תכנית לימודים פורצת דרך בתחום המוסיקה והספורט בבתי הספר בגדרה

$(function(){setImageBanner('4b631ced-60ae-4432-9980-23c6650fcb41','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50379,'Image','');})

מדובר בתכנית פורצת דרך ובשיתוף המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון ומועצת גדרה ללימודי מוסיקה וספורט במסגרת בתי הספר במושבה

צילום: לירון מולדובן לodrey

מדובר בתכנית בה משלבים בבתי הספר לימודי מוסיקה בשיתוף עם מכללת גבעת וושינגטון שמושתתת על 3 מהלכים, היא ליצור מעין היזון חוזר ולהטמיע בקרב ילדינו את ערכי התרבות והאמנות.

במסגרת התכנית, מייצרים מערך של הכשרת מורים חדשים בבתי הספר בה משתתפים סטודנטים בחוג להוראת המוסיקה והחינוך הגופני. התכנית כוללת כאמור, הכשרת מורים חדשים לתחום וכן, הוראת מוסיקה בבתי הספר ושילוב הורים.

בשלב ראשון, תתקיים הוראת מוזיקה ומקהלה בבי"ס קשת ,לימוד נגינה במרכז אופק, ופרויקטים בתחום התרבות עם בוגרים וסטודנטים של החוג האקדמי למוסיקה כנגנים בתזמורת גדרה.

בהמשך, תוטמע התכנית בבית ספר רימונים, יתבצע חיבור בין תלמידי מגמת המוסיקה בתיכון רמון לגבעת וושינגטון וכן, בתיכון רות ללימודי מוסיקה הן
במסגרת הפורמאלית, בשעות פעילות מערכת החינוך, והן במסגרת הבלתי פורמאלית, בשעות לאחר הלימודים.


על מנת למקסם את החיבור למוסיקה, התכנית כוללת גם חינוך הורי. במסגרת זו, יתקיים כנס להורים לשיתופם בנוגע לרקע הפרוייקט כולל הרצאה של מוסיקאי, קטעי קישור של נגנים והסבר על כלי הנגינה שלהם וכן, יתקיימו סיורים לגבעת וושינגטון לתלמידי התיכון שיחשוף בפני התלמידות והתלמידים את המוסד ופועלו.


כמו כן, שיתוף הפעולה יאפשר לתושבי/ות גדרה המוזיקליים/ות ליהנות מהטבה מיוחדת ללימודי מוזיקה לקראת שנת הלימודים הבאה. במסגרת ההטבה, יוכלו תושבי גדרה שיירשמו לתואר ראשון בחוג האקדמי או ללימודי מוזיקה
בבית הספר מזמור, להשתלב במכינה מוזיקלית לקראת לימודים בת 10 מפגשים בחינם.

זאת ועוד, תושבי/ות גדרה מוזמנים/ות לכל האירועים ויוכלו לקבל הזמנה מראש להשתתפות על ידי הצטרפות לרשימת התפוצה של ידידי החוג למוזיקה בגבעת ושינגטון.

התכנית משולבת גם בחינוך הבלתי פורמלי במטרה לעודד את הדור הצעיר להתעניין ולקחת חלק בעולם המוסיקה. בתוך כך, בשלב ראשון יתקיים יום פתוח במרכז אופק בו תתקיים החשיפה למוסיקה באמצעות חדרים מנגנים, הנגשת כלי נגינה לילדים תוך התנסות מעשית על הכלים ומדריכים מוסיקליים שילמדו וידגימו כלי מוסיקה שונים.


מעבר ליתרונות הרבים שהתכנית מציעה לילדי גדרה, התכנית מסייעת למחקר קהילתי באמצעות שילוב סטודנטים וקהילה במחקר.


המועצה המקומית גדרה: החינוך נמצא אצלנו תמיד בראש סדר העדיפויות מתוך ההבנה כי החינוך הוא עתיד ילדינו ועתיד החברה. יוזמה זו תעשיר את עולמם של הילדים בתחום המוסיקה ותטמיע בהם את החשיבות לאורח חיים בריא וספורטיבי ויתרה מכך, תרחיב להם אופקים ותפתח את החשיבה. מברכים על יוזמה חשובה זו ומודים לאגף החינוך, למרכז אופק, לגבעת וושינגטון ולכל העוסקים במלאכה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה