שעות.

התשובה שקיבלתי היא " תשלחי את ההשגה אבל תקחי בחשבון שזה לא יתקבל" שאלתי אותה מה זאת אומרת? היא אמרה שלא מתייחסים כל כך להשגות. לאחר פעמיים שביקשתי שתפתח לי שיחת מנהל והיא טענה שלא מאשרים לה, בפעם השלישית פתאום אישרו לה והיום אחראית דיברה איתי וטענה שבאמת רוב הפעמים לא מאשרים חריגים בגלל מסמכים רק אם לא קיבלו בגלל תנאים סוציואקונומים ויש מקום אפשר להכניס.

פשוט מקומם! הילד שלי בגן פרטי ואני לא מעוניינת יותר בגנים פרטיים! לא סומכת עליהם. אני במשך חודשיים רדפתי אחריהם ובגלל טעות של נציגות אצלם הילד שלי שנה הבאה יהיה בלי מסגרת בטענה " זה לא חוק חינוך חובה" ומנגד טוענים שהם מעודדים הורים לצאת לשוק העבודה. מאוד מקומם ואשמח לעזרה אם יש לך למי לפנות".

כך כתבה ב' בפנייה אנונימית למערכת גדרה נט:

"היי אורן בוקר טוב, אני פונה אלייך בקשר לפוסט שפרסמת על חוסר בגנים עד גיל 3, מדובר על גנים פרטיים נכון? כי אנחנו חדשים בגדרה עברנו לפני 3 חודשיים ובזמן הזה יצרתי קשר עם 10 גנים באזורים שונים בגדרה וכולם בתפוסה מלאה, זה אומר שגם אנחנו לצערי לא מוצאים מסגרת לתחילת שנה ואצטרך להישאר עם התינוקת בבית".

גם בקבוצת תושבים למען תושבים הועלו מספר פוסטים ותגובות בעניין:

"וועד שכונת גולדה מנסה לפעול מול המועצה בקשר לכך, לבינתיים אין מהם ממש היענות וכל תשובתם בנוגע להקמת מעון חדש הרגיש "גישוש באפלה". אין מהם מענה קונקרטי לעניין. אנחנו עורכים רשימה מסודרת של ההורים שנדחתה בקשתם להירשם לגנים. כל מי שלא פנה אל וועד שכונת גולדה (שפועל בהתנדבות בלבד ללא שום מטרות פוליטיות כאלו או אחרות) מוזמן לפנות במיידי".

"נשארנו בלי מסגרת ובלי אפשרות לחזור לעבודה אחרי חל״ד".

"זה מחזיר אותי לתקופה שעברנו לגדרה לפני עשרים שנה זה היה אותו סיפור בנו עוד ועוד בתים איכלסו זוגות צעירים ולא היו מספיק מסגרות חינוך לגיל הרך היינו צריכים לנסוע מקצה לקצה כי לא היו מספיק גנים בשכונות. חבל שלא התקדמנו מאז. ליבי עם ההורים".

"יש צורך ענק למעונות מפוקחים ומסובסדים בגדרה כבר מלפני שנתיים, עכשיו עם השכונות החדשות זה החמיר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה