כך נעבור את חג הפסח בשלום ובבריאות

$(function(){setImageBanner('fee0d7e6-64e0-4784-9f24-e1e914f8775d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50445,'Image','');})

הפסח מבשר את בוא האביב. עונת המעבר המאותת לרבים מאיתנו כי הקיץ קרב וצריך להתחיל
ולהשיל את הקילוגרמים העודפים מהחורף. מנגד, כחלק ממסורת הפסח אנו נערכים ומכינים מזונות ייחודיים לארוחת ערב החג ולימי חול המועד וחשופים לפיתויים ולארוחות משפחתיות מדושנות ומרובות.

על מנת שלא לאגור קילוגרמים עודפים במהלך החג ראוי להציב מטרות ניתנות ליישום, לשמור על הקיים, גם אי עלייה במשקל מהווה אתגר לא קטן, אך קל יותר לעמוד בו .

 איילת וינשטיין, דיאטנית ספורט קלינית, רכזת תחום התזונה של הסגל האולימפי ויועצת לחברת הרבלייף, מעניקה טיפים כיצד לעבור את החג בשלום וללא עליה במשקל:

 

  • מצות - על שום מה ?

 

העדיפו לאכול מצה קלה (80 קק”ל במקום הרגילה 140 קק"ל). מומלץ להרטיב מעט את המצה הקלה שמכילה סיבים תזונתיים בכדי לשפר את תחושת השובע ולמנוע נשנוש.

בזמן הארוחה, הימנעו מ "לשבור" פיסות מצה מהצלחת הראשית, אלא הניחו לידכם כמות מדודה של  חצי מצה - מצה בכדי שתהיה הערכה לכמות הנאכלת.

כתחליף למצה ניתן לאכול פריכיות אורז מלא (לאוכלי קטניות), ערכם הקלורי נמוך בהרבה.

כדאי למרוח על המצות או פריכיות האורז ממרחים דלים בקלוריות כמו גבינות 3-5% שומן, שימו לב - כמות הממרח על מצה גדול בהרבה מזו שעל פרוסת לחם בשל גודלה.

 

  • "מלאו כיסיי באגוזים"

     מרכיב דומיננטי במאכלי פסח ובצורתם הטבעית ( ללא קליה/ אפיה) משמשים מקור מצוין לחומצות שומן חיוניות, אולם ערכם הקלורי גבוה (600-700 קק"ל ל-100 גרם) לכן רצוי להמעיט בכמויות ולאכול אותם טבעיים ללא קלייה והמלחה ולא כחלק מעוגיות שעשירות בסוכר .

 

  • "רחוק מהעין רחוק מהפה"

       בין ארוחות מומלץ להרחיק פיתויים שנותרו מארוחות החג, העבירו לחברים ולשכנים את שלל השוקולדים והמתוקים שקיבלתם לחג. כך תרחיקו פיתויים ותקרבו חברים.

 

  • אכילה שפויה וקשובה

 

הגדירו כי בכל יום ניתן לאכול מאכל אחד עתיר קלוריות: קינוחים, מצה מטוגנת, מצה עם שוקולד ועוד.

איכלו בישיבה ובלי הסחות דעת כגון מסכים וכו.

הימנעו מאכילה מכלי מרכזי, העבירו לכלי אישי ואכלו מנה אחת (ללא מילוי חוזר).

 יחצ הרבלייף

  •  יציאת מצרים?  מה לגבי יציאות המעיים ?

על מנת להמנע מעצירויות: הרבו בשתיית מים- לפחות 8 כוסות ביום.

העשירו את התפריט בסיבים תזונתיים, לדוגמא: פריכיות או מצות מלאות וירקות. מומלץ להכינם בצורות מגוונות כמו סלטים, מוקפצים במחבת טפלון עם מעט שמן או במרקים ולאכול מהם בשפע: בריא, דל בקלוריות ומסייע במניעת עצירות. הוסיפו פירות טריים כמקור לנוזלים ולסיבים, למשל, שזיפים מיובשים שמושרים במים.

שלבו בתפריט מוצרים פרוביוטיים כגון: יוגורט ביו שיסייעו בשמירה על תפקוד תקין של מערכת העיכול.

הוסיפו זרעי פשתן טחונים או זרעי צ'יה לסלטים, תבשילים וליוגורט, הם משפרים את תנועתיות המעי, מעניקים תחושת שובע ומפחיתים הכמיהה למתוק.

 יחצ הרבלייף

  • פעילות גופנית – נפש בריאה בגוף בריא ופעיל

     נצלו את זמני האיכות המשפחתיים לפעילות גופנית מגוונת, כגון: ריקוד, הליכה, אימון כוח, שחייה, רכיבה על אופניים ועוד. אל תוותרו על פעילות גופנית בבית או בחוץ, ביחד או לבד כך תשמרו על בריאותכם, תהנו, תהיו עסוקים ולכן פחות רעבים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה