לימודי הנהלת חשבונות מול לימודי ראיית חשבון

$(function(){setImageBanner('9bdf029e-1894-4024-b9ff-1c61bc52f923','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,50440,'Image','');})

מתלבט בין קורס מקצועי ללימודי הנהלת חשבונות לבין תואר ראשון יוקרתי בחשבונאות? האם עדיף ללמוד הנהלת חשבונות או שכדאי להתמקד בלימודי חשבונאות לתואר ראשון? מה ההבדלים העיקריים בין שני תחומי הלימוד? איך לבחור נכון בין שני מסלולי הלימוד? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

FREEPIK

רבים מהאנשים, בעיקר שכירים, אינם יודעים מה ההבדל בין מנהל חשבונות לרואה חשבון, שני בעלי המקצוע עוסקים באותו תחום, מאחר ושניהם עובדים בתחום הפיננסים. בפועל יש הבדלים מהותיים בין שני המקצועות, הן מבחינת ההכשרה המקצועית והן מבחינת הגדרת התפקיד, גודל האחריות, סמכות מקצועית ויש הבדל משמעותי גם ברמות השכר.

רקע כללי

כאמור, מנהל חשבונות ורואה חשבון שייכים לעולם הפיננסים, אך יש הבדל משמעותי באופן התפקיד:

רואה חשבון – רואי חשבון יכולים להיות שכירים או עצמאים, הם בעלי הכשרה פיננסית מקיפה והתואר הראשון בראיית חשבון נחשב ליוקרתי מאוד ופותח דלתות, לכן ניתן למצוא רואי חשבון בעמדות ניהול בכירות בחברות הייטק ובארגונים שונים. רואה חשבון רשאי לבצע ראיית חשבון לעסקים, להכין דוחות פיננסים שונים, לעסוק בחשבות ובביקורת, לטפל בנושאי מיסוי ועוד.

מנהל חשבונות – בוגר קורסים להנהלת חשבונות שתפקידו יחסית אדמיניסטרטיבי בתחום הפיננסים. מנהל חשבונות עוסק באופן שוטף בהזנת נתונים פיננסיים לתוכנת הנה"ח, הפקת חשבוניות וקבלות, עבודה מול הבנקים, תשלום לספקים, הכנת משכורות, גביית חובות ועוד.

כמה זמן לומדים?

אחד ההבדלים המשמעותיים בין לימודי חשבונאות ללימודי הנהלת חשבונות הוא משך הלימודים. כדי לקבל תואר ראשון בחשבונאות יש ללמוד במשך שלוש וחצי שנים, כלומר 7 סמסטרים, ובנוסף יש לעבור התמחות בפירמה של רואי חשבון.

לימודי הנהלת חשבונות הם קצרים וממוקדים יותר, למעשה יש ללמוד קורס הנהלת חשבונות סוג 1 + 2, ובהמשך מומלץ ללמוד קורס הנהלת חשבונות סוג 3. יש אפשרות ללמוד גם קורס מנהל חשבונות מדופלם או קורס חשבונאי בכיר. קורס הנהלת חשבונות נמשך בדרך כלל מספר חודשים בלבד.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה ללימודי הנהלת חשבונות משתנים בין המכללות ובתי הספר המקצועיים, ולרוב הדרישה היא 12 שנות לימוד, כאשר בחלק מהמכללות דורשים גם תעודת בגרות מלאה. תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בחשבונאות הם מאתגרים יותר, וכדי להתקבל ללימודים יש להשיג ציון משוקלל 90 ומעלה בתעודת הבגרות, ציון 70 ומעלה בבגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמה של 4 יחידות לימוד לפחות, וציון מינימלי 85 במבחן אמיר"ם

רוצים להיות רואי חשבון? – המסלול למקצוע המבטיח

התואר בחשבונאות הוא תואר יוקרתי, יש לעמוד בתנאי הקבלה כדי להתקבל ללימודים. אם ברצונכם להיות רואי חשבון מוסמכים עליכם ללמוד תואר ראשון בחשבונאות, לבחור התמחות מקצועית ובסיום הלימודים עליכם לעבור התמחות מעשית בפירמה או במשרד גדול לראיית חשבון, ובנוסף יש לעבור בהצלחה את הבחינות המאתגרות של לשכת רואי החשבון בישראל.

חשוב להדגיש כי אם אתם רוצים לעבוד כרואי חשבון עליכם לעבור בהצלחה את בחינות ההסמכה של הלשכה, הבחינות מתקיימות פעמיים בשנה ויש ארבעה שלבים של בחינות ההסמכה: בחינות ביניים חלק א' (מבוא לחשבונאות, משפט עסקי), בחינות ביניים חלק ב' (כלכלה, יסודות הביקורת החשבונאית, תמחיר וחשבונאות ניהולית), בחינות סופיות חלק א' ובחינות סופיות חלק ב'.

אפשרויות תעסוקה

בוגרי קורס הנהלת חשבונות יכולים לעבוד כמנהלי חשבונות בחברות וארגונים, לעומת תואר בחשבונאות המאפשר מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, כשכירים ועצמאים. התואר בחשבונאות מאפשר לבוגרים לעבוד בתפקידי ניהול כגון סמנכ''ל כספים, להקים משרד עצמאי, להתקדם לתפקידים בכירים בארגונים מובילים ולעסוק במגוון תחומים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה