פרויקט "תיק לכל ילד" בגדרה הסתיים גם השנה בהצלחה

$(function(){setImageBanner('68e96bc7-218b-472c-bb43-276b516099c7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

כמדי שנה במשך 6 השנים האחרונות, נרתמים תושבי גדרה והקהילה למימון ערכה הכוללת תיק, כלי כתיבה ועד חולצת בית ספר, לילדי גדרה המוכרים לרווחה ועולים לכיתה א'. גם השנה, הצליחו המלאכים העוסקים במלאכה להגיע ליעד שהציבו לעצמם - 50 ערכות מלאות!

"כשאתה שוקל את התנהגותך, ייתכן שכדאי לשאול את עצמך: "אילו גרתי עם עצמי, האם הייתי רוצה להישאר בסביבה?" לעיתים קרובות מדי איננו לוקחים את הזמן לבחון את התנהגותנו מנקודת המבט של אלו הקרובים אלינו", שאל עצמו לאו בוסקאליה בספרו "לאהוב זה את זה".

הרבה נאמר ונכתב על הקהילה בגדרה. נחזה כי כל תושב חדש שמגיע למושבה מופתע מכמות היוזמות החברתיות למען הקהילה ובפרט הירתמות התושבים ובעלי העסקים לתת מעצמם למען הקהילה.

אחת היוזמות המרגשות, המגיעה לסיום מוצלח בשנה זו, היא פרוייקט "תיק לכל ילד" אשר נולד בקבוצה "תושבים למען תושבים גדרה".

כל גדרתי שמכבד את עצמו יודע מכיר את מנהל ומייסד הקבוצה שימי לוז, מתווך נדל"ן מוכר ומוערך בגדרה ואושייה בפני עצמה. שימי בן 58, יליד תל אביב. תושב גדרה מאז שנת 2000. שירת בנח"ל והמשיך כאיש קבע עד לשחרורו (לאחר 23 שנות שירות) בדרגת רס"ן בתפקיד קצין אג"מ פיקוד דרום. כיום ובין היתר, בנוסף לעיסוקו כמתווך, הוא מדריך נהיגה מונעת.

שימי לוז

כאמור, לפני מספר שנים, הקים שימי את הקבוצה "תושבים למען תושבים". קבוצה זו מהווה היום את "כיכר העיר", הבמה המרכזית לשאלות, טענות, בקשות והלכה למעשה היא הצינור של תושבי המושבה לפרוק את אשר על ליבם ולתקשר עם התושבים או המועצה במקרה של צורך או תלונה. כיום מונה הקבוצה כ- 11,800 חברים והמקלדת עוד נטויה.

שימי הבין שיוכל לנצל את הפלטפורמה למעשים טובים. הקבוצה הוקמה לפני כ- 7 שנים והעמידה 2 כללים פשוטים: "בלי פוליטיקה ובלי שיימינג".

כשנה וחצי לאחר הקמת הקבוצה, ראו שימי וביתו, בדרכם לבית הספר, ילד שהולך עם תיק על הגב. ביתו של שימי ציינה בפניו כי מדובר בתיק שלה והוברר כי התיק המשומש/שבור "שופץ" וניתן במתנה לילד ממשפחה המוכרת לרווחה במושבה.

ברגע זה קיבל שימי החלטה: אף ילד לא צריך ללכת לבית הספר עם ציוד משומש, או במילותיו: "לא יכולתי לקבל מצב שילד ילך עם תיק משומש. ילד שעולה לכיתה א' לא צריך להרגיש רווחה ולא צריך להרגיש שחסר לו כלום. הוא צריך להיכנס לכיתה בראש מורם כשהוא יודע שיש לו ציוד חדש, מהשנה, שלא 'נופל' מאף ילד אחר".

שימי מוסיף: "יש משהו מיוחד בילד שעולה לכיתה א'. הילדים שמקבלים תיק הכולל ערכה מלאה הולכים לישון עם התיק בלילה שלפני היום הראשון ללימודים. מי שתורם סך של 250 שקלים, יודע שהכסף שמתקבל מתורגם לערכה מלאה לכיתה א' שכוללת כל מה שנדרש וברמה הגבוהה ביותר".

היוזמה החלה בפוסט שהועלה בקבוצה ופנה לעסקים במושבה שמצדם נרתמו בלב מלא. ביניהם, חנות כלי הכתיבה המוכרת "אן דן דינו" במרכז המסחרי גוזלן. גבי ואילנית, הבעלים, נרתמו למשימה בחפץ לב והשיגו עבור הילדים תיקים במחירי עלות, נמוכים משמעותית ממחיר הקנייה וללא כוונת רווח.

מדובר בתיק חדש לחלוטין, מקולקציה חדשה וממותגת, אורתופדי כנדרש. ברבות הזמן, לתיק התווספו כלי כתיבה, מחברות, חולצות בית ספר ועוד. כל מה שנדרש לילד שעולה לכיתה א' והכל ברמה הכי גבוהה, חדש ועדכני.

שימי לוז

שימי לוז

את הנתונים מקבל שימי ממחלקת הרווחה במועצה וכל ההתנהלות הינה דיסקרטית ואנונימית לחלוטין, מהנותן ועד למקבל.

מדי שנה התווספו חברים חדשים ליוזמה וכל אחד לקח על עצמו תפקיד:

אורטל איטח ואושרית יפרח, לקחו על עצמן את כל הנושא הכספי והן עוסקות באיסוף הכספים בביט או פייבוקס, הנפקת חשבוניות ודיווחים וכל הנושא הפיננסי כמו גם העלאת המודעות בועדי ביה"ס והגנים.

אביעד זיקרי, יו"ר הנהגת ההורים בגדרה, לקח על עצמו לקדם את הפרוייקט ברשתות החברתיות, בגנים ובבתי הספר ולהעלאת המודעות לפרוייקט.

את חולצות בית הספר רוכש שימי מחנויות הבגדים "קרנוקה" ו"בזאר המושבה". שימי מציין: "משלמים מחיר מסובסד עבור חולצה אחת מכספי התרומות והלכה למעשה מקבלים 4".

שימי לוז

שימי לוז

להלן הפוסט מקבוצת "תושבים למען תושבים":

"תודה!!!!
תודה ל אן דן דינו (בזכותם ובזכות המחירים המאפשרים לרכוש ערכות לפרוייקט תיק לכל ילד בפחות ממחיר העלות,ובאופן כללי המחירים שם פצצה)
ל אושרית יפרח (על הסיוע באיסוף בביט)
ל אורטל איטח על הסיוע באיסוף בפייבוקס)
ולכם חברות וחברים שנרתמים כל שנה ותורמים לפרוייקט
"תיק לכל ילד"
בזכותכם זו השנה השישית שכל ילד מהרווחה העולה לכיתה א', זוכה להיכנס למערכת החינוך ככול הילדים!
שמח שבזכות הקבוצה המדהימה הזו
"תושבים למען תושבים גדרה"
אפשר לחלום ולממש!
חיבוק ענק ממני ומ 50 הילדים שהעלנו להם חיוך השנה".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה