"קודם מעגל אח"כ כדור" - ממשיכות את דרכה של שיר כהן ז"ל

$(function(){setImageBanner('a1427802-6a43-42b0-89de-cb30957180b2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

שיר כהן ז''ל הייתה ספורטאית בקבוצת הכדורשת של גדרה אך למרבה הצער, נפטרה בטרם עת ממחלת הסרטן. לזכרה הוקמה קבוצת הכדורשת "שיר גדרה"

בשנת 2014 הוקמה בגדרה קבוצת כדורשת לנערות.

קבוצת שיר גדרה

בין המצטרפות הראשונות לקבוצה, הייתה נערה צעירה ספורטיבית, אנרגטית ורגישה בת 12, תלמידת כיתה ז', שיר כהן שמה. אחות לעדן ואגם. המוטו שלה היה: "אני חיה בשביל לצחוק וצוחקת בשביל לחיות".

שיר היא ביתה של אורלי כהן, שחקנית ומאמנת בליגת הכדורשת ומנהלת מחלקת הספורט במרכז אופק במועצה המקומית גדרה.

שיר ז"ל באדיבות אורלי כהן

שיר ז"ל באדיבות אורלי כהן

שיר ז"ל באדיבות אורלי כהן

שוחחנו עם אורלי: "מבחינתי זו אבידה וקשה לעכל דבר כזה, עד היום ובמיוחד היום. שיר הייתה ילדה פעילה, לא מתלוננת. חיה את היום ואת החיים. נראה יה שלא רוצה "להתבזבז" על שינה. לנצל כל רגע. קמה בבוקר עם שמחת חיים ומרץ, ילדה מדהימה. 

משחק הגמר בו בנות שיר גדרה ניתחו ולקחו אליפות (כ-6 שנים לאחר מותה), היה יום לפני יום ההולדת של שיר. שחקניות הקבוצה ברובן היו בנות שכבה של שיר. היה להן מאוד חשוב לתת לשיר מתנת יום הולדת ולשמחתי הן הצליחו במשימה וזכו באליפות. היה משחק מהמם. בכל משחק מרגיש כאילו ששיר נמצאת. 

גם לדור של הבנות שמשחקות בקבוצה היום, יש לאן לשאוף. הן רוצות להגיע לקבוצת שיר ומבחינתן זה השיא. לכל מי שנכנסת לקבוצת שיר גדרה - יש מודל לחיקוי והן מדברות עליה הרבה".

באותה השנה חלתה שיר במחלת הסרטן ולדאבונם של כולם נפטרה בטרם עת לאחר מאבק במחלה, כשהיא רק בת 12. 

בסיום העונה העלתה חלי כהן קלפה, מאמנת הקבוצה, את ההצעה לקרוא לקבוצה על שמה של שיר, ושחקניות הקבוצה שמחו מאוד על הרעיון ואימצו את הצעתה.

קבוצת שיר גדרה

מאז ועד היום נקראת הקבוצה "שיר גדרה" – ובדרך זאת ממשיכים להנציח את זיכרונה של שיר ז"ל שאהבה מאוד ספורט.

ההתחלה לא הייתה פשוטה עבור הקבוצה הצעירה. הן נאבקו מול שחקניות בוגרות ובקבוצות חזקות, ותיקות ומנוסות יותר. אך רוחה של שיר ניצחה.

הקבוצה התלכדה, פנתה לתמי מרגלית שהעבירה להן סדנה בנושא פסיכולוגיית ספורט וכל נוצר הסלוגן של הקבוצה: "קודם מעגל אח"כ כדור".

ההתמדה והעבודה הקשה השתלמה ובעונת 2016/2017 החלה הקבוצה לקצור הישגים ולצבור ניצחונות. בעונה זו סיימה הקבוצה במקום השלישי, בעונה שלאחר מכן סיימה במקום השני ואת עונת 2018-2019 סיימה במקום הראשון בליגת הנערות ובטורניר הנערות שהתקיים באילת.

ליגת מאמאנט מקיימת טורנירים ודואגת לתרום את ההכנסות לנערות בסיכון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה