המדריך המלא לרכישת דירה בשנת 2022

$(function(){setImageBanner('b656ecba-449f-416b-ad1f-be41398d1065','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50440,'Image','');})

.pixabay.

ההחלטה על רכישת דירה היא ללא ספק אחת ההחלטות החשובות והמשמעותיות ביותר בחייו של כל אדם ועל כן, חשוב מאוד לרכוש דירה בצורה נכונה וחכמה, שלב אחר שלב. בין אם אתם עוסקים בתחום יזמות נדל"ן ואתם מחפשים דירות להשקעה ובין אם אתם מחפשים דירה למגורים, במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות רכישת דירה בצורה חכמה ונכונה בשנת 2022.

שלבים חשובים בתהליך רכישת דירה

הנה כמה מהשלבים החשובים בדרך לרכישת דירה:

לא מעט אנשים מאמינים כי הליך רכישת הדירה מתחיל לאחר שמוצאים את הדירה הרלוונטית וכן ברגע של חתימת החוזה, אולם בפועל ההליך מתחיל זמן רב לפני, בשלב החיפוש המקדים. בשלב זה יש לקבל החלטות קריטיות כגון: האם מדובר על דירה למגורים או להשקעה? האם מעוניינים לרכוש דירה חדשה מקבלן, דירה יד שניה או שמא  דירה כלשהי במסגרת פרויקט התחדשות עירונית. כמו כן, יש לברר היטב מהו התקציב הנתון העומד על הפרק עבור רכישת הדירה ומהו האזור שרלוונטי מבחינתכם לרכוש בו את הדירה.

מרבית האוכלוסייה לא מחזיקה סכום כסף נזיל הרלוונטי לצורך רכישת דירה ועל כן מרבית רוכשי הדירות יידרשו לקחת משכנתא ולשלם החזרים חודשיים לאורך כמה עשורים. בחירת המיקום של הדירה, הגודל שלה והערך שלה ישפיעו באופן ישיר על העלויות החודשיות של החזרי המשכנתא ועל כן חשוב מאוד לבחון את הנושא הכלכלי כפי שהוא כיום ובהתאם לצפי ההשתכרות שלכם בעתיד לוודא איזה דירה אתם יכולים להרשות לעצמכם לרכוש.

לאחר שאתם מחליטים על טווח מחירים ואזורים לרכישת דירה, עליכם לבחון כמה דברים חשובים טרם אתם מקבלים החלטה לגבי דירה כזאת או אחרת: חשוב מאוד לוודא מהו המצב הריאלי של הדירה לרבות פגמים שקיימים בה, חשוב לבדוק מהו המצב המשפטי של הדירה שכן לא מעט דירות ממושכנות לטובת בנקי המשכנתאות, יש לבדוק שאין אף אזהרה בטאבו על שם קונה אחר לדירה. אם מדובר על דירה חדשה מקבלן יש לבחור בשירותיו של עורך דין מקצועי שיבחן את החוזה מול הקבלן ויוודא שהוא שומר על הזכויות שלכם ומעבר לכך, חשוב מאוד לוודא שהקבלן והיזם אמינים וכי אין חשש כלשהו שהם יפסיקו בבנייה בשל פשיטת רגל.

בשלב הבא עוד טרם חתימת החוזה על רכישת דירה חשוב לקבל אישור עקרוני למשכנתא. בשלב זה חשוב מאוד להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה אשר יסייע לכם לבחון איזו משכנתא תתאים לכם ביותר מכל הבחינות לרבות המצב הפיננסי שלכם. המטרה היא למצוא משכנתא משתלמת שלא תכביד עליכם ושתוכלו לעמוד בהחזריה החודשיים.

בשלב הבא עליכם לבדוק מה החוק דורש מכם בכל הנוגע למיסוי בתהליך רכישת הדירה. החוק במדינת ישראל מגדיר כיום מס רכישה על דירה כאשר אחוז המיסוי שתידרשו לשלם ישתנה בהתאם לסוג הנכס שתבחרו לרכוש ולשווי שלו. במקרה של רכישת דירה ראשונה תקבלו פטור מלא מתשלום על סכום של כמעט מיליון שמונה מאות שקלים. מעל לסכום זה יהיה עליכם לשלם מס בהתאם למדרגות המיסוי.

בשלב חתימת החוזה על רכישת הדירה, אל תישכחו להביא איתכם עורך דין מקצועי ומנוסה אשר יהיה אחראי על בדיקת חוזה המכר, בדיקה של הביטחונות ובמידת הצורך גם יעניק לכם ייצוג משפטי. כמו כן, עליכם לבחור שמאי מקצועי ואמין שיגיע להעריך את הנכס טרם רכישתו.

חשוב מאוד שלא תשכחו את ההוצאות הנלוות בתהליך כגון: תשלום על פתיחת תיק בבנק לצורך קבלת משכנתא, תשלום לאנשי מקצוע שונים הנדרשים לתהליך ועוד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה