פורסם דוח מבקר המועצה גדרה לשנת 2021

$(function(){setImageBanner('5b8f4343-9609-4375-88ba-92d7d34152b1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

רו”ח אורפני מכהן כבמקר המועצה וכממונה על תלונות פרסם השבוע את הדוח שלו והוא זמין לכם לקריאה

רו”ח רן שלום אורפני

הדו”ח השנתי של מבקר המועצה המקומית גדרה, רו”ח רן שלום אורפני, התפרסם וחושף מספר כשלים במחלקות של המועצה.

רו”ח אורפני מכהן כבמקר המועצה וכממונה על תלונות הציבור מזה כשנתיים וחצי.

בהתאם לכללים מפרסם הממונה על תלונות הציבור דו”ח שנתי בו משקף את עבודת הממונה על תלונות הציבור וחושף חלק מהפרטים, תוך שמירה על פרטיות הפונים, על מנת לאפשר למועצה המוקמית ללמוד מהכשלים ולהשתפר בשירות לתושב.

הממונה קיבל 26 פניות תושבים בסך הכל לאורך השנה.

בהתאם לכללי החוק פסל הממונה בעצמו על הסף 6 מתוך 26 התלונות שהגיעו אליו בשל שיקולי אי עמידה בתנאי הסף להגדרתן כתלונה לבירור הממונה.

וכך כותב רו”ח אורפני בפתיחת הדוח:

"הממונה משמש כתובת לכל אדם המבקש להגיש תלונה על המועצה והגופים הנתונים לביקורתו של מבקר המועצה. הממונה מברר תלונות פרטניות על מנת לפתור בעיות במסגרת היחסים בין הציבור הרחב לבין המועצה, שמירת זכויותיו וקבלת שירות יעיל ואיכותי.

לעיתים ישנם מקרים בהם בירור התלונה המביא פתרון לבעיית המתלונן, מצביע על בעיה כללית או
עקרונית הדורשת תיקון ברמת הארגון.

תלונות הציבור משמשות אמצעי חשוב לקבלת משוב על איכות הניהול, הביצוע ורמת השירות לציבור ומהוות כלי בסיסי לבקרה על איכותו ובכך מאפשרות לנו כארגון לשפר את תפקודם של הגורמים בכל תחומי העשייה העירונית .

חוק הרשויות המקומיות )ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח – 2008 ,קובע בבסיסו את חובת הרשות המקומית למנות ממונה והוראות מפורטות לטיפול בתלונות ובירורם. בהתאם להוראות, מוגש בזה הדוח השנתי של הממונה על תלונות הציבור לשנת 2021.

הדוח מסכם את פעולות הממונה בשנת 2021 וכולל סקירה כללית על הסמכויות, נתונים
סטטיסטיים, מידע על תוצאות בירור התלונות ותיאור הטיפול במבחר תלונות.

בהזדמנות זו, אבקש להכיר תודה לעובדי המועצה וגופי הסמך על תרומתם בבירור תלונות הציבור .
תודה מיוחדת שמורה לעובדי מוקד 106 על תרומתם לעבודת הממונה.

לדוח המלא של המבקר - לחצו כאן

במהלך שנת 2021 התקבלו 26 תלונות לממונה על תלונות הציבור.

לאחר בחינת הפנייה ע"י הממונה והגדרתה כתלונה, מנחה הממונה על דרך הבדיקה והטיפול את

מנהל היחידה המקצועית הרלוונטית והעברת הממצאים לעיון הממונה. בהתאם לממצאים מחליט

הממונה על דרך ואמצעי הטיפול בכפוף לחוק הממונה על תלונות הציבור.

בירור תלונות מהווה נכס ארגוני המאפשר למנהלי היחידות ללמוד ולהפיק לקחים הן אודות

אירועים ותהליכים הדרושים תיקון והן על התנהגות עובדים ויחסם אל מקבלי השירות.

לרוב, המנהלים מחדדים ומדגישים לעובדים לקחים שהופקו מהתלונה על מנת להימנע בעתיד

מאירועים דומים. תוכן התלונות מובאות לידיעת הנהלת המועצה לטובת קבלת החלטות ובחינת

שינויים במידת הצורך.

החל ממועד כניסת מבקר המועצה והממונה על תלונות הציבור הנוכחי לתפקידו חלה ירידה בממוצע

זמן הטיפול בתלונה מממוצע 3.26 ימים, בשנת 2020 ,לממוצע זמן טיפול בתלונה של 1.15 ימים

בשנת 2021 .

לצורך הסדרה והגברת יעילות פעילות הממונה במועצה, הוגשה כבר בתאריך 23 בינואר 2020

טיוטת נוהל טיפול בתלונות ציבור. מומלץ כי המועצה תפעל לבחינה והסדרת פעילות הממונה

בהתאם.

כמו כן, יצוין שהמועצה טרם פרסמה את פרטי הממונה על תלונות הציבור ודרכי הגשת תלונה, בין

היתר באמצעות לוח מודעות במשרדי המועצה והודעות תשלום ארנונה, כמתחייב בסעיף 17 לחוק.

התפלגות התלונות– לפי פילוח מחלקות המועצה

.

על פי הנתונים המוצגים לעיל עולה כי:
מספר התלונות בשנת 2021 שנמצאו מוצדקות מהווה38%  מסך התלונות.

10 התלונות עוסקות
בנושאים הבאים: ועדה לתכנון ובניה - 3 תלונות, מנכ"ל - 2 תלונות, גביה, גזברות, גינון, הנדסה
ופיקוח עירוני- תלונה 1 לכל מחלקה.
מספר התלונות בשנת 2021 שנמצאו לא מוצדקות מהווה 27% מסך התלונות.

7 התלונות עוסקות בנושאים הבאים: גבייה, ועדה לתכנון ובניה, ייעוץ משפטי, מנכ"ל, מרכז אופק, פיקוח
עירוני ורישוי עסקים - תלונה 1 לכל מחלקה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה