הכירו את הספרייה השכונתית בגדרה מתחת לעץ הזית

$(function(){setImageBanner('87dc0d55-0679-4fb7-8a78-e6d6075c92ac','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50445,'Image','');})

אין זה סוד שגדרה מבורכת בהון אנושי ובקהילה יצירתית ותומכת, היוזמות הקהילתיות נפלאות ומרגשות כל פעם מחדש. ואין ספק שיוזמות "פשוטות", אך כל כך פרקטיות ומלאות ברצון טוב ונכונות
להיטיב עם הקהילה מרחיבות את הלב, הכירו את היוזמה החדשה שהקימו אמיר וקרן כהן "הספרייה מתחת לעץ הזית "


אז איך הכל התחיל?
הכל התחיל בצעידה אקראית בשכונת: "גבעת אביב" בגדרה. למי שלא מכירים: שכונת הבתים הפרטיים של גבעת אביב ממוקמת
צפונית מזרחית לרחוב ויצמן בגדרה (בכיכר השישית של רחוב ויצמן פונים שמאלה).     בסמוך לחצר והכניסה של אחד הבתים ראיתי את הספרייה עם הספרים. מאחר ומדובר בדבר לא שגרתי ניגשתי לראות במה מדובר.

הכותרת: הספרייה מתחת לעץ הזית מקדמת את כל המגיעים בברכה.
בהמשך הקריאה הובהר שמדובר במיזם קהילתי. ומכאן הדרך הייתה קצרה
לברר "קצת יותר" אודות יוזמי הפרויקט וסיבותיו.

אמיר כהן
"הספרייה מתחת לעץ הזית"
נעים להכיר: אמיר וקרן כהן, תושבי שכונת אביב בגדרה.
אמיר: "בתחילת תקופת הקורונה, עת החלו ההגבלות, נסגרה גם הספרייה הציבורית. אנחנו רואים חשיבות רבה בקריאת ספרים. הדבר תקף לכל הגילאים  וכל שכן לילדים.

כבר בתחילתו של הסגר הראשון הבנו שאנחנו נדרשים לייצר חלופות גם לספרייה הציבורית ולהמשיך להעניק לילדים את האפשרות לקרוא. פרסמנו בקבוצת הוואטס אפ השכונתית שהעמדנו ספריה עם מספר ספרים משלנו. ואנחנו מזמינים את כולם לבחור ספר לקריאה. לשמור על ספרים ולהחזיר.

מהר מאוד היוזמה תפסה תאוצה ועוד שכנים ותושבים מהשכונה הביאו ספרים לספרייה מתחת לעץ הזית. גם הגשמים והקור לא מרתיעים – כיסינו את הספרייה בניילון, כך שגם בחורף השכנים יכולים להגיע. אנחנו מקבלים משובים נפלאים ולכן החלטנו להשאיר את הספרייה בכניסה לחצרנו, מתחת לעץ הזית".   

מהשיחה הטלפונית עם אמיר כהן, יוזם הפרוייקט, "גילינו" שאמיר הוא איש הייטק. פעיל בהנהגת בית ספר אוהל שלום וגם..מתנדב כליצן רפואי. ביקשנו מאמיר לקבל במשפט אחד מסר ומוטו לחיים אשר מובילים אותו:

"אני מאחל לכולנו להיות ולחיות בשמחה כל השנה! הדברים "הקטנים"
שאנחנו מבצעים עושים את ההבדל. ובכלל חשוב לזכור שיוזמות להרחבת הטוב אפילו רק ברדיוס הקרוב אליך יוצרת בסופו של דבר שרשרת אינסופית של מעשים טובים. והדבר תלוי קודם כל ולפני הכל בנו".

אם יוצאים- מגיעים למקומות נפלאים!
אם טיילתם בגדרה וראיתם יוזמה או מחווה שהייתם רוצים לשתף את ציבור התושבים-  מוזמנים ליצור איתנו קשר  ולכתוב לנו: [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה