נפתחה מרפאה פסיכו-גריאטרית במרכז הרפואי הרצפלד בגדרה

$(function(){setImageBanner('1e1aec68-4f2e-4213-8e47-c787f337dda5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

אנשים בגיל השלישי עלולים לסבול לעיתים משכחה, בלבול, קשיים בזכירת מילים, בעיות בקשב או לחילופין שינויים במצבי הרוח, בהתנהגות, הפרעות שינה ועוד. שינויים אלו אשר נגרמים כתוצאה מהגיל, מעלים את הצורך להגיע לרופא לאבחון מקצועי ולקבל טיפול. במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית נפתחה לאחרונה מרפאה פסיכו-גריאטרית חדשה, אשר נותנת מענה לצורך זה.

תהליך ההזדקנות טומן בחובו שינויים רבים, כאשר כבר עם הסימנים הראשונים אפשר לפנות לייעוץ ואבחון, וחשוב לעשות זאת מוקדם ככל הניתן, משום שפניה מוקדמת מאפשרת מגוון רחב יותר של אפשרויות טיפול.

במרפאה החדשה בהרצפלד מתבצע אבחון ראשוני באמצעות ראיון רפואי, בדיקה גופנית והערכה קוגניטיבית, ובמידת הצורך מתבצעת פניה להשלמת המידע מול מלווה או בן משפחה.

בסיומו של התהליך מקבל המטופל המלצות מקצועיות בנושא אבחון וטיפול. לצד זאת, ניתן במרפאה ייעוץ פסיכו-גריאטרי בתהליך של מינוי אפוטרופוס רפואי, על מנת לאפשר קבלת החלטות על ידי קרוב משפחה או מי מטעמו של המטופל. השירות במרפאה הינו מחוץ לסל וכרוך בתשלום. 

ד"ר אולג מילוסלבסקי, מומחה ברפואה פנימית וגריאטריה ומנהל המרפאה הפסיכו-גריאטרית במרכז הרפואי הרצפלד: "המרפאה שלנו למעשה נותנת מענה לצורך משמעותי שעולה בגיל השלישי. אנחנו נותנים מענה למגוון רחב של מצבים רפואיים שמתרחשים כתוצאה מתהליך ההזדקנות, ביניהן הפרעות קוגניטיביות (בלבול ושכחה), שינויים במצב הרוח, חרדה או מחלות של המוח, דוגמת אלצהיימר, דימנציה, פרקינסון ועוד.

בנוסף, אנחנו מציעים אבחון מוקדם לאנשים הנמצאים בסיכון לדמנציה ומעוניינים במעקב, או מטופלים שהיו מאושפזים בעקבות מצב בלבולי חריף, ושוחררו עם צורך במעקב אחר מצבם הקוגניטיבי, הרגשי וההתנהגותי. פעמים רבות, בני המשפחה הם הראשונים שמבחינים בשינוי. זה יכול להיות אירוע מלחיץ – כאשר מבחינים בכך שאדם בגיל מבוגר לפתע מרגיש שהוא שוכח מילים או חווה בלבול, ותמיד אנחנו אוטומטית חושבים על הגרוע מכל. לכן, חשוב לפנות לייעוץ מקצועי, שידע לתת את האבחון והמענה הנכון".

המרכז הרפואי הרצפלד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה