ברור לעין: כל הסיבות לכהויות מתחת לעיניים ודרכי הטיפול המומלצות

$(function(){setImageBanner('69d169fb-61e8-4f42-83ed-5bd797c33f20','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50435,'Image','');})

סובלים משקיות או מכהות מתחת לעיניים? תשמחו לשמוע שיש מה לעשות כדי להימנע או לפחות לדחות את הופעתן

איפור של צלליות ססגוניות בעפעפיים לגמרי נתונות לבחירה אישית, הצלליות הכהות שמצטברות מתחת לעיניים - פחות. להופעת הכהויות מתחת לעיניים יש סיבות מגוונות, חלקן לחלוטין בשליטתנו, אחרות, כמו הזדקנות טבעית למשל, הן פשוט שאלה של זמן. אז מה מוביל ליצירת ״שקיות שחורות״ מתחת לעיניים? מה אפשר לעשות כדי להקטין את הסיכוי שהן יופיעו? ולמה הן מופיעות דווקא בשעות הבוקר? כל זאת בכתבה שלפניכם, וכמובן - כל הדרכים הנפוצות ביותר לטיפול בהן: החל ממלפפון ועד לקרם לכהויות מתחת לעיניים.

shutterstock

הסיבות הנפוצות לכהויות מתחת לעיניים
התעוררת ליום מלא אור שמש וחשך העור שמתחת לעינייך? סיכוי גבוה שזה בעקבות הורמון הקורטיזול, אשר מסייע לגוף לעבור ממצב שינה לערות, ולכן בשעות הבוקר, הפרשתו בגוף היא גבוהה במיוחד. כדי לבצע את משימתו, מגביר הורמון הקורטיזול את זרימת הדם בגוף בכלל, ובדרכו עשוי להגדיל את נפח הדם באזור העיניים בפרט. סיבה נוספת שיש לקחת בחשבון היא אקזמה: זוכרים למשל בתחילת הקורונה שהזהירו אותנו מלגעת בפנים – ובמיוחד באזור העיניים? ההמלצה הזו תקפה לכל יום בחייכם. כיוון שמדובר באזור בו העור רגיש במיוחד, כל גירוד או שפשוף האזור בעקבות דלקת עור או סתם כי מגרד, יכולה לגרום להופעת צלליות כהות. בנוסף לכך, היווצרותן של כהויות מתחת לעיניים יכולות להיות תוצאה טבעית של תהליך הזדקנות העור: עם השנים, העור הדקיק שמתחת לעיניים הופך לדק ושקוף עוד יותר, ולכן כלי הדם שמתחתיו נראים למתבונן בגוון כחול כהה מאוד. ואין מה לעשות יש מצבים שפשוט מדובר בגורמים גנטיים, ואותן כהויות הן חלק מהירושה שקיבלתם מהוריכם.

shutterstock

איך ניתן להפחית את התופעה?
אמנם הסיבות להופעת הכהויות מתחת לעיניים הן רבות, אבל למזלנו, כך גם מספר הדרכים להפחתת הופעתם כמו גם הטיפול בהם. החל משמירה על אורח חיים בריא ועד לשימוש יומיומי בקוסמטיקה מתאימה:

  • שינה טובה: קודם כל ולפני הכל הרשו לעצמכם לישון. החיים שלכם מלאים התרחשויות זוללות אנרגיה, לכן עדיף שאת הלילה תבלו בשינה עמוקה. אם תצליחו לישון לפחות שבע שעות בכל לילה, תפחיתו את הסיכוי לנפיחות כלי דם שמצטברים סביב העיניים

 

  • מים מים בששון: שתו מים והרבה, זה רק יכול לעזור לכם ומכל הבחינות

 

  • תזונה נכונה: חשוב שתקפידו על תזונה נכונה, מאוזנת ובריאה, העדיפו תפריט מבוסס מזונות טבעיים ולא מעובדים - ירקות ירקות ושוב ירקות.

 

  • השתמשו בתכשירים מתאימים: לדוגמא קרם לכהויות מתחת לעיניים בשילוב קפאין להורדת רמות אגירת המים או לחילופין, קרם עיניים עם חומצה היאלורונית המלחחת את העור – לרשותכם מגוון תכשירים קוסמטיים שעשויים להפחית את הכתמים. זכרו למרוח את הקרם בעדינות על הפנים בכלל ובאזור העיניים בפרט.

 

  • חכמים בשמש: בכל גיל, בכל עונה, בכל יום חשוב למרוח קרם הגנה מקרינת האולטרה סגול של השמש. מומלץ למרוח מקדם הגנה בטווח רחב הכולל סימון ל-"UVA/ UVB".

 

  • נקו פנים: עור הפנים כולו רגיש לכל פעולה שאנחנו מבצעים בו, כולל פעולת הניקוי. מומלץ לשטוף את הפנים במים פושרים בבוקר ובערב, ולהשתמש במוצרי ניקוי מתאימים כגון סבון טבעי ברמת חומציות מתאימה. מסיר האיפור כבר ברשימת הקניות שלך? הקפידו שיהיה בו כמה שיותר חומרים טבעיים.

 

  • עשו לכם ספא טבעוני: אם תהית מה זה הקטע עם מלפפונים על העיניים, אנחנו כאן בשבילכם - המלפפון עשיר בוויטמין C ובמינרל סיליקה, המסייע להפחתת נפיחות בזכות כושר ספיגה גבוה. כך למעשה, תוכלו ליהנות מטיפול ספא ביתי פשוט למדי: יש לפרוס מלפפון לפרוסות עבות ולצנן חצי שעה במקרר. את הפרוסות המצוננות יש להניח מתחת לעיניים לעשר דקות ולאחר מכן לשטוף במי ברז פושרים. ניתן לחזור על הפעולה עד להתבהרות הצלליות.יש לכם מכונת מיצים בבית? מעולה – הרחיבו את תפריט הטיפולים למסכת לימון-מלפפון, כל מה שתצטרכו לעשות לערבב מיץ מלפפון ומיץ לימון (חצי-חצי), לטבול בו צמר גפן, למרוח על העור, להשאיר מתחת לעיניים רבע שעה ולשטוף במים. ניתן לחזור על הטיפול פעם בשבוע.

 shutterstock

שורה תחתונה, בין אם מדובר באקזמה, בתהליך הזדקנות טבעי של עור הפנים או פשוט גנטיקה -  תמיד מומלץ כל יום ובכל עונה לטפח את גופכם ועורכם. במקרה הגרוע זה אולי לא ימנע כהויות מתחת לעיניים, אבל במקרה הטוב זה ישפר את מראה העור וימנע יובש או סדקים, יתרום להרגשה הכללית שלכם ויטפח אפילו את הנפש. 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה