עת לבחור: מתמודדת חדשה לראשות המועצה?

$(function(){setImageBanner('c7ed3c05-66c2-421c-8518-5d61cb2d020e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

בחודש אוקטובר הקרוב ייערכו בחירות לראשות המועצה המקומית גדרה. אם אתה תושב המושבה - או סתם צופה במהדורות החדשות, כנראה ששמעת לאחרונה את השם טליה לנקרי. האל"מ (בדימ') שחורכת את אולפני הטלוויזיה ומצהירה בגלוי על רצונה לשמש כשרת הפנים של ישראל, מאותתת על הצטרפות למרוץ לראשות המושבה. יצאנו לבדוק

צילום: אורי קריספין

טליה לנקרי, תושבת גדרה ב- 15 השנים האחרונות, היא דמות מרשימה לכל הדעות. אל"מ (בדימס') בתפקידים בכירים.

מהראיונות הרבים שנערכים עמה לאחרונה, בכל המדיות, ניתן להבין שמדובר בדמות אסרטיבית וחזקה שיודעת, בגיבוי רזומה מוכח ומרשים, מה היא רוצה ואיך להשיג את זה.

לנקרי מצהירה לאחרונה בגלוי על רצונה להיכנס לפוליטיקה. ברזומה שלה, אפשר למצוא 30 שנה של ביטחון בשלל תפקידים בצה''ל והמון עשייה לצד העצמה נשית.

בעברה שימשה כמפקדת הגדוד הראשונה בבה"ד 1, ניהלה את התמודדות משבר הקורונה מטעם המל"ל. בנוסף, לנקרי לקחה חלק בניהול המעבר של ישובי עוטף ירושלים, דרום בנימין, מאחריות ביטחונית של צה"ל לאחריות המשטרה ומג"ב. 

בתפקידיה האחרונים במל"ל, שימשה לנקרי ראש חטיבת העורף ולאחר מכן ראש אגף בפועל לוחמה בטרור והמרחב האזרחי. נוסף על כך לנקרי פעילה ב'פורום דבורה' – עמותה לקידום נשים בתפקידי ביטחון, לוחמה וניהול משברים לאומיים.

לנקרי התראיינה לערוצי החדשות לאחר האונס המזעזע שאירע בשכונת גולדה. במסגרת הריאיון התייחסה לנושא הבטחון הלאומי ובדבר הצורך המיידי בהגברת הביטחון לתושבי גדרה בפרט ועל הצורך, לשיטתה, בגיוס שוטרים נוספים, צוות חירום יישובי, מצלמות וחמ"ל.

לאחרונה החלה חרושת שמועות לפיה לנקרי בוחנת צעדיה בקשר לכניסה לחיים הפוליטיים ומעורבות, כזו או אחרת, במועצה המקומית גדרה.

רב הנסתר על הגלוי בשלב זה ועדיין לא ידוע האם לנקרי תתמודד בבחירות הקרובות (בהיעדר הודעה רשמית מטעמה) או באיזה מן המתמודדים תתמוך, אם בכלל.

פורסם כי לפני מספר חודשים, השתתפה לנקרי בכנס בועידת התאגידים העירוניים השנתית: "יוצרים מכנה משותף בקהילה, בעיר, במדינה", שהתקיים במלון הרודס באילת, לצידו של יואל גמליאל.

אין חולק כי מדובר בדמות מרשימה, עם הצלחות מוכחות וקשרים נכונים, שיכולה לטרוף את הקלפים ואף לנצח בבחירות לראשות המועצה. לכן, לא ברור האם ישנו שיתוף פעולה או חבירה כלשהי, שכן, על פניו, לא סביר שגמליאל יסכים לשמש כמספר 2.

ככל ולנקרי תחליט להתמודד בעצמה או לחילופין תתמוך בגמליאל ו/או תחבור אליו, הרי שיווצר פיצול קולות שישרת במישרין את גמליאל ויחליש את המועמד המוביל והבכיר מולו בשלב זה, עו"ד סהר פינטו, יו"ר סיעת "הגדרתים" והאופוזיציה שנהנה מתמיכה רחבה בקרב התושבים.

חשוב לציין כי לנקרי טרם הודיעה, נכון למועד כתיבת שורות אלו, באופן רשמי, בדבר התמודדות לראשות המועצה.

אולם, בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר (6.6.2023) ציינה לנקרי: "שוקלת להתמודד לראשות מועצת גדרה [..] חושבת שגדרה יכולה להיות במקום אחר ולשם אקח אותה". 

יחד עם זאת, היסטוריית הבחירות במושבה מלמדת כי כמעט כל המתמודדים לראשות המועצה נוטים שלא להכריז על כך רשמית, אלא בסמוך למועד הבחירות.

נוסף על לנקרי, הודיעה על התמודדות לבחירות לראשדות המועצה המקומית גדרה, גם הגב' זהר גוילי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה