אקלים נוח, קהילה יהודית ענפה ומגוון אטרקציות: למה הישראלים כל כך אוהבים את פורטוגל?

$(function(){setImageBanner('5309c80b-756b-496b-97b1-4a7bfe38ad33','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50440,'Image','');})

פורטוגל מושכת אליה ישראלים ולא בכדי – האטרקציות, החופים והמרכזים היהודיים הפכו אותה ליעד פופולרי לחופשה או רילוקיישן. במאמר שלפניכם ריכזנו את כל המידע שאתם צריכים לדעת לפני הטיסה לפורטוגל.

PIXABAY

מזג האוויר בפורטוגל

פורטוגל היא מדינה מרשימה ביופייה בעלת אקלים ים תיכוני. בחודשי הקיץ הטמפרטורה יכולה להגיע ללמעלה מ-30 מעלות, ובחודשי החורף הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 20-5 מעלות. חודשי הסתיו והאביב הם התקופה האידיאלית לטיול בפורטוגל במזג אוויר נעים. אם תרצו ליהנות מחופי הים מומלץ להגיע בקיץ, בעוד שתקופת החורף היא מצוינת לחופשות בהרים, שם הקור לא קיצוני ודי בבגדים חמימים כדי לטייל שם בנוחות. כדאי להתאים את מסלול הטיול שלכם לעונה הרלוונטית, אך במרבית המקרים הטמפרטורות נוחות יחסית ומזג האוויר מאפשר לטייל וליהנות.

אטרקציות בפורטוגל

פורטוגל מלאה באטרקציות שאסור לכם לפספס:

  • Oceanário de Lisboa - האקווריום של ליסבון – אקווריום ענקי שבו נמצאים מגוון יצורים ימיים מכל מיני מינים, סיורים, תצוגות מרהיבות וגם הרצאות מעניינות.
  • Quinta da Regaleira – בעיר סינטרה נמצאת אחוזה גדולה שבה תוכלו ליהנות מסיורים והסברים על ההיסטוריה של המקום. בסביבת האחוזה תוכלו למצוא גנים יפים לטייל בהם.
  • Seven Hanging Valleys Trail – מסלול הליכה המתאים לחובבי מסלולים אתגריים בטבע. הוא ממוקם ליד העיר לאוגה, בין צוקים יפיפיים על המים, ותוכלו לצעוד ובמקביל להתרשם מנוף עוצר נשימה.
  • Centro Cultural de Belém – מרכז התרבות של בלם – מוזיאון הנמצא בליסבון ומכיל את מיטב יצירות האומנות לצד הרצאות וסיורים.
  • Padrão dos Descobrimentos – אנדרטת מגלי הארצות – מבנה גדול עשוי אבן הממוקם סמוך לליסבון על קו החוף.

אתרים מרכזיים בפורטוגל

פורטוגל מכילה אתרים היסטוריים ומבנים עתיקים שמהם אפשר להתרשם:

  • ארמון פנה – ממוקם בעיר סינטרה. זהו ארמון מפואר מימי הביניים, ולידו יש מוזיאון שבו אפשר לראות חלקים מחיי המלוכה של פעם. המקום נהרס, נבנה מחדש והפך לפינה תיירותית מבוקשת.
  • מנזר ז'רונימוש – מנזר עתיק מהמאה ה-17 שהוגדר כאתר מורשת עולמי. באזור יש גם מוזיאון שאפשר לבקר בו ואנדרטאות הנמצאות לידו.
  • לגונת ריה פורמוסה – לגונה יפיפייה עם ים כחול וחול לבן. נמצאת ליד העיר פארו, ומתאימה במיוחד לכל מי שאוהב את הים. אם אתם מעוניינים בסיור רגלי או באופניים, תוכלו למצוא בלגונה מסלולים מרהיבים שתוכלו ליהנות מהם.

החופים בפורטוגל

פורטוגל מכילה מגוון חופים נרחבים שהם מוקד תיירותי פופולרי. החופים נמצאים בטבע, בעלי מים צלולים בצבעים יפיפיים וחול לבן מרהיב. בפורטוגל יש חשיבות עליונה לשמירה על ניקיון הטבע, וכל החופים מוגדרים כשמורות טבע מוגנות, כך שאסור להשליך אשפה או לישון ברחבי החוף. החופים המרכזיים הם:

  • Praia dos Três Irmãos – נמצא ליד העיר אלבור. חוף קטן המוקף צוקים ומים צלולים, המתאים למי שרוצה לטייל או לנוח.
  • Costa da Caparica – ממוקם ליד ליסבון. חוף פופולרי לרחצה ולמנוחה, המתאים גם לגלישה ברמה בסיסית.

הקהילה היהודית בפורטוגל

הקהילה היהודית בפורטוגל מרוכזת בעיקר בערים ליסבון ופורטו. בליסבון קיים רובע יהודי מרשים, שפרח עוד לפני גירוש היהודים מפורטוגל ומספרד, וחזר לפרוח אחרי שיהודים רבים היגרו אל האזור במאה ה-19. הקהילה היהודית בפורטוגל חזקה ומאוחדת, ותוכלו למצוא ברחבי העיר מסעדות וסופרמרקטים כשרים ועסקים רבים בעלי אופי יהודי. כמו כן, יש באזור בתי כנסת יהודיים שבהם אפשר לבקר:

  • בית הכנסת "שערי תקווה" – בית כנסת קטן הנמצא בליסבון ומקיים תפילות ומנהגים יהודיים.
  • בית הכנסת בטומאר – בית הכנסת העתיק ביותר, ששרד מאז המאה ה-15. בקרבת העיירה אין הרבה יהודים, ולכן המקום משמש יותר כמוזיאון.

לסיכום

פורטוגל היא מדינה מרהיבה, עם מבנים עתיקים ויפים לצד ערים חדשניות ומודרניות. יש בה חופים צבעוניים וקסומים, מגוון מוזיאונים מעניינים ואפילו בתי כנסת ותיקים ועסקים יהודיים. כל אחד יכול למצוא אטרקציות המתאימות לו, ויש אטרקציות כיפיות לאנשים מכל הגילאים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה