בואו לטייל בסמטאות ובמשעולים של גדרה

$(function(){setImageBanner('5fa427e5-26bb-46ea-96c3-8c4f50c4fedf','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50445,'Image','');})

בואו להכיר את גדרה דרך הסמטאות והמשעולים

סיפורה של גדרה שזור בראי ההיסטוריה הציונית מראשיתה ועד היום.
המבנים ההיסטוריים שנשמרו מאז תקופת הבילויים ועד היום ממוקמים באזור רחוב הבילויים ושלוחותיו. מוקדים אלו הפכו במרוצת השנים למוקדים תיירותיים ובעלי ערך היסטורי רב.

גדרה נט

במרוצת השנים, גדלה המושבה גדרה ומשפחות רבות הגיעו לגור במושבה. כפועל יוצא נוספו עוד בעלי ונשות מקצוע במושבה. דוגמא לכך הוא: צבי שוסטר הצלם הראשון של גדרה. קצב התפתחותה של גדרה ניכר במספר רב של בתים ורחובות שנוספו. מגמת הבניה החד קומתית וצמודת הקרקע  נשמר באזור המושבה. כמו כן, המבנה הטופוגרפי (הגבעות המרכיבות את היישוב בגדרה) השפיעו על הבניה ובחלק מהרחבות והאזורים הוכנו משעולים ומעברים המחברים בין הרחובות. המשעולים הצדדיים" נקראו לרוב על שמם וותיקי המושבה, אך לא רק.

גדרה נט

בתקופת המעבר שבין החורף לאביב הפריחה באזור גדרה בשיאה וניכרת במושבה. חלק מהמשעולים מתכסים בשקדיות לבנות המקדמות בברכה את הבאים. במשעולים נוספים טופחו פינות חמד לישיבה. ריכזנו עבורכם רשימת מספר סימטאות ומשעולים אשר מומלץ לבקר ולראות. לדוגמא:
סמטת אליעזר שחור או בשמה השני:סמטת בובל'ה. סמטה המחברת בין רחוב הבילויים לאזור רחוב הגורן. על קיר אחד הבתים תוכלו לראות את תמונות המשפחות הוותיקות וללמוד על ההיסטוריה המקומית. מהכיוון השני של רחוב הבילויים, תוכלו לעקוף את בית הכנסת ישורון אל עבר משעול חנה קוטין המחבר את רחוב הבילויים עם בור הבילויים ההיסטורי. בתקופה הזו של השנה השקדיה במשעול נמצאת בשיא פריחתה וזהו בהחלט מחזה מרהיב. המשעולים והסמטאות מספרים את סיפור היישוב ואנשיה לדוגמא: יהודה הגדרתי זהו כינויו הספרותי של יהודה בן ש"ך (שכביץ') אשר נולד בגדרה בשנת 1912 והיה הבן הבכור מבין ארבעה בנים במשפחתו. צבי שוסטר- הצלם הראשון בגדרה. ויקיפדיה-"ארכיון התשלילים של שוסטר המשקף עבודה של יותר מחמישים שנה, בעל ערך היסטורי, לאומי וחברתי ובעל חשיבות להיסטוריה המקומית של גדרה".

להלן רשימת הסמטאות והמשעולים שריכזנו עבורכם. בואו לטייל ולהכיר את גדרה, אנשיה ונשותיה:
סמטת אליעזר שחור (בובל'ה).
משעול חנה קוטין
דרך אורי
משעול הרבי מילובביץ
משעול שמעה ודוד
דרך החיים והברכה
דרך הזוהר
דרך השלום
דרך צביה ומנשה יחזקליאן
דרך יחיא וסעיידה מורי
יהודה הגדרתי
דרך צבי שוסטר
משעול עמנואל קפרובסקי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה