"נגה והקורונה" : הכירו את נגה כהן תושבת גדרה שזכתה בתחרות כתיבה ארצית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7f62af25-5460-4dad-9044-619b278bfb8f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7f62af25-5460-4dad-9044-619b278bfb8f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15]]);})

סיפורה של נגה כהן שהפך לספר עשיר ולזכייה בתחרות כתיבה ארצית יוקרתית

נגה כהן, תלמידת כיתה ג'-1 בבית הספר קשת בגדרה, זכתה בתחרות כתיבה ארצית. נגה היא ביתם של עדי כהן (43) ושל תומר כהן (44), אחות לאורי (12) ואיתמר (14) שזכה לאחרונה במדליית ארד באליפות ישראל בטאיקוונדו, שניהם תחת המאמן מעוז שרעבי.

בחודש 09/2021, נדבקה נגה בת ה-9 בקורונה. לאחר מספר ימים בהם סבלה מחום ושהתה בבידוד כנדרש, שבה נגה לבית הספר ולשגרת יומה הכוללת מפגשים עם חברות, חוג אמנות, קריאה וכתיבה.

בחלוף כשלושה שבועות, התפתחו אצל נגה תסמינים של חום והרגשה כללית ירודה והיא נאלצה להתאשפז בטיפול במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים "קפלן" ברחובות והתברר כי היא סובלת ממחלה שנקראת PIMS/פימס.

במהלך האשפוז הגיעו לבקר את נגה חבריה וחברותיה ללימודים, אשר הרעיפו עליה אהבה (ובעיקר, בעיקר, שוקולדים).

מנהלת בית הספר "קשת" בו לומדת נגה, הגב' ימימה מיארה, דאגה לדרוש בשלומה של נגה מדי יום ביומו, לעיתים אף פעמיים ביום. המחנכת עליזה וקארין הגיעו לבקרה בביה"ח.

לאחר שבועיים, שוחררה נגה מבית החולים ושבה לביתה, תחת מגבלות של הימנעות מפעילות גופנית, מנוחה וכו'. בית הספר אף ערך שינוי לוגיסטי כשהעביר את כל שכבת ג' למיקום קרוב יותר על מנת להקל על נגה להגיע לכיתה.

אם חשבתם שהאירוע הזה יעצור או ישפיע על נגה, טעיתם בגדול. במהלך האשפוז, החלה נגה לכתוב את החוויה האישית שלה במסגרת סיפור שנקרא "נגה והקורונה". את הסיפור הקריאה נגה בכיתה והתגובות, בהתאמה, היו נלהבות.

במסגרת שבוע הספר העברי שנערך בבית הספר, נעשה פרויקט שנקרא "דלתות מצוירות", בו סיפורים קצרים שכתבו הילדים נתלו על דלתות בית הספר לעיונם של התלמידים. "נגה והקורונה" היה הספר שנבחר להיתלות על דלתות בית הספר שהפכו לספרים וכך אכן היה.

עדי כהן, אמא של נגה, התוודעה ל"תחרות הכתיבה הארצית של ילדי ישראל" על שם ריקה ברקוביץ' והחליטה לרשום את נהגה לתחרות. בתחרות משתתפים כ- 10,000 סיפורים מכל רחבי הארץ, מתוכם זוכים כמות סיפורים בהתאם לשנות המדינה (קרי, השנה זכו 74 סיפורים).

עדי כהן

"מדוע לדעתך בחרו בסיפור שלך מבין כל כך הרבה סיפורים וילדים מעניינים?

"קודם כל, הספר היה יפה. בנוסף, אני חושבת שבגלל שהסיפור מבוסס על המקרה האמיתי שלי, הוא הצליח לגעת בכולם. יש בו חלקים "מבעסים", מצחיקים, מרגשים, מפחידים. לשמחתי והכי חשוב, הסוף שלו שמח".

"איך הגיבו החברים והחברות לזכייה בתחרות"?

נגה מספרת כי כבר לפני התחרות, כולם (חוץ ממנה) הרגישו שתזכה: "חזרתי מחוג אמנות יחד עם חברה שלי מאיה בדרך לביתה. ממש לפני שהורדנו את מאיה, אמא קיבלה הודעה מדודה ענת. אמא השיבה לענת שהיא מחכה לשיחה מאוד חשובה. לאחר מספר דקות התקבלה אצל אמא שיחה ועל הצג של הטלפון הופיע השם 'אלירן דיין - אחראי תחרות כתיבה ארצית'. בשלב הזה כבר הבנתי שזכיתי."  

עוד הוסיפה נגה כי בהמשך התקשר אלירן ושאל אם זוכרת שהגישה את הסיפור: "השבתי שכן. שאל אם אני יודעת מי הוא. שוב השבתי כן. ואז הוא בישר לי על הזכייה ואמר שהסיפור שלי היה מאוד יפה. הודיתי לו וניתקנו את השיחה. רק אז אני ואמא הרשינו לעצמנו לצרוח באוטו משמחה".

למי סיפרת ראשונה שזכית?

"לעליזה המחנכת שמיד בירכה במזל טוב ואמרה שידעה שהסיפור שלי ינצח. מיד לאחר מכן התקשרתי לחברות הכי טובות שלי מיה ואריאל שהתלהבו מאוד ובירכו בנשיקות וחיבוקים. אבל לא לפני שעצרנו לפינוק קטן במקדונלדס. מגיע לי לא? בהמשך התקשרה רותם חברתי (מכיתה ד') ובירכה אותי".

מה את רוצה לעשות כשתהיי גדולה?

"להיות סופרת. אני אוהבת מאוד לקרוא ולכתוב. כתבתי גם בעבר ואני בקשר עם הסופרת מאירה ברנע גולדברג, אליה שלחתי את הסיפור. מאירה קראה את הסיפור שלי ואמרה שהוא מקסים. דיברנו בזום ואמרתי לה שהיא הסופרת האהובה עליי".

מהו הספר האהוב עלייך?

"כרמאל (כמה רחוק אתם מוכנים ללכת) של מאירה ברנע גולדברג. יש גם סידרה. "

את בכלל צופה בטלוויזיה?

"בנות גילמור היא הסדרה האהובה עליי".

אהבתי מאוד את האיורים.

"תודה. איירתי בעצמי."

תחביבים?

"לכתוב, לקרוא, מכבי צעיר בגדרה. לשחק עם החברות שלי בבוקר טוב עיירה".

ממנהלת בית הספר "קשת", הגב' ימימה מאירה נמסר:

"בית הספר 'קשת' גאה בתלמידתנו, נגה כהן, תלמידת כיתה ג׳1. נגה כתבה את סיפורה בעקבות מגפת הקורונה. התרגשתי לקרוא שאחד העוגנים המשמעותיים של נגה היה בית הספר 'קשת' והקשר ההדוק עם המחנכת והחברות. נגה הינה תלמידה מופלאה ורגישה המבטאת את עולם ערכים דרך הכתיבה ומצליחה לגעת בלב של כולם. אני מלאת הערכה וגאווה שנגה הינה תלמידת בית הספר 'קשת' ".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה