הפלה לא שלמה - מהם הסימנים? ואיך מטפלים?

$(function(){setImageBanner('5c1ad8e6-74d8-485d-b6f5-0764e28f3611','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50435,'Image','');})

בדרך כלל כשמתבצעת הפלה בכדורים או כירורגית, הגוף שוטף את כל רקמות ההריון. במקרים מסוימים ההפלה אינה שלמה, דבר שעלול להיגרם כתוצאה מחוסר יכולת של הגוף להוציא את כל הרקמות באופן טבעי. מדובר במצב בו ההריון עצמו הופסק, אבל העובר ורקמת ההריון לא הוצאו בשלמותם. במקרים מסוימים הפסקת ההריון מסתיימת בהפלה לא מוצלחת וזה אומר, שההריון ממשיך להתפתח. מכיוון שהפלה שלא הושלמה עלולה להשפיע על ההריון עצמו ואף לפגוע ברחם, חשוב להכיר את התסמינים ולטפל בהתאם.

Depositphotos

התסמינים להפלה מסוג זה יכולים להיות:

  • דימום מהנרתיק, שלעיתים מלווה בקרישי דם.
  • התכווצויות בבטן התחתונה.
  • כאבי בטן שהולכים ומתגברים.
  • כאבי גב.
  • עלייה בחום הגוף.
  • היעלמות תסמינים מוקדמים של הריון כדוגמת בחילות בוקר או רגישות בשדיים.

 

למה זה קורה?

כל צורה של הפלה, ללא קשר לגורמים, עלולה להוביל להפלה לא שלמה. זאת כאמור כאשר הגוף אינו מסוגל להוציא את כל רקמות ההריון מהרחם או כשההריון ממשיך להתפתח למרות הפסקת ההריון היזומה. הסיבות השכיחות להפלה מסוג זה כוללות: בעיה הורמונלית, נוגדנים אנטי-עובריים הנמצאים בגוף האם, חריגה כרומוזומלית, אי ספיקת צוואר הרחם, מיקום השתרשות הביצית המופרית, והידבקויות. גם הפרעה אנדוקרינית או אוטואימונית, עישון כבד וטראומה פיזית לגוף, יכולים להוביל להפלה שלא הושלמה, עם דגש על הפלה בכדורים, שפעמים לא מעטות להסתיים באופן חלקי.

 

אבחון של הפלה לא שלמה

כדי לאבחן מצב זה נבצע כמה בדיקות הכוללות: בדיקת אגן, סריקת לב עובר, בדיקת אולטרסאונד, וזיהוי רמת הורמון ההריון.

 

אופן הטיפול בהפלה שלא הושלמה

ישנן כמה דרכים בהן אפשר לנקוט במקרה הזה, בהתאם לסוג ההפלה, מצבך הבריאותי, וההיסטוריה הרפואית שלך.

ראשית, ניתן לחכות לתוכן ההריון שיצא בשלמותו ובאופן טבעי. דרך נוספת היא ליטול תרופות שיכולות לזרז את התהליך. במקרים מסוימים יהיה צורך לבצע ניתוח.

 

ההתנהלות לאחר השלמת התהליך

לאחר כמה ימים, תוכלי לחזור לשגרת יומך. יחד עם זאת, חשוב לסגל התנהלות נכונה כדי למנוע זיהום ולאפשר לגופך לנוח. בתקופה זו ועד שנוודא שמצבך הבריאותי מאפשר זאת, חשוב שלא לקיים יחסי מין או לעשות שימוש בטמפונים.

כשמדובר בהפלה שלא הושלמה, עלולה להיות גם פגיעה משמשמעתית בנפש. זה יכול לבוא לידי ביטוי במצבי רוח משתנים, דיכאון, מתח וחרדה, ותסמינים נוספים שנובעים מביצוע הליך מורכב ומאתגר. גם בהיבט הזה, אנחנו כאן עבורך, לכל דבר ועניין, ולקבלת ייעוץ ותמיכה.

שימי לב, זמן ההחלמה הגופנית לאחר הפלה יכול להשתנות בין שבועות לחודש, ולפעמים יותר. המחזור החודשי ככל הנראה יחזור עד 6 שבועות ממועד הפסקת ההריון.

התאוששות הרגשית יכולה להימשך זמן רב יותר, ויכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים. בכל מקרה בו את חשה שינויים פיזיים או רגשיים שדורשים התייחסות, חשוב שתפני לגורם רפואי מוסמך.

אנחנו תמיד כאן, לכל דבר ועניין.

את המאמר כתב ד"ר גוטמן גיא.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה