חשיבות של ייעוץ משכנתאות בתהליך מחזור משכנתא

$(function(){setImageBanner('e4b45f33-1136-49f3-8b04-826b1cc639b0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50440,'Image','');})

תהליך מחזור הלוואת המשכנתא נועד לחסוך עלויות עבור הלווה ולהתאים את תנאי ההלוואה ליכולת ההחזר ולצרכים המשתנים שלו. חשוב לזכור כי לוקחים משכנתא לתקופה ארוכה, עד 30 שנה, ובפרק זמן זה דברים רבים משתנים בחייו של הלווה ובתנאי השוק. לכן, ניתן לבצע מחזור של המשכנתא הקיימת כדי לחסוך הרבה מאוד כסף, לפרוס מחדש את תקופת ההלוואה וליהנות מיתרונות נוספים.

FREEPIK

באופן כללי כדאי לשקול את מחזור המשכנתא במצבים הבאים:

  • שינוי בריבית בנק ישראל – אם הריבית במשק השתנתה ניתן למחזר את המשכנתא ולקחת הלוואה חדשה בריבית זולה ונוחה יותר.
  • קשיים בתשלום החזר המשכנתא – כאשר מתקשים לעמוד בנטל החזרי המשכנתא כדאי לבחון את כדאיות מחזור ההלוואה על מנת לפרוע את המשכנתא הקיימת ולקחת משכנתא חדשה במקומה עם פריסת תשלומים ארוכה, וכך מקטינים את ההחזר החודשי ויכולים לשמור על איכות חיים גבוהה יותר ולהימנע ממינוסים בעו"ש ומריבית פיגורים יקרה להחריד בגלל אי תשלום בזמן.
  • שינוי במצב הכלכלי – אם המצב הפיננסי משתפר (הכנסות גבוהות יותר), מקבלים ירושה או זוכים בסכום כספי משמעותי, כדאי לשקול מחזור של המשכנתא. כמו כן, אם המשפחה מתרחבת ו/או יש הוצאות גבוהות מהרגיל ומתקשים לעמוד בהחזרים החודשיים, כדאי לשקול את כדאיות המחזור.

יועץ משכנתאות יכול לעזור לך לקבל את ההצעה הטובה ביותר

חשוב להדגיש כי מחזור משכנתא דורש ידע, בדיקות והבנה פיננסית. יש לבצע חישובים מורכבים כדי לבחון את כדאיות התהליך, לכן מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות מנוסה ומקצועי. בעזרת יועץ משכנתאות יעיל ואמין ניתן לקבל החלטה נכונה לגבי כדאיות מחזור ההלוואה, ובנוסף היועץ מכיר את כל המסלולים, הוא בונה תמהיל משכנתא חדש, מבצע סקר שוק מקיף ומנהל מו"מ אפקטיבי מול הבנקים על מנת להשיג ללווה את ההצעה הטובה עם הריביות והתנאים המשתלמים ביותר.

כדאי לדעת כי מאז חודש אפריל 2022 הריבית במשק עלתה בצורה דרמטית, ומסביבה של ריבית נמוכה וכמעט אפסית כיום ריבית הפריים עומדת על 6.25%. כל מי שלקח משכנתא כאשר הריבית הייתה נמוכה בחר במסלולי הריבית המשתנה, וכאשר מגיעה נקודת היציאה יש לשקול את הכדאיות של מחזור משכנתא אחרת ההחזרים החודשיים עשויים להתייקר בכמה מאות שקלים ויותר.

חסכון בזמן וכסף

במקרים רבים מחליטים על מחזור משכנתא כדי לחסוך כסף, במיוחד אם הריבית ירדה בצורה משמעותית. יחד עם זאת, למרות שכיום הריבית גבוהה, יש כדאיות למחזר את המשכנתא כדי לשפר תנאים ולפרוע מסלולים הנחשבים ליקרים, בעיקר מסלולים בריבית משתנה.

יועץ משכנתאות חוסך ללווה הרבה מאוד זמן וגם כסף. היועץ מבצע חישובים ובדיקות לגבי כדאיות התהליך, הוא בונה תמהיל מותאם אישית, מנהל מכרז מול הבנקים וחברות הביטוח העוסקות בתחום המשכנתא, והוא יודע כיצד להשיג את התנאים הטובים ביותר כדי לחסוך עבור הלקוח שלו הרבה מאוד כסף. 

קבלת החלטות נכונה בגלל ידע וקשרים

יועץ משכנתאות מנוסה בקבלת החלטות וברשותו ידע פיננסי רחב ומקיף. כמו כן, חשוב לזכור כי יועץ משכנתאות מקצועי טווה רשת של קשרים עם בכירים בעולם הבנקאות, ויש לא מעט יועצים שהגיעו לשוק הפרטי לאחר שהם עבדו במשך שנים רבות באחד מהבנקים למשכנתאות, לכן הם יכולים לנצל את הקשרים שלהם ולהשיג ללקוחות את התנאים הטובים ביותר.

מחזור משכנתא מצריך ידע, ניסיון

יודגש כי מדובר בתהליך מורכב הדורש ידע, הכרות עם הבנקים ומסלולי המשכנתא וניסיון משמעותי בתכנון תמהיל משכנתא ובחירת המסלולים. המטרה העיקרית של מחזור הלוואת המשכנתא היא לשפר תנאים או להתאים את ההלוואה ליכולת ההחזר הנוכחית של הלווה, בהתאם לשינויים במצבו הפיננסי וכמובן בהתאם לתנאי השוק המשתנים. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה