עיכוב משמעותי בעבודות הפיתוח בשכונת גולדה - כתבה שלישית בסדרה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2c516001-3068-4363-97b3-8da4d8fc5873','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2c516001-3068-4363-97b3-8da4d8fc5873','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,50379,'Image','');},15]]);})

בהמשך לכתבות קודמות בנושא עבודות הפיתוח בשכונה המזרחית "גולדה", נחזה כי חל עיכוב משמעותי ובשלב זה, 3 חודשים מהמועד שנמסר, טרם החלו העבודות, למרות הבטחות המועצה המקומית, העומד בראשה ומשרד השיכון

ביום 17/05/2022, פרסמנו כתבה ראשונה בסדרה, לפיה נמסר ע"י המועצה המקומית גדרה כי במהלך חודש 06/2022 צפויות להתחיל עבודות הפיתוח בשכונה. לצפייה בכתבה הראשונה לחץ כאן

עבור תושבי השכונה, היה מדובר בבשורה של ממש, שכן המצב בשלב זה בשכונה המזרחית, לשון המעטה, אינו מזהיר: השבילים להולכי הרגל רווי מפגעים, חוטי חשמל חשופים, בניינים רבים בעיצומה של בנייה, כמות גדולה של פועלים וכלים הנדסיים במרחב, היעדר פסי האטה, צמחייה ועוד.

בכתבה דאז, התקבלה ופורסמה תגובת ראש המועצה כלשונה: "אנו פועלים בכל הרבדים על מנת להעניק את סביבת המגורים הטובה ביותר. בקרוב יחל פיתוח שלב ב'. גדרה מובילה באיכות חיים".

במצב הדברים כיום, לא רק שלא ברור מתי התרחש פיתוח שלב א', וכי לא מדובר ב"סביבת המגורים הטובה ביותר" או ש"גדרה מובילה באיכות חיים", הרי שנראה כי המועצה אינה מעניקה שירותים בסיסיים כגון ניקיון ופינוי אשפה, דרכי גישה ראויות להולכי רגל, פסי האטה בכביש, מדרכות ראויות להולכי רגל, זאת על אף תלונות רבות שהועלו בדבר הסכנות הטמונות בכך, סיכונים שהתממשו במספר מקרים. לדוגמא: לפני מספר חודשים תושב השכונה נפל לתוך בור ביוב פתוח ונגרמו לו נזקי גוף בעקבות הנפילה.

אכלוס השכונה כידוע החל לפני כמעט שנתיים (11/2019) אולם היא עודנה מהווה אתר בנייה לכל דבר. בקשה שהוגשה למועצה בנוגע להפחתת תשלום היטל הארנונה, המשולמת מיום האכלוס במלואה, נדחתה על הסף על ידי הגורמים האמונים על כך במועצה.

אתר בנייה

אתר בנייה

אתר בנייה

אתר בנייה

מעבר לנ"ל, קיימת מצוקת חנייה חמורה והתושבים אשר מעוניינים לרכוש דבר מה בחנויות נאלצים לחנות על המדרכה. מצב זה יוצר סכנה של ממש ומספר פוסטים הועלו באתר "תושבים למען תושבים" בהם נכתב כי במספר אירועים כמעט ונפגעו ילדים ממכוניות שנאלצו לחנות על גבי המדרכות, בהיעדר אלטרנטיבה. 

היות ועבודות הפיתוח עתידות לכלול הוספת מקומות חנייה (כך נמסר, המועצה מסרבת להעביר את התכנית הפרטנית), הרי שגם בשל כך יש צורך בזירוז התחלת עבודות הפיתוח.

מצוקת חנייהמצוקת חנייה 

במסגרת הכתבה הראשונה, נערך ריאיון עם מר ציון ידעי, סגן יו"ר מועצת גדרה שציין: "המועצה התקשרה עם קבלן לצורך התחלת עבודות הפיתוח בשכונה. נוהל מכרז מטעם משרד הבינוי והשיכון. בשעה טובה, נבחר לאחרונה קבלן מבצע לעבודות הפיתוח בשכונת גולדה. צפי התחלת העבודות הינו חודש 06/2022".

מאז ועד הנה, בחלוף שלושה חודשים, נחזה כי טרם החלו העבודות ואף אין צפי לתחילתן באופק. תגובתו של סגן ראש המועצה ומחזיק תיק התשתיות טרם התקבלה נכון למועד כתיבת שורות אלו.

כפי שנמסר, עבודות הפיתוח עתידות לכלול את את הפעולות הבאות:

- מדרכות ואבנים משתלבות בכל רחבי השכונה.

- עבודות גינון, כולל נטיעת עצים ברחבי השכונה.

- התקנת ספסלים ופחי זבל לרווחת תושבי השכונה.

- הקמת תחנות אוטובוס מקורות.

- הוספת חניות במספר מוקדים ברחבי השכונה (עקב מצוקת חנייה).

- כבישים: חידוש הכביש, פסי האטה, צבע, סימוני חנייה וכו' (סימוני חנייה אכן נעשים מעת לעת - א.א). 

לפני כחודשיים, נעשתה ע"י מערכת "גדרה נט" פנייה למשרד השיכון, בנוגע להתחלת עבודות הפיתוח. התקבלה תגובה עניינית ומנומקת, אולם נראה כי בכל הנוגע למועד תחילת העבודות, התגובה אינה אוחזת במציאות. לצפייה בכתבה השנייה, הכוללת את עמדת משרד השיכון במלואה לחץ כאן .

להלן תגובת משרד השיכון:  

" ... לגבי עבודות תשתית : משרד הבינוי והשיכון מבצע עבודות תשתית ציבורית בשלבים ופיתוח סופי מתבצע כאשר רב הבתים הינם מאוכלסים ומצטמצמת אפשרות לגרימת נזק לתשתיות ציבוריות .

עכשיו אנו נמצאים בשלב זה ונערכנו מראש לביצוע השלמות פיתוח.

לביצוע עבודות נבחר כבר הקבלן הזוכה - אלעוברה בע"מ.

צו התחלת העבודה ניתן לקבלן ב - 7.6.22.

סטטוס הביצוע: הוצאת היתרים מגורמי התשתית והתארגנות האתר.

צפי לסיום עבודות - בעוד 12 חודשים.

מהלך ביצוע העבודות יהיו בחלקים ותחת הסדרי תנועה בשכונה החדשה בתיאום מלא עם הרשות.

 העבודות כלולות: החלפת מדרכות, ריצופים, ריהוט רחוב, גינון והשקיה, הסדרת חניות ,חניונים ,שבילי אופנים.

העבודות יתבצעו ברחוב הראשי, שרה אהרונסון וברחובות הניצבים לו וכן בחיבור בין השכונה הישנה לחדשה.

העבודות הינן מתואמות עם המועצה (מנכ''ל ומהנדס הרשות).

 לתשומת לבך : בשלב זה עבודות הן ללא השלמת עבודות הפיתוח באזור "בנה ביתך" .

 מנהל פרויקט ליאור מכותב במייל זה .

 אבקש להביא לידיעתך שתיגרם אי נוחות זמנית לתושבים במהלך העבודות.

 במידה ומתגלים מפגעים יש לפנות בנושא לרשות המקומית ובמידת הצורך הרשות תדע ליצור קשר עם נציגי המשרד הרלוונטיים.

 ניתן ליצור קשר להבהרות.

 בברכה,   "

 

לעיונכם מטה, גלריית תמונות (חלקיות בלבד) של המפגעים הרבים הפזורים ברחבי השכונה, תמונות המדברות בעד עצמן.

נקווה כי עבודות הפיתוח יחלו בהקדם ותושבי שכונת גולדה המזרחית, בה טמון פוטנציאל רב ויכולה וצריכה להיות "פנינת המושבה" כפי שהובטח במעמד רכישת הדירות ופגישתם של התושבים טרם האכלוס עם ראש המועצה, מר יואל גמליאל, יוכלו ליהנות מאיכות החיים לה הם זכאים, ככל יתר תושבי המושבה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה