יודעות את כל מה שחשוב רגע לפני הרגע המאושר בחיים: איך נזהה רשלנות רפואית בהיריון ובלידה?

$(function(){setImageBanner('9283fa7b-64a5-4048-ac43-4054f6a6df2d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50427,'Image','');})

היריון ולידה הם בין האירועים המרגשים והמשמחים ביותר שיכולים לקרות לזוג. אבל מה קורה כאשר מקרים מסוימים מסתיימים באופן מצער כתוצאה מנזקים שנגרמו לעובר או לאם? רשלנות רפואית בהיריון אינה תופעה שכיחה מאוד, אך היא קורית ועשויה לקרות בכל משפחה. אז כיצד נוכל לזהות רשלנות כזו ומה אפשר לעשות בנוגע אליה? כל הפרטים בהמשך המאמר.

pixabay

מהי רשלנות רפואית בהיריון – הגדרה

בראש ובראשונה כדאי להבין מהי רשלנות רפואית בהיריון ובלידה. רשלנות רפואית מתייחסת לכל נזק שנגרם למטופל על ידי גורם רפואי שלא נקט במידת הזהירות הסבירה שמצופה מכל אדם העוסק במקצוע רפואי. גורמים רפואיים אלו יכולים להיות רופאים, אחים ואחיות, פרמדיקים, מזכירים רפואיים ואף המוסד הרפואי שבו התבצעה העוולה. יש לציין כי החוק אינו מגדיר בצורה מפורשת מהי רשלנות רפואית בהיריון ובלידה, אך ככלל מדובר בכל נזק שנגרם לאם, לעובר או לשניהם יחד עקב מעקב רשלני או טיפול רפואי לקוי. אם אתם מעוניינים להעמיק יותר בנושא, תוכלו למצוא מידע על רשלנות רפואית באתר Rlaw – אתר של משרד עורכי דין המתמחה בתביעות נזיקין ורשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בהיריון ובלידה – איך זה נראה?

קשה לזהות רשלנות רפואית בזמן אמת כשהיא מתרחשת, ואכן במקרים רבים ניתן להבחין בה רק בדיעבד, לאחר שהנזק כבר נגרם. לכן מודעות גבוהה לעניין התרחשותם של אירועים כאלה עשויה למנוע טעויות מצערות או לכל הפחות לעזור לכם להבין שחוויתם רשלנות. באופן כללי, כאשר מדברים על רשלנות רפואית, יש להבין שמדובר בתחום משפטי מורכב מאוד שיכול לכלול מגוון רחב של נזקים וכשלים רפואיים, ולכן יש לבחון כל מקרה לגופו.

עם זאת, קיימים סוגי רשלנות רבים הקשורים לתחום ההיריון והלידה, וחשוב להכיר את הנפוצים והשכיחים ביותר שבהם. בין המקרים הנפוצים נכלל עניין של אי גילוי מוקדם בכל הקשור למומים גנטיים או מבניים בעובר. אם אפשר להוכיח שניתן היה לזהות מומים כאלו בעובר, עוד בשלב ההיריון, והדבר לא נעשה כתוצאה ממעקב רשלני או מפענוח לא נכון של בדיקות, קיימת עילה לתביעה (עניין זה נקרא בחוק "הולדה בעוולה"). כמו כן יש מקרים נוספים שאפשר להגדירם רשלנות רפואית ולתבוע בגינם, בתנאי שנמצאו הוכחות לכך, ובהם: מעקב לקוי אחר היריון בסיכון גבוה; התעלמות מסימנים מצוקה כמו התעלמות ממצוקה עוברית; פספוס של אבחון זיהוי מצבים העלולים לגרום נזק לאישה ההרה או לעוברה ורשלנות בפיענוח בדיקות.

חוויתם רשלנות רפואית? זה מה שתוכלו לעשות

אם אתם חושדים שחוויתם רשלנות רפואית, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לגשת לעורך דין מנוסה ומקצועי המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. עורך דין מומחה בתחום מכיר את ההליכים הנדרשים, יוכל לבחון את המקרה שלכם ולהנחות אתכם כיצד עליכם לפעול. סביר להניח שהוא יפנה אתכם למומחה שיעבור על התיק הרפואי שלכם ולכתוב חוות דעת שתתמוך בטענתכם לרשלנות רפואית, ולכן אנחנו ממליצים לכם לאסוף את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי שיש ברשותכם. חוות דעת זו קריטית ביותר להמשך התהליך, מפני שעל פיה מתבסס עורך הדין בהכנת כתב התביעה טרם הגשת כתב זה לבית המשפט. כמו כן, חוות דעת זו משמשת הוכחה עבור בית המשפט שאכן נגרם לכם עוול.

לסיכום

לצד כל השמחה וההתרגשות, חשוב להיות מודעים בכל הקשור ברשלנות רפואית בהיריון ובלידה. אם אתם לא בטוחים שחוויתם רשלנות כזו, אנחנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום כדי שייעץ לכם וילווה אתכם יד ביד עד למיצוי כל זכויותיכם החוקיות. שיהיה בהצלחה, ורק בריאו

אולי יעניין אותך גם

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה