משרד המשפטים לעו"ד סהר פינטו: "הימנע מטיפול בעניין משפחת קירשנר"

$(function(){setImageBanner('9351936c-cfb9-4b37-9fdf-fdc95b3e29fe','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})



יו"ר האופוזיציה וסיעת הגדרתים, עו"ד סהר פינטו, התבקש על ידי הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות של משרד המשפטים, "להימנע מהשתתפות או דיון בכל הקשור למשק קירשנר"

פייסבוק סהר פינטו

הועדה שיגרה מכתב לראש סיעת הגדרתים ויו"ר האופוזיציה במושבה גדרה, עו"ד סהר פינטו, בו התבקש האחרון להימנע מכל עיסוק בקשר למשק קירשנר.

תחילת הפרשה בפנייתו של ראש המועצה, מר יואל גמליאל, לוועדה ובה טען כי בכהונתו של עו"ד פינטו כחבר הועדה המקומית לתכנון ובניה גדרה, מתקיים חשש לניגוד עניינים בנסיבות שבהן הועדה לתכנון ובנייה דנה בעניין בקשת שינוי ייעוד הקרקע של משק קירשנר מייעוד חקלאי לייעוד מסחרי.

הועדה בדקה ומצאה כי בנסיבות העניין, מתעורר חשש לניגוד עניינים ביחס לעיסוקו של עו"ד פינטו בתכניות משפחת קירשנר בוועדה לתכנון ובניה.

נימוקי הועדה נעוצים בתרומות שהעבירו בני משפחת קירשנר, בסך כולל של כ- 20,000 ₪. הועדה בחרה להתייחס לתרומות כמקשה אחת וכאילו שנעשתה על ידי איש שאחד. במצב דברים זה, לשיטת הועדה, עלול להתעורר חשש לניגוד עניינים בין כל אחד מהם, ובפרט בנוגע למר משה קירשנר, כאשר עו"ד פינטו דן בתכניות המשק.

התרומות, כך נטען במכתב, הועברו למפלגת "הגדרתים" בראשותו של עו"ד פינטו, מפלגה המהווה אופוזיציה ומתחרה עיקרית למפלגה השלטת בראשותו של מר יואל גמליאל.

לאחר בחינת הנתונים, ציינה הועדה במכתבה: "משום שראש הרשימה (עו"ד סהר פינטו – א.א) מזוהה עם הרשימה באופן אישי, נוצרה זיקה בין התורמים במשפחת קירשנר לבינך. לכך יש להוסיף כי עסקינן בתחום התכנון ובנייה בו יש צורך בזהירות גדולה יותר".

לסיכום קבעה הועדה: "אי לכך, לדעת הועדה, עליך להימנע מכל דיון וטיפול בכל הקשור לתכני/ות שהוגשה/ו על ידי משפחת קירשנר בכלל, ולהימנע מההשתתפות בדיונים לגביהן, לרבות בוועדה המקומית לתכנון ובנייה גדרה, וזאת עד לתום כהונת המועצה הנוכחית. כמובן, שאם וככל שיתקבלו לקראת החבירות הבאות לרשויות המקומיות תרומות נוספות בנסיבות העלולות להעמיד אותך בניגוד עניינים בדומה לנסיבות האמורות כאן, תבחן יועמ"ש המועצה את הדברים בהתאם לעקרונות חוות דעת זו".

 

  • תגובת עו"ד סהר פינטו טרם התקבלה נכון למועד כתיבת שורות אלו.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה