פעילות הליכה למטופלים והצוות במרכז השיקומי הרצפלד גדרה

$(function(){setImageBanner('1359a16b-a507-4247-97de-106dff3ce17f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

יום ההליכה הבינלאומי צוין במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד בגדרה בפעילות הליכה למטופלים ולצוות העובדים בפארק השיקומי הראשון מסוגו בישראל

צוות הרצפלד

לרגל יום ההליכה הבינלאומי החל מחר, ה-28 באוקטובר, הוחלט במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית לבצע פעילות לעידוד הליכה.

הרצפלד הוא בית חולים מקדם בריאות, ועל כן במהלך השבוע האחרון, ובדגש על היום, התקיימו פעילויות עידוד הליכה למטופלים וכן אתגר צעדים לעובדי בית החולים.

כל מחלקה בחרה קבוצה של מטופלים, אשר מסוגלים מבחינה רפואית לעמוד בפעילות, ובכל שעה עגולה יצאה הקבוצה לפארק השיקומי בבית החולים בליווי שני פיזיותרפיסטים, לצורך הפעלה של פעילות גופנית בדגש על הליכה.

הפעילות הותאמה לכל מטופל. הפארק השיקומי בבית החולים הוא ראשון מסוגו בישראל, והוא מאפשר לקיים את שגרת הטיפולים גם באוויר הפתוח ובמתקנים המותאמים לצרכי השיקום.

עיקר פעילות ההליכה התקיימה בפארק, ועבור חלק מהמטופלים, אשר מרותקים למיטתם לאור צרכי הטיפול, מדובר ביציאה ראשונה לפארק. 

עדי באומגרטן, פיזיותרפיסטית, רכזת תחום פעילות גופנית משקמת במרכז הרפואי שיקומי גריאטרי הרצפלד מספרת: "לרגל יום ההליכה הבינלאומי החלטנו לשבור את השגרה ולהוציא את המטופלים לפארק השיקומי בבית החולים לצורך הפעלה שעיקרה היתה הליכה. המטרה שלנו היתה למעשה לשבור שגרה ולהוסיף עניין לשגרת הטיפולים הרגילה.

להליכה יתרונות רבים בתהליך השיקום. יש לה השפעה מיטיבה על כל מערכות הגוף. ההליכה בחוץ תורמת לרווחת המטופל ועוזר ליצירת מוטיבציה, ומחזקת באופן ניכר את תחושת המסוגלות של המטופל".

היא מוסיפה ואומרת בחיוך: "התגובות מהמטופלים היו מדהימות - כולם השתוקקו לצאת ולקחת חלק בפעילות, גם אלו שעבורם היה מורכב יותר. כשיצאנו עם הקבוצות הראשונות, מטופלים ממחלקות אחרות אפילו ביקשו מאיתנו להזדרז כדי שנוכל להוציא גם אותם".

במקביל לפעילות לטובת המטופלים, שולבו גם העובדים בפעילויות מעודדות הליכה ובריאות לאורך כל השבוע. 

יפעת נח לוין, עוזרת מנהל אדמינסטרטיבי לשביעות רצון המטופל, המרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מספרת: "היה חשוב לנו לציין את השבוע גם בקרב העובדים. לאורך כל השבוע פורסם אתגר צעדים באמצעות האפליקציה של ההסתדרות "עובדים בריא", ובכל ערב בחנו מי העובדים בשלושת המקומות הראשונים.

העובדים נכנסו למצב רוח של תחרות ושיתפו פעולה. בשבוע הבא כאשר נראה מי הם העובדים שהצטיינו בהליכה מתוך בית החולים נחלק להם פרסים לשלושת המקומות הראשונים".

קרדיט תמונות: צוות הרצפלד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה