האם שוק התשלומים של סינגפור מבשר על העתיד?

$(function(){setImageBanner('8f34d3d7-010b-448a-a7e0-607703f0b9b2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50440,'Image','');})

כבר מספר שנים, חוזים מומחים פיננסיים ברחבי העולם שבעתיד ייעלם כליל השימוש בכסף מזומן. אולי קשה להאמין לזה, אבל מסתבר שיש מדינה אחת שבה העתיד הזה הוא כבר מציאות קיימת.

Freepik

על פי מחקר שפרסמה ויזה לאחרונה, סינגפור נמצאת בקדמת הבמה של מגמה זו. במדינה מהמזרח הרחוק, כרטיסים ללא מגע הופכים פופולריים ויותר ויותר, כאשר 82 אחוז מהצרכנים משתמשים בהם לתשלום. אמצעי תשלום זה הפך לאופציה המועדפת עבור רכישות בחנויות נוחות (54 אחוז), קניות קמעונאיות (53 אחוז), רכישות בסופרמרקט (52 אחוז), תחבורה ציבורית (33 אחוז), וכן מוניות ושיתוף נסיעות (28 אחוז).

המחקר מצא שעל כל 10 עסקאות בכרטיסי ויזה בסינגפור, יותר מתשע מתבצעות ללא מגע. כמעט כולם (89 אחוז) משתמשים בשיטה לפחות פעם בשבוע, ושניים מכל חמישה (41 אחוז) משתמשים בתשלומים חכמים לפחות ארבע פעמים בשבוע.

ממצאים נוספים

תשלומים באמצעות תשלומי קוד QR נמצאים גם הם בעלייה בקרב הסינגפורים, כאשר 52 אחוז מהצרכנים משתמשים בשיטה זו. מאז מגפת הקורונה, התשלומים הניידים ללא מגע ראו שימוש רב יותר לתחבורה ציבורית, רכישת בנזין, כמו גם למזון והסעדה. תשלומי קוד QR משמשים בנפח צומח לרכישות קמעונאיות ולקניות בחנויות נוחות.

המנהלת האזורית של ויזה בסינגפור, אדלין קים, אמרה שתשתית התשלומים המתקדמת של המדינה היא זו שמאפשרת לצרכנים רבים לצאת מהבית ללא כסף מזומן.

"צרכנים רבים אימצו את הנוחות והקלות של האפשרות לשלם לכל אחד ובכל מקום בהקשה, קליק או סריקה", אמרה. "כדי לעזור ליותר אנשים לאמץ את המגמה של תשלומים ללא מזומן בכל היבטי חייהם, ויזה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם בנקים, סוחרים, חברות פינטק ושותפים אסטרטגיים אחרים כדי להפעיל שיטות של תשלומים ללא מזומן עבור מקרי שימוש חדשים ומלהיבים, כגון טעינת רכב חשמלי, כאשר סינגפור מגבירה את המוניטין והיכולות שלה בתור עיר חכמה".

עולם ללא מזומן

עם השפע של שיטות תשלום שונות ללא מזומן הזמינות בסינגפור, כמעט שניים מכל שלושה צרכנים (63 אחוז) העידו שכבר ניסו לצאת מהבית ללא מזומן. יותר משניים מכל חמישה (42 אחוז) הצליחו לעשות זאת במשך שבוע לפחות.

מבין אלה שעדיין לא עשו את הניסיון, שלושה מתוך חמישה בטוחים שהם יכולים לשרוד לפחות את הימים הקרובים ללא מזומן, בעוד שכמעט מחצית (48 אחוז) בטוחים שהם יכולים להסתדר בקלות במשך שבוע שלם. שניים מכל ארבעה צרכנים בסינגפור (39 אחוזים) טוענים כי הם נושאים פחות מזומנים בארנקם, בזכות היכולת שלהם להסתמך במידה רבה יותר על תשלומים ללא מגע.

המחקר של ויזה מעלה מסקנה די ברורה: האהבה של הסינגפורים לתשלומים ללא מזומן היא לא רק מגמה, אלא שינוי תרבותי לעבר נוחות ויעילות רבה יותר. בקרוב אצלנו ובשאר העולם? רק הזמן יגיד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה