צעיר מגדרה נפצע קשה לאחר שסיגריה אלקטרונית התלקחה בפניו

$(function(){setImageBanner('f96de6b1-913c-43a6-90f5-f9e506434b2a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

רז בן גל, בן 27 מגדרה, עישן סיגריה אלקטרונית. מסיבה שאינה ברורה בשלב זה הסיגריה התלקחה והתפוצצה בפניו. הוא פונה בבהילות לבית החולים "סורוקה" בב"ש במצב קשה

רז נסע לצפות במרוץ מכוניות ("דראג") שהתקיים בעיר דימונה. במהלך האירוע, בזמן שעישן את הסיגריה האקלטרונית שברשותו, התלקחה הסיגריה והתפוצצה בפניו ופצעה אותו קשות. מצבו הוסיף להידרדר בהגיעו לבית החולים. 

לרז נגרמו כוויות קשות בפנים, בעיניים (כוויות דרגה א') ובחזה וחבלה בלסת. 

פרמדיקית מד"א עטרה מיימון וחובש בכיר אלחי אלבז, סיפרו: "הוזעקנו לטפל בגבר ששכב על שביל סמוך לכביש. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מכוויה בחזה ודימום בפנים. אנשים במקום סיפרו לנו שהוא נפצע מסיגריה אלקטרונית שהתלקחה והתפוצצה".

ד"ר נתן אילגייב, מומחה בכירורגיית פה ולסת בבית החולים "סורוקה" בדיווח על מצבו של הצעיר שפונה בעקבות התלקחות של סיגריה אלקטרונית -

ארצות הברית נלחמת תקופה ארוכה בתופעת סיגריות האלקטרוניות, במיוחד לאור העובדה שצעירים רבים, בגילאי בית ספר, נוהגים לעשות בהן שימוש.

להזכיר, ה- FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) אף הורה בעבר לחברת "ג'ול" המשווקת סיגריות אלקטרוניות בארה"ב וגם בישראל, להפסיק למכור את מוצריה הפופולריים בקרב הצעירים.

כידוע, כבר היו מקרים דומים בעבר ולא מדובר במקרה הראשון של סיגריה אלקטרונית שמתפוצצת ופוצעת את המעשן, בין היתר בפלורידה, בריטניה וכעת גם בישראל. 

מומחים מזהירים כי הסכנה האמיתית בעישון סיגריות אלקטרוניות, מעבר לפציעה נדירה כמו במקרה של רז, הינה פגיעה ברקמת הריאות ועלולה אף לגרום להתפתחות של מחלת ריאות קשה, כמו פיברוזיס ומחלת לב וכלי דם אחרות.

מומחים מזהירים כי טכנולוגיית האידוי שנועדה לכאורה צמצם את נזקי העישון, פוגעת קשות במעשנים, כאשר טרם הוברר מהי מידת הפגיעה וכיצד פעולת האידוי משפיעה, בשונה מעישון סיגריות "רגילות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה