כל מה שצריך לדעת על סודה

$(function(){setImageBanner('48856b23-b16a-4b1d-9ab7-3e6d93962ca7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50440,'Image','');})

סודה היא משקה פופולרי בכל העולם, היא מכילה מים שבהם מומס פחמן דו חמצני, לעיתים בתוספת מלחים וחומרים נוספים. את משקאות הסודה מייצרים במפעלים תעשייתיים המתמחים בכך, בקיוסקים שונים המחזיקים ציוד להכנת המשקה, וכיום ניתן להכין מים מוגזים גם בבית באמצעות מכשיר ביתי מתאים.

pixaby

ללא ספק סודה היא משקה אהוב ופופולרי גם בישראל, אם פעם מי הסודה היו פופולריים בעיקר אצל מבוגרים, כיום כולם אוהבים את מראה הבועות בכוס, צלילות המשקה והטעם המוגז העדין והנפלא.

מה משפיע על טעם הסודה

בתהליך הייצור התעשייתי של משקה הסודה ממיסים פחמן דו חמצני במים שעברו תהליך מיוחד להסרת המלחים והמינרלים מהם, ובתהליך ההמסה נוצרת חומצה פחמתית. בשונה ממים מוגזים טבעיים אותם שואבים ממעיינות הנמצאים בעומק האדמה בהם תהליך ההגזה הוא טבעי, תהליך הדומה לייצור המים המוגזים על ידי בר מים עם סודה, מי סודה מיוצרים בתהליך הגזה מבוקר בתנאי לחץ גבוה כדי להמיס את הפחמן הדו חמצני במים שעברו טיפול.

כדאי לדעת כי בתהליך הטיפול במים מוציאים מינרלים ומלחים אותם ניתן למצוא במי הברז, הם אחראים לטעם המים, לכן נהוג להוסיף לבקבוקי הסודה המיוצרים במפעלים מלחים וחומרים אחרים כדי להבטיח מתיקות למשקה וצבע רצוי.

גורמים נוספים המשפיעים על טעם הסודה הם:

  • איכות מי השתייה בהם משתמשים לייצור סודה.
  • לחץ ההגזה בתהליך המסת פחמן דו חמצני במים.
  • תהליך ייצור המשקה.
  • טמפרטורת המים.
  • כלי הקיבול אליו מוזגים את משקה הסודה.

סודה ואספרסו – למה זה שילוב מנצח?

בבתי קפה רבים באיטליה, במדינות נוספות ברחבי אירופה וכיום גם במקומות רבים בישראל, נהוג להגיש לצד כוס אספרסו גם כוס סודה. המנהג להגיש סודה לצד אספרסו החל באיטליה ומטרתו לרענן ולנקות את בלוטות הטעם וחלל הפה לפני שלוגמים מהקפה המשובח. הסודה מאפשרת להרגיש את מלוא הטעמים שיש באספרסו ולחוות אותו בצורה מיטבית ונפלאה. 

המלצות לשתיית מים מוגזים

כדי ליהנות ממים מוגזים נפלאים וטעימים גם בבית, בלי לקנות סודה בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים ומזהמים, כדאי לרכוש בר מים עם סודה. בלחיצת כפתור ניתן להכין מים מוגזים קרים, צלולים, בריאים וטעימים. כדי לשדרג את הטעמים אפשר להוסיף לכוס המים המוגזים פלחי פירות וירקות שונים, לדוגמה אגס, רימון, אננס, מלפפון, מקל קינמון ועוד.

אם הילדים רוצים לשתות מים מוגזים ממותקים, אפשר להוסיף מיץ פטל, ענבים או תפוחים.

סודה לעומת משקאות מוגזים אחרים

ישראלים רבים מקפידים על אורח חיים בריא המבוסס על תזונה נכונה ומאוזנת ופעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע. כדי לשמור על תזונה בריאה מומלץ להסיר מהתפריט את המשקאות והמיצים הממותקים, ובהם גם משקאות מוגזים עתירי סוכר ומשקאות מוגזים ללא סוכר. סודה מהווה משקה חלופי אטרקטיבי, טעים וגם בריא לכל המשקאות המוגזים והתעשייתיים, וכדי ליהנות מברז סודה בבית כדאי להזמין בר מים הכולל אפשרות הגזה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה