סהר רווח תוקף את החלטת המועצה לסגור את פעילות עמותת ניצן בבית רחל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8385f891-e305-4cbf-9bcd-e278bac20c4d','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8385f891-e305-4cbf-9bcd-e278bac20c4d','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15]]);})

בהמשך להחלטת המועצה המקומית גדרה לסגור את פעילות עמותת ניצן בבית רחל, העלה סגן ראש המועצה לשעבר וחבר האופוזיציה סהר רווח, פוסט תקיף ובו האשים את המועצה ובראשה סהר פינטו בקטיעת הרצף הטיפולי שניתן לילדי עם לקויות במקום. רווח: "משפחות לילדים עם לקויות שזכו לטיפול בסניף ניצן בגדרה וראו את השיפור בתפקוד ילדיהם, נאלצו לקבל את הבשורה, ברגע אחד, שהמקום סגור, הטיפולים מבוטלים והרצף הטיפולי נקטע. כך לא פועלים".

מועצה מקומית גדרה

כידוע, המועצה המקומית גדרה החליטה לאחרונה על הפסקת הפעילות של עמותת ניצן בבית רחל כפי שפורסם אצלנו. לכתבה לחץ כאן.

לאחר ביקורת רבה שהופנתה כלפי ראש המועצה סהר פינטו, העלה האחרון תגובה בעניין לפיה (בתמצית) האישור שניתן לעמותה לפעול בבית רחל ניתן שלא כשורה ובנוסף העמותה לא שיתפה פעולה עם בקשות המועצה לקבלת הבהרות בנוגע לכמות הילדים ומידע נוסף.

להלן תגובת ראש המועצה סהר פינטו:

"שאלתם את עצמכם איך קיבלנו את גדרה עם גרעון של עשרות מיליון שקלים? יש הרבה דוגמאות להתנהלות המושחתת והשערורייתית של הנהלת המועצה הקודמת.


אחד מהם הוא סיפור בית רחל, נכס ציבורי שרגע לפני הבחירות, ניתן לשימוש עמותה מסויימת ללא מכרז וללא הליך פומבי וללא חוזה מסודר. במילים אחרות - שלא כדין, לא חוקי ועל חשבון הכיס של כולנו.

במסגרת עבודה שנעשתה על ידי הדרג המקצועי נמצא כי המועצה נותנת לכל מיני גופים לעשות שימוש ללא תמורה וללא הליך מסודר ושלא כדין, ובמקביל משלמת מהכיס של כולנו מאות אלפי שקלים בשנה שכירויות.

כחלק ממנהל תקין והתייעלות - הוחלט לעשות שימוש בנכסי הרשות - לפעילות הרשות, ולמען תושבי הרשות! כן - פחות למקורבים ויותר לתושבים.

הובהר למפעילת העמותה בגדרה כי השימוש אינו חוקי, וכי ככל שהיא רוצה להשאר במקום עליה לשלם שכירות כדין, כפי שנעשה בכל מקום ובכל עמותה בארץ.

עוד הובהר לה שיתאפשר לה לסיים את הטיפולים בילדים שנרשמו בפועל עד סיום שנת הלימודים, כנגד העברת רשימה, רשימה כזו לא הועברה.
במקום זה היא עשתה קמפיין על הגב של הילדים.

יש להדגיש כי בשיחה עימה היא אמרה כי רק בחודש האחרון החלה לפעול. במקום להסדיר את הפעילות במקום, בחרה לבטל פעילות ולהעביר להורים מידע שגוי על גב הילדים.

שימו לב שרק אתמול - לאחר ההודעה על אי החוקיות - פתחה את דף הפייסבוק והחלה לממן אותו ציבורית. אתם קיבלתם חדר בחינם מהמועצה? אתם רוצים להמשיך לשלם את כספי הארנונה שלכם לגופים שונים ללא מכרז? אז די לפופוליזם ולמלחמות על הגב של הילדים שלנו!!!".

כאמור, חבר האופוזיציה סהר רווח העלה בחשבונו האישי פוסט ובו תקף את החלטת המועצה והביע ביקורת בדבר האופן שבו נקטה. לשון הפוסט:

"תושבות ותושבי גדרה,

בשבועיים האחרונים אני מקבל פניות רבות מתושבים זועמים בעקבות הסגירה הבריונית של סניף אגודת ניצן בגדרה על ידי ראש המועצה. אשר בחר לפרוץ את דלת המקום להחליף מנעולים ולקטוע את הטיפולים במקום בהפתעה מוחלטת!

משפחות לילדים עם לקויות שזכו לטיפול בסניף ניצן בגדרה וראו את השיפור בתפקוד ילדיהם, נאלצו לקבל את הבשורה, ברגע אחד, שהמקום סגור, הטיפולים מבוטלים והרצף הטיפולי נקטע. כך לא פועלים.

במשך שנים פעלתי למען מסגרות החינוך השונות של ילדי גדרה, פורמליות ובלתי פורמליות. הקמת סניף אגודת ניצן בגדרה הוא אחד הפרויקטים שקידמתי במשך השנים ושאני גאה בו מאוד.

ההחלטה על הקמת סניף ניצן בגדרה התקבלה לאור בקשות התושבים, לאחר עבודת מטה יסודית, דיונים רבים, ובהמלצת אגף החינוך ומנהלת אגף החינוך במועצה.

הסברנו להנהלת האגודה את חשיבות העניין עבור תושבינו והצלחנו לשכנע אותם להקים את הסניף כאן במושבה שלנו ולא באחד היישובים הסמוכים לנו, כפי שתכננו.

אגודת ניצן היא מלכ״ר אשר פועל במשך עשרות שנים והיום היא הארגון הגדול בישראל לטיפול בילדים ובבוגרים בעלי לקויות למידה. לאגודה 40 סניפים ברחבי הארץ, ועד להקמת הסניף בגדרה עשרות משפחות נאלצו לנסוע ליישובים אחרים כדי לקבל שירות.

בהיותה מלכ״ר, הרשויות המקומיות בכל אחת מ-40 הערים בארץ, וגדרה ביניהן, מקצות מקום פעילות לאגודה ללא עלות. בתמורת לכך, האגודה מספקת תוכניות חינוך בבתי הספר בחינם, קורסים לילדים והורים בחינם ונותנת טיפולים לילדים מעוטי יכולת ולמשפחות רווחה בגדרה בחינם !

התנהגותו הבריונית של ראש המועצה, שבהינף יד סגר את הפעילות המבורכת הזו למען תושבי גדרה, היא פזיזה וחסרת אחריות.

גם אם נניח שראש המועצה חשב שצריך לסגור את המקום, וזו זכותו, יש דרך לעבוד. לא פועלים באימפולסיביות ומתוך גחמות רגעיות. יש לעשות עבודת מטה מחודשת ולקבל החלטה מושכלת.

כשמפסיקים פעילות לתושבים, במיוחד אם מדובר בילדים ובתפקוד הלימודי שלהם, צריך לפעול בצורה שקולה, עם תכנון, מתן התראה מוקדמת וזמן התארגנות להורים ולילדים - ולא להיות מונע משיקולים פוליטיים על חשבון הילדים שלנו ועל חשבון החינוך בגדרה.

הפגיעה הישירה בילדים והניסיון לצייר תמונה כאילו פעילות האגודה בגדרה לא חוקית, היא מביכה ולא ראויה לראש ראשות מכהן. צר לי שכך הדברים מתנהלים! הנפגעים הראשונים מכך הם אלו שזקוקים לטיפולים הללו, ולא מפלגה כזאת או אחרת.

אני קורא לראש המועצה לנהוג באחריות כלפי התושבים ולשים את החינוך של ילדי גדרה בראש סדר העדיפויות שלו.

הבחירות הסתיימו, עכשיו הזמן לפעול למען התושבים, בשיוויון ולתת מענה הולם לכל צרכי הקהילה.

במיוחד בימים הקשים האלה שהמדינה שלנו עוברת, הגיע הזמן להתבגר ולהבין את גודל השעה, התפקיד והמעמד.

אמשיך לפעול למענכם, סהר רווח, חבר המועצה"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה